18 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Hier overdag een schatje maar 's nachts ook echt drama, vanaf dat hij 4 maanden oud was. Maandenlang elke 3 kwartier gillend wakker geweest. Het ging even beter met nachten dat hij 2 uur kon slapen zonder huilen, maar sinds een paar weken weer ellende. Vannacht dacht ik echt dat ik gek werd. Van 21.30 uur to 1.45 uur wakker geweest, steeds speen en knuffel uit bed gooien en dan huilen. Ben op een gegeven moment weggelopen (hij slaapt nog op mijn kamer). Toen viel hij om kwart voor twee huilend in slaap, tot kwart over twee, en toen begon de ellende weer met troosteloos huilen. Dan helpt ook echt niets. Hij wil niet drinken, niet knuffelen, niet gewiegd worden, geen speen, etc. Vannacht knapte er ook echt iets. Ik ben nog nooit weggelopen en heb hem nooit in slaap laten huilen, maar hier ging het na al die maanden niet slapen ook even niet meer. Ik snap er ook niets van. Overdag slapen gaat goed.
VRIEND
5 jaar geleden
Ik ben echt hartstikke gelukkig en blij met m'n dochter. Zou der voor geen goud willen missen, hou zo veel van der.
Maar ze is kneiterpittig. Volgens de boekjes 'temperamentvol'. Sterke emoties..! Gelukkig ook aan de positieve kant, ze kan zo lekker dankbaar en vrolijk zijn 🥰 maar wat een dun lijntje, opeens slaat het om naar babysatan (ok nu dreumessatan).
Ze was ook een huilbaby tot zo'n 3 maanden, ze kreeg al van een washandje te veel prikkels binnen dus snel overprikkeld. We hebben ons flink moeten aanpassen.
Ze huilt nu nauwelijks meer, maar als ze huilt... Pure hysterie. Haar dankbare lach maakt gelukkig alles weer goed, maar het is soms erg intens.
Slapen gaat nu in principe goed, als ik de verlatingsangst nu ff niet mee tel. Ik trek het inmiddels mentaal goed, maar ben af en toe echt helemaal kapot.