7 Reacties
5 jaar geleden
Onze dochter is 14 maanden en eet volledig met de pot mee pasta soep aardappelen en groente wereld gerechten en kook gewoon met zout ook voor haar niet te veel maar wel een beetje
5 jaar geleden
Die van mij eet met alles mee. Eerste jaar niet maar vanaf dat hij een jaar is hebben we het uitgebreid. Ik kook vrijwel zoutloos. Maar als we iets eten waar het wel in zit doe ik daar niet moeilijk over.
5 jaar geleden
Wij koken zoutloos en af en toe maak ik een wereldgerecht. Soms eet ze mee soms maak ik wat anders voor haar. Als ik zelf soep maak krijgt ze hier een beetje van. We hebben een vaste frietdag en dan krijgt zij wat anders.
Ik hou dit vol zolang ze het goed vindt. Ze zeurt niet en heeft ook geen interesse in ons eten als ze wat anders krijgt.
Ze krijgt dus wel wat zout binnen maar ik probeer het te minimaliseren.
5 jaar geleden
Hier eet hij gewoon met alles mee (behalve als we echt een keer heel slecht eten haha).
Ook als er een beetje zout in zit krijgt hij het gewoon. Ik voeg zelf niet heel veel zout toe, maar als het ergens al in zit (in vlees bijvoorbeeld of in een bepaalde kruidenmix/saus) dan krijgt hij dat gewoon.
5 jaar geleden
Onze dochter is heel kieskeurig geworden en eet volledig met de pot mee. Ook als we een keertje pizza eten (eens per maand of 2). Frietje vindt ze heerlijk en dan geef ik haar gestoomde groente erbij. Ik kook wel met minimale hoeveelheid zout. Ik heb ergens gelezen dat kinderen wel eens gezondheids problemen kunnen krijgen als ze echt helemaal zoutloos eten. En ook kaakproblemen als ze geen harde dingen eten, als dus alles wordt geprakt of dood gekookt. Uiteraard te veel zout of niveau van volwassenen is niet nodig. Maar een beetje chips kan dus ook echt geen kwaad. Het hangt er maar net af aan wie je het vraagt denk ik! De NL diëtetiek is wel wat ouderwets geworden en kijken dan weer niet naar andere gezondheids problemen bij kinderen. Zout is echt de duivel niet hoor!
5 jaar geleden
Hier eet ze alles mee! Oeps ik let er niet eens op.. saai groente en pieper eet ze niet echt. Vaak wel iets met een mager sausje of appelmoes kuipje erbij dan eet ze wel.