34 Reacties
5 jaar geleden
Ze moeten oefenen om het onder de knie te krijgen, dus aan blijven bieden en eventueel de tussendoortjes uitbreiden met wat extra groente. Ook gaan ze op deze leeftijd minder eten, omdat ze minder hard groeien.
Verder kan je ipv stampot aardappels en groente en vlees apart en ongestampt geven. Maar ik denk dat ze heel snel door heeft hoe ze dat met de handen moet doen.
Kijk ook of ze nog hetzelfde slaapt etc. Daaraan kan je ook zien of ze genoeg eet.
5 jaar geleden
Reactie op Nettuhnonam
Ze moeten oefenen om het onder de knie te krijgen, dus aan blijven bieden e ...
De laatste stamppot die ze had was met rucola, dus dat ging niet, maar wortels kunnen natuurlijk wel 😊. Ze is een paar keer ziek geweest de afgelopen weken. Ik had niet het idee dat ze minder sliep, wel iets onrustiger.
5 jaar geleden
Je kan je stamppot wat vochtiger houden, dan plakt het wat meer... zo doen wij het nu bij onze dochter... blokjes op haar dienbladje of op haar lepel en zij eet het op....of gooit het door de kamer🤭bruine bonen met rijst, gehakt en paprika is hier ook feest. Of rijst met n beetje saus oid aangemaakt en kip
VRIEND
5 jaar geleden
Hier gooi ik haar bakje bijvoorbeeld vol met wortels, de zachte versie uit een pot. Die pakt ze dan zelf met dr handjes eruit.
De rest prik ik op dr vorkje en geef de vork aan haar, ze vind het super interessant om met haar vorkje te eten.
5 jaar geleden
Hier messchien iets mee, sinds dat mijn zoontje graag alleen eet doe ik bv courgetten en aardappelen in reepjes beetje olijfolie en kruiden op bakpapier en 30min in oven. Echt hij heeft het in 1,2,3 binnen en hij vindt het natuurlijk tof dat hij het makkelijk in zijn handen kan grijpen en alleen eten 😉
5 jaar geleden
Reactie op Pldo
Dat klinkt heel lekker. Een beetje als de zoete aardappel oven frietjes die ...
Ja indd of wat je ook kan doen als ze smiddags niet veel eet en dat je toch op haar dag voldoende groentjes wil bieden is groentencake maken voor 4u'tje wortelcake, courgettecake smullen ze ook meestal 😋☺
5 jaar geleden
Reactie op Jenina
Ja indd of wat je ook kan doen als ze smiddags niet veel eet en dat je toch ...
Of avocado op brood of smoorhie maken!
5 jaar geleden
Reactie op Pldo
Wat voor vorkje heb je? We hebben een wildebras. Ik denk wel dat het gaat, ...
Wij gebruiken de gebaksvorkjes voor de kinderen... prikken goed maar zijn niet zo onhandig groot... hier ook een wilde dame maar nog geen schade gelukkig. Ik vind die plastic vorken precies niet werken
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Pldo
Wat voor vorkje heb je? We hebben een wildebras. Ik denk wel dat het gaat, ...
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Jeannettje
Zijn van munchkin, net als de 360 beker