16 Reacties
5 jaar geleden
Hoi, de mijne slaapt ene keer goed andere keer bar slecht. Ik werk zelf ook in de kinderopvang. Het is gewoon lastig, er slapen nog meer kindjes in dezelfde slaapkamer. Het zijn andere geluiden dan thuis. En in het lokaal spelen andere kinderen die ook geluid maken...
5 jaar geleden
Hier andersom... daar slaapt ze uren achter elkaar en thuis max een half uur wat ik ook probeer😅😂
5 jaar geleden
Hier ook geen goede slaper. Ten minste; als er veel kindjes aanwezig zijn. Is het rustig dan slaapt hij zoals hij thuis slaapt. Is het druk, dan helemaaal niet. Wordt snel wakker, snel last van geluid. Heb wel eens gevraagd bij onze opvang; ze doen echt hun best. Ze willen natuurlijk ook liever een vrolijke baby en geen oververmoeide
5 jaar geleden
Evi slaapt op de opvang echt super slecht. Soms een uur op een hele dag en soms hebben we mazzel en slaapt ze 2.5 uur. Thuis slaapt ze prima. Op het kdv zijn er zoveel prikkels en Evi is heel erg nieuwsgierig en wilt alles meemaken. Hierdoor drinkt ze bijvoorbeeld ook slecht en krijgt ze soms een VIP behandeling zoals ze het daar noemen en gaan ze met haar in de personeelskamer zitten om haar de fles te geven 🙈😂.
5 jaar geleden
Matthias slaapt op het kdv veel beter dan thuis! Wij zeggen wel eens gekscherend dat hij op de kdv dagen lekker kan bijkomen 😉
5 jaar geleden
Die van mij slapen juist iets te goed op het kdv...van 9-12 en van 15-17 terwijl ze thuis van 9-10 en 12-14 uur slapen. Ik vind onze thuis tijden ook veel handiger. Begrijp er niks van. Ze gaan 1 dag in de week naar kdv en de laatste 3 keer allebei (tweeling) van 9-12 geslapen. Hoe dan? Heb het idee dat ze ze gewoon laten liggen rond 10 en dat ze dan maar weer in slaap vallen..🤨
5 jaar geleden
Op de crèche ook een slechte slaper. Wil in de voormiddag nooit meer slapen, dan leggen ze hem gewoon een uurtje in bed om uit de prikkels te zijn. Namiddag slaapt hij dan wel vaak 1,5h tot 2h. Hij is wel altijd heel tevreden daar. Thuis gaan de dutjes goed.
VRIEND
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Thuis slaapt hij super goed, maar op de opvang alleen maar korte slaapjes. Heb zelf het idee dat ze hem veel te lang wakker houden. Thuis is hij na 1,5-2uur echt weer moe en op de opvang blijft hij vaak 2,5-3uur wakker. Dit heb ik al een keer aangegeven, maar heeft niet geholpen..
5 jaar geleden
Het kdv is een hele andere omgeving en het ritme is daar ook anders. Mijn meisje heeft geen vast ritme.. Maar slaspt op het kdv ook minder als thuis. Daar zijn meer prikkels en andere kindjes en laten ze soms de slaapsugnalen veel minder of niet zien.
5 jaar geleden
Denk dat t normaal is ze kunnen niet bij elke baby gaan wachten tot hij slaapt of een half uur rondlopen met een baby die moet slapen
5 jaar geleden
Ik wilde hier toch graag op reageren, helaas vind ik het vervelend om te lezen dat sommige erg negatief zijn over het kdv , zelf als pedagogisch medewerker hebben wij het beste voor met alle kindjes en willen wij de wensen van ouders naleven, maar op het kdv heeft een baby of kindje meer prikkels waar door het kan zijn dat een kindje langer slaapt op het kdv of juist korter.
5 jaar geleden
Misschien een tip wij hebben vandaag het witte ruis toestel meegenomen (dat we vroeger thuis ook gebruikten). Ons zoontje heeft vandaag perfecte dutjes gedaan. Er is daar wel mogelijkheid dat hij apart slaapt en dus de witte ruis andere kindjes niet stoort.