20 Reacties
5 jaar geleden
Wij geven pap, dus soort van krijgt hij nog de 'fles'.
Omdat niet alles in z'n papje ging (210 kreeg hij ook s ochtends, doe 150 ml voor de pap) gaf ik dan eerst een klein flesje en dan z'n pap. Nou, ging niet van harte. Want zodra die fles in beeld was; huilen voor z'n flesje. Op een gegeven moment gewoon alleen pap aangeboden en z'n waterfles. Was prima na een tijdje !
5 jaar geleden
Ik geef borstvoeding. Meestal is haar ochtendvoeding ergens tussen 4.30 en 6.30. Meestal slaapt ze daarna nog even. Daarna geef ik om 7-8 1 banaan of ander zacht fruit en een boterham. Dit gaat meestal op, maar niet altijd. Om 10 uur is er weer wat drinken en een snack.
5 jaar geleden
Onze zoon dronk tot vorige week nog 180+6 in de ochtend. Op een dag gewoon vervangen door een boterham en een stuk fruit. Ging prima.
VRIEND
5 jaar geleden
wat een goede vraag inderdaad.
Hier is ze erg vroeg wakker, rond 5uur, en drinkt dan echt nog 180 leeg.
Rond 7uur gaan we dan aan een boterhammetje of klein eierkoekje of ontbijtkoek, en dat gaat dan opzich ook nog wel prima.
Maar die fles weglaten gaat ze me denk ik niet in dank afnemen🤔
Ik denk dat ze er uiteindelijk vanzelf minder behoefte aan gaan krijgen en halve flessen gaan laten staan ofso, denk dat dat het moment is om over te stappen?🤔
5 jaar geleden
Hier liet ze op en geven moment melk staan ze dronk de 180 cc niet meer op we zijn toen 150 gaan geven. Krijgt ze rond 06:30 ze is altijd 05:45 wakker. En dan een uurtje laten 07:30 krijgt ze 1 boterham. En de ene keer gaat hij helemaal op maar zeker niet altijd. Ze laat nu ook weer melk staan van 150 en eet dan vaak wel haar boterham op. Ze regelt het uiteindelijk wel zelf denk ik 😊
5 jaar geleden
Sinds maand 10 krijgt onze dochter in de ochtend 150 ml melk in haar drinkbeker en daarbij eet ze 1 volledige boterham. Dit ging direct heel goed, zo leert ze ook drinken bij haar ontbijt en kunnen we de melk op den duur vervangen door bijvoorbeeld halfvolle melk of thee
5 jaar geleden
Onze zoon 10 maanden krijgt elke ochtend en avond een fles van 210+7, heeft hier echt nog behoefte aan. Zolang hij geen ‘normale’ melk mag drinken laat ik dit zo. Ga dit vanaf 12 maanden introduceren en flesjes afbouwen.
Als hij mij ziet eten dan wilt hij altijd ook eten, zo ook met ontbijt. Ik eet meestal een half uur tot uur na zijn flesvoeding en dan krijgt hij ook een broodje, eet dit smakelijk op.
5 jaar geleden
Mijn zoontje is ook 11 maanden en hij krijgt gewoon eerst een bordje granen pap en als hij daarna nog wil een fles maar meestal zit hij gewoon vol
5 jaar geleden
Mijn zoontje is ook 11 maanden en hij krijgt gewoon eerst een bordje granen ...
Maar hij drinkt wel nog maar 3/4x 150cc
5 jaar geleden
Wij geven nu sochtends boterham banaan en thee. Smiddags en savonds nog wel ook een flesje maar altijd na het eten. Hij is vanzelf daardoor meer gaan eten en minder melk gaan drinken. Alleen aanvullen met water en thee is nog wel een heel waterfestijn elke keer
5 jaar geleden
Onze zoon krijgt 's ochtends een broodje en daarna nog een fles van 180 , tussen de middag idem en 's avonds een fles van 210. Onze dochter van 2 drinkt nog gezellig een flesje mee met gewone melk 120cc. Zolang ze het nog lekker vinden en ze het goed doen, lijkt me het allemaal geen kwaad kunnen. Maar wij doen wel eerst brood en daarna pas het flesje en dan drinkt onze zoon de flessen nog gewoon op. Ga wel de ochtend en middag fles afbouwen naar 150 en de avond fles naar 180. Hij is 10 maanden
5 jaar geleden
Dochter van 11 maanden krijgt elke ochtend 210/7 een uur of anderhalf later krijgt ze nog een boterham. Daarna slapen en na het wakker worden lunchen en zo verder. Ze zit op drie flesjes.
Maar je kunt eerst ontbijt en dan fles aanbieden of combineren(50/50)
5 jaar geleden
Mijn tweeling is bijna 11 maanden en sinds een week of 6 ontbijten we zodra ze wakker zijn met een boterham met beleg gevolgd door een fles van 150 ml + 5 schepjes. Dat is rond 7 uur. Als ze eerder wakker worden krijgen ze beetje water, maar eerder ontbijten dan half 7 is nog niet voorgekomen.
Dit werd ons door CB aangeraden bij 9 a 10 maanden.