7 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Nou mijn dochter kleed zich ook niet zelf aan nog.. ze is ook van maart 2020. Ik doe het zelf omdat ik in de ochtend snel wil zijn vanwege de schooltijd. Tanden poetsen doet ze soms zelf maar vaak ik. Zindelijkheid is ook nog een drama. Terwijl ze wel snel en veel praat. Ook tweetalig en zich goed kan uitdrukken al vanaf jong. Zelf wel schoenen uit en aan. Jas zelf uit doen. Tsjah ze is ook een heel ongeduldig meisje. Komt vanzelf wel goed met dat aankleden. Als ze er klaar voor is merk je dat als ouder wel denk ik. Ik vind het zo naar dat er zo gepusht wordt op alles wat ze moeten kunnen. De één leert sneller praten of iets dergelijks de ander sneller zindelijk of aankleden..komt echt wel goed. Je zou is met haar kunnen oefenen maar is ze er niet klaar voor, dan komt het wel.
2 jaar geleden
Ons zoontje doet ook echt nog niet altijd alles zelf. Komt vanzelf, en zal het snel leren op school.
Ben ook juf geweest hij de kleuters. Je ziet grote verschillen, en dat mag. Het ene kind moet je wat langer helpen en dat is ok! Dat is echt geen reden om haar naar speciaal onderwijs te verwijzen.
Tenzij er meer dingen spelen en ze er natuurlijk bij geholpen is, maar dat kan ik niet inschatten.
Kleuters ontwikkelen zich sprongsgewijs. Een sprong kan soms wat langer duren, maar je ziet ook dat ze ineens een sprong maken. Geef ze ruimte, en vertrouwen.
2 jaar geleden
Reactie op Puckje
Nou mijn dochter kleed zich ook niet zelf aan nog.. ze is ook van maart 202 ...
Ik heb trouwens een tip gekregen over het zindelijkheid.. mij is verteld om ook de luier in de avond uit te doen en tussen 22.30/23h even wakker maken om te plassen. Heb dit gisteravond gedaan en haar luier was vanochtend droog. In het weekend start ik om de luier helemaal weg te doen.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op K.A.S.
Ik heb trouwens een tip gekregen over het zindelijkheid.. mij is verteld om ...
Ze blijft de heel nacht droog. Eigenlijk altijd.. ze durft niet zonder luier te poepen of plassen. Soort veiligheid die ze dan voelt. Bezig met langzaam luier open aan 1 kant en dan zo plassen. Ze durft dat steeds beter. Was eerst absoluut geen optie en nu gelukkig wel. Dus met veel geduld hoop ik dat we er komen.