43 Reacties
6 jaar geleden
Hier ook gewoon slapen in de box, in de kinderwagen, op het voedingskussen op de bank, op mama of papa en in bed ☺️ met een peuter die rondwandelt, een papa die thuiswerkt en een baby zonder ritme is het soms niet anders. Ik heb overigens bij het CB inderdaad lief geknikt toen ze vroegen of ze altijd in bed slaapt, niet verklappen 🤭 😉
6 jaar geleden
Hier alle slaapjes op de slaapkamer. (Tenzij we een keer weggaan) Tijdens echt moeilijke momenten neem ik hem gewoon bij me. Box hou ik echt voor spelen. Op die manier ontstaat er een duidelijke slaapassociatie. Net als dat je een slaapritueel hebt. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
6 jaar geleden
De twins slapen hun middagdutje in bed 12.00 - 13.00 of 13.00 - 15.00 uur. De overige dutjes slapen ze in de box, soms in het wippertje als ze daar toevallig inzitten (vind zo zielig om ze wakker te maken). Tussendoor als ze wakker zijn in de box “speel” ik of op het speelkleed. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, het CB is er soms voor richtlijnen althans zo ervaar ik het maar jij bent mamma en je moet hart volgen.
6 jaar geleden
Hier zoveel mogelijk in bed. Maar volgens mij is op deze leeftijd (9weken) het belangrijker dat hij slaapt dan waar hij slaapt.
Dus als het in bed niet lukt dan lekker slapen waar het wel lukt. Meestal betekent dat bij ons in de armen of in de draagzak. Een enkele keer valt hij in slaap in de kar.
De box vindt hij veel te leuk en interessant om in te slapen.
6 jaar geleden
Overal lees ik dat ook dat box is voor spelen en bed voor slapen. Opzich een mooi streven en dat wilde ik ook hanteren. Maar merk dat het toch vrij lastig is. Overdag slaapt ze (bijna 9 weken) vrij weinig en als ze slaapt dan is het meestal in de kinderwagen nav wandeling. Savonds naar bed lukt af en toe dus ze slaapt vaak ook in de box. Ik heb me er maar bij neergelegd. Onze kleine wilt graag bij ons in de buurt zijn. Ik zorg wel dat de muziekmobiel niet aanstaat anders raakt ze overprikkeld.
Succes!!
6 jaar geleden
Hier slaapt ze overdag gewoon beneden, in de box of haar schommelstoel.. Dit zodat ze het verschil tussen dag en nacht leerde kennen. s'Nachts slaapt ze nu 8 uur door en overdag tukt ze gewoon als ze moe is op de plek waar ze ligt.
Het zijn dan wel adviezen van CB maar volg vooral je eigen gevoel!
6 jaar geleden
Kraamzorg vertelde ons dat box is om te spelen. Dus eerste weken sliep hij in de wagen beneden. Nu proberen we hem overdag in zijn bedje te leggen. Wanneer dat niet lukt dan in de wagen of draagzak. Maar Ja de wagen zal over een tijdje niet meer kunnen, want dat zal te klein worden. Heel soms valt hij in de box in slaap, maar dan was dat niet de intentie. Laat hem dan wel liggen.
6 jaar geleden
Bij ons slaapt ze ook elk slaapje in haar ledikant op haar slaapkamer, dit omdat ze beneden haar rust niet goed kan krijgen. Haar zus van 2,5 jaar speelt, sjouwt, rent en lacht beneden ook rond en dan krijgt ons kleinste meisje niet genoeg slaap. Soms slaapt ze dan helemaal niet en wordt ze overprikkeld. Daarom ervoor gekozen om de slaapjes boven te doen en dit bevalt hier goed.
Maar elk kindje is anders, doe vooral wat voor jou/jullie het beste voelt. En als dat is dat de kleine lekker in de box slaapt dan daar lekker laten slapen!
6 jaar geleden
Wij houden vooral aan dat hij regelmaat heeft in het slapen. Waar dat dan is, hangt af van de dag. Geen strenge richtlijnen ofzo die we hanteren. Ik lees en hoor ook wat je zelf ook schrijft, maar slapen an sich staat voor ons voorop. Meestal s ochtens in bed bij mij (dus ook dutje voor mij 🥳), verder overdag in de box, in de draagzak, in zijn bedje, wandelwagen, in onze armen... Wat goed voelt op het moment. Hij is 9 weken... Komt nog wel denken we
6 jaar geleden
Ik probeer wel regelmaat in zijn voedings en slaaptijden te houden. In principe begint onze kleine van 8 weken elk slaapje op zijn eigen bedje. Maar lukt dit niet haal ik hem net zo makkelijk naar beneden hoor, dan bij ons in de armen, of in de wandelwagenbak. Die kleine van ons ligt niet graag in de box, geen idee waarom maar dan is het krijsen. Wat hieronder al een paar keer benoemd is lekker doen waar je je goed bij voelt, en bij het CB ja en amen zeggen 🙈. Dat slapen in het bedje komt vanzelf goed (denk ik dan) onze man zit ook in een sprongetje dus slaapt overdag op dit moment veel bij/ op ons 🙂
6 jaar geleden
Dat hij slaapt vind ik belangrijker dan waar hij slaapt. CB gaat altijd uit van gemiddeldes en theorie; praktijk is nu eenmaal voor elk kind anders. Gelukkig ook maar, al had ik soms ook graag de handleiding voor mijn zoon gehad. Vooral zelf logisch nadenken en doen wat goed voelt.
6 jaar geleden
Ons dametje van 11 weken vind het fijn om nog even te slapen na het flesje. Dus 's morgens na de 1e fles gaat ze of nog even naar bed of ligt ze in mijn bed(terwijl ik mijzelf fatsoeneer). Wanneer ze er klaar mee is gaat ze mee naar beneden in de box wandelwagen of maxicosi(de laatste 2 als we weggaan). Na het 2e flesje eerst even spelen in de box en dan naar bed. Daar slaapt ze dan tot haar volgende voeding. Dan blijft ze beneden tot haar laatste flesje, tenzij de oudste een vriendje te spelen heeft. Dan gaat ze naar bed.
Na haar laatste fles gaat ze naar bed,lees verhaaltje voor soms nog even in bad voor het flesje.
Wanneer ze over dag op haar kamertje slaapt doe ik de rolgordijntjes half naar beneden en de glasgordijnen dicht
6 jaar geleden
Ik laat hm in zn wipje slapen schommelt lekker is compact en rustig naar mijn mening is de box om te spelen en niet om te slapen is ook geen rustige omgeving omdst er wss spulletjes in staan speelgoed etc
VRIEND
6 jaar geleden
Wees niet te streng! Als hij slaapt in de box, prima toch!? Volgende keer probeer je hem in bed te leggen. Onze baby slaapt vaak ‘s middags in mijn armen. Dat is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling, maar als ze in bed niet wil slapen en ergens anders wel dan heb ik dat liever. Anders is ze overprikkeld en daar worden we allemaal niet vrolijk van!