14 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees graag mee. Onze dochter is met 37+4 geboren door mijn hypo's van mn zwangerschapsdiabetes. Heb helaas geen info voor je. Ben wel erg benieuwd naar die typische geluidjes.

5 jaar geleden

Reactie op WendyH

Ik lees graag mee. Onze dochter is met 37+4 geboren door mijn hypo's van mn ...
De geluidjes van mijn dochter zijn een beetje knorrend en steunend en het klinkt vaak alsof ze een beetje verkouden is. Beetje lastig te omschrijven. 😅
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn dochter is met 37+2 geboren. De geluidjes zijn zeer herkenbaar, alhoewel ze dat nu niet meer doet. Ik kon er ook geen informatie over vinden. Ben benieuwd of iemand meer info heeft.

5 jaar geleden

Reactie op Rosenne

De geluidjes van mijn dochter zijn een beetje knorrend en steunend en het k ...
Klinkt herkenbaar. Al dacht ik dat dat echt van haar verstopte neusje kwam.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren met 36 weken. Maar ik heb hier eigenlijk nooit iets over gehoord. Ik heb ook niks gehoord van het CB. Osteopaat zij vandaag bij ons dat je het nu ook niet meer zou zeggen dat hij te vroeg geboren is. Maar lees graag mee! ( mochten er toch dingen zijn waar je op moet letten).

5 jaar geleden

Mijn zoon is met 33 wk geboren. Ik weet niet wat ze met randprematuur bedoelen, mijn zoon was prematuur en die vertonen ook een bepaald gedrag. Hij maakt idd veel lawaai vooral veel kreunen, dit doen ze om zichzelf te troosten. Verder overstrekken ze veel en kunnen ze heel gespannen zijn. Door dat overstrekken komen ze bijna niet meer terug naar een normale houding en voelen ze bv stijf aan bij optillen. Wat helpt is veel in ronde houding dragen zodat ze niet kunnen overstrekken. Wij hebben een kinderfysio dat helpt echt heel goed. Wat ook typisch is is snel schrikken en veel geborgenheid zoeken. Dat doen ze bv door met de handjes tijdens 't drinken jouw hand of eigen handjes beet te pakken en heel veel bij je willen zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Suzie78

Mijn zoon is met 33 wk geboren. Ik weet niet wat ze met randprematuur bedoe ...
Ahh, dit herken ik wel van hem! Maar het gespannen zijn gaat nu stuk beter sinds de osteopaat. En hij vind het heel fijn om in de ronde houding bij ons te liggen. Maar ik wist niet dat dit echt van het premature is.

5 jaar geleden

Ik heb nog nooit van randprematuur gedrag gehoord maar onze zoon is met 33 weken geboren en herken idd wat hier geschreven is. Hij kreunt veel en maakt veel andere geluidjes, dat was in de couveuse al. Hij is heel graag bij ons, hij is nu 19 weken(zonder correctie) en buidelen is nog steeds 1 van zn favorietjes. Hij wil altijd iets vasthebben/voelen. Hij schrikt in z'n slaap(is wel al minder, daar groeien ze overheen). En hij heeft erg veel zuigbehoefte. Verder kan ik niks bedenken wat daarmee te maken heeft. 😅😀

5 jaar geleden

Heel herkenbaar vooral de geluidjes die ze maken . Hier ook het schrikken en dan vooral in paniek heel erg hard gaan huilen . Sinds ze in een slaapzakje ligt gaat het beter en is het niet meer gebeurd. Mijn tweeling is met 37 weken geboren. Hadden het gewicht van een dysmatuur en prematuur. Verder is deze benaming mij ook niet bekend.

5 jaar geleden

Mijn dochter is geboren met 37+0 de geluidjes zijn hier ook herkenbaar al heb ik meer het idee dat het door verborgen reflux komt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op Suzie78

Mijn zoon is met 33 wk geboren. Ik weet niet wat ze met randprematuur bedoe ...
Bedankt voor je reactie. Randprematuur is als je tussen de ... en 37 weken geboren wordt (ik weet niet meer het aantal weken voor op de puntjes). Mijn dochter is dan met 37,2 geboren. Maar ze was er nog niet klaar voor (inleiding). Hierdoor vertoont zij ook randprematuur gedrag. Dat met die handjes is voor mij erg herkenbaar. Fijn om te weten!

5 jaar geleden

Reactie op Donatella

Ik heb nog nooit van randprematuur gedrag gehoord maar onze zoon is met 33 ...
Bedankt voor je reactie! Dat schrikken en zuigbehoefte is voor mij ook herkenbaar.

5 jaar geleden

Ik volg. Ons kindje geboren aan 34w.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn kleine is weliswaar met 38 weken 'gehaald ' omdat de placenta 'opraakte'. Hij woog bij de geboorte maar 2490 gram, eerst hebben ze me ingeleid wat niet wilde lukken, uiteindelijk mijn vliezen gebroken na 12 uur weeën waarbij hij het heel moeilijk had omdat zijn hartslag iedere keer daalde besloten een spoed keizersnee te doen omdat hij niet wilde komen. Bleek dat de navelstreng om zijn nekje zat. Ik herken ook veel zoals mijn vingers vasthouden, veel schrikken en de geluidjes.