12 Reacties

6 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap en je nieuwe baan. Lijkt me ontzettend spannend om een switch te maken maar gelukkig staan ze er positief tegenover!

6 jaar geleden
Ik ben te weten gekomen dat ik zwanger was op mijn 2de week dat ik op mijn nieuw werk starte. Vast contract, nog niets verteld. Eerste echo aan het afwachten(18 juli) . Weet niet goed hoe het aan te brengen... Spannend hoe ze het gaan opvatten

6 jaar geleden
Reactie op Aaricia
Ik ben te weten gekomen dat ik zwanger was op mijn 2de week dat ik op mijn ...
Ook spannend ja. Wel fijn dat je al een vast contract hebt, bied je nog enige zekerheid!
Hopelijk krijg je ook fijne reacties:)

6 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap en je nieuwe baan. Lijkt me ontzettend sp ...
Dankje!

6 jaar geleden
Dankje!
Wat voor werk doe je? ( Niet relevant, maar ben nieuwsgierig 🙈)

6 jaar geleden
Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje. In mei ben ik aangenomen als docent op een middelbare school, daar ga ik na de vakantie beginnen op basis van een jaarcontract. Ze weten (uiteraard) nog van niets. Vind het wel spannend hoe er gereageerd gaat worden. Maar heb ook al voor mezelf bedacht: als ze moeilijk gaan doen en mijn contract in augustus volgend jaar niet verlengen ik dat prima vind. Een organisatie die op die manier met zijn werknemers om gaat wil je niet bij werken.

6 jaar geleden
Ik heb op dit moment een vast contract en ben toe aan een nieuwe stap. Ik heb gesolliciteerd en ben door de eerste selectie gekomen en heb een assessment gemaakt. Nu uitgenodigd voor een selectiedag. Waarbij ik in een dag alle gesprekken doorloop. Alles alles positief uitpakt zou ik aan het einde van de dag mijn voorlopig arbeidsvoorwaarde gesprek hebben.
Na mijn assessment ontdekte ik de zwangerschap. We waren al heel lang bezig en had niet verwacht dat een volgend wondertje nog zou lukken.
Eis van de baan is vanaf okt de eerste 9 maanden fulltime beschikbaar. Verlof alleen toegestaan in schoolvakanties.
Moet ik nu eerlijk vertellen bij mijn sollicitatie dat ik zwanger ben? Ik ben ten tijde van de sollicitatie 7,5 week zwanger.

6 jaar geleden
Ik heb op dit moment een vast contract en ben toe aan een nieuwe stap. Ik h ...
Klinkt heel soortgelijk, je zou je kunnen afvragen waar jij het meest rust van zou krijgen. Bij welk moment van vertellen, als je daar voor kiest krijg je achteraf geen spijt. En een baas die jou om die reden niet wil, zal waarschijnlijk ook niet de meest begripvolle werkgever worden.
Ik hen er zelf bewust voor gekozen eerst alle gesprekken te doen en pas wanneer ze echt voor me wilden gaan, heb ik ze de keus gegeven. Zodat ik zeker wist dat ik me nergens schuldig over hoefde te voelen en zo de meeste rust kon behouden tijdens mijn zwangerschap. (Weet ik veel of ik tot 35 weken kan werken...)
Als je het volhoud tot het eind van de selectiedag en het vertelt voor je arbeidsvoorwaarden, ben je prima op tijd. Je geeft jezelf en je werkgever een eerlijke kans. En dat van die beschikbaarheid is volgens mij bijzaak, als ze voor jou en je zwangerschap kiezen. Eenmaal aangekomen kun je niemand een verlof weigeren.
Doe waar jij je goed bij voelt, je wilt immers kunnen genieten van je zwangerschap!

6 jaar geleden
Hey,
Voor ik wist dat ik zwanger was ook al enkele sollicitaties gedaan. Heb momenteel een verantwoordelijke functie op een afdeling met mensen met dementie. Ben niet van plan om terug te gaan, maar moet even afwachten of de dokter het nog een veilige omgeving vindt omwille van het gebrek aan antistoffen. Ik stel sowiso het zoeken achter werk even uit in mijn situatie, omdat ik hoogstwaarschijnlijk op een nieuwe job ook zou moeten thuis blijven.
+ de misselijkheid is zo overheersend dat ik nog niet eens het huishouden kan doen momenteel.
Dus veranderen van werk hangt af van je functie en takenpakket. Maar je mag het ook verzwijgen voor je werkgever omdat hij zijn keuze niet mag baseren op je zwangerschap.
Ben je nu aangenomen ?

6 jaar geleden
Reactie op Apie-24
Hey,
Voor ik wist dat ik zwanger was ook al enkele sollicitaties gedaan. H ...
Ik merk wel zelf dat ik me afvraag of ik met de komst van ons kindje nog wel de stress en verantwoordelijkheden had die ik voorheen had. Opeens lijkt men prioriteit volledig naar dat babytje te gaan, raar wat dat het een mens doet zo zwanger zijn.
Maar ik jou geval zou ik er niet van wakker liggen want lukt het niet, dan zoek je toch gewoon verder ?