21 Reacties

6 jaar geleden

Zelfde probleem... Ik ben ook benieuwd!👀

6 jaar geleden

Persoonlijk zal ik hem laten wennen aan geluid er zal namelijk altijd geluid om hem heen zijn. En het is ook wel fijn dat die ergens anders kan slapen dan zijn eigen slaapkamer. Je kan het misschien om en om doen zodat die toch nog wel zijn rust krijgt. Ik heb mijn dochter meteen in het begin blootgesteld aan geluidjes. Tijdje terug lag ze in de box te slapen terwijl mijn neefje in huis gillend rond aan het rennen was ze sliep gewoon door.

6 jaar geleden

Ik heb geen idee , ik probeer ze zelf wel aan geluid en licht te laten wennen . Overdag maak ik hun kamer niet geheel donken , ik wil graag dat ze dalijk zelf kunnen onderscheiden dag en nacht . Soms maak ik ook het raam open , ze zijn nu verkoudheid dus hou ik alles dicht . M’n eerste zoon werd ook van alles wakker , wij gingen op de tenen lopen en durfde nog geen wc door te trekken 😳. Dus wil dit nu niet weer crieeren , ik loop ook gewoon hun kamer op als ze slapen . Maar het is echt aan jou zelf 😉

6 jaar geleden

Ik zou ook proberen te laten wennen aan licht en fluid. Walker worden audra het licht worst s ochtends is heel normal en doen eigenlijk alle kinderen en volwassenen biologisch gezien.

VRIEND

6 jaar geleden

Ik denk dat je het amper kan voorkomen met je eerste kindje. Je kan vanaf het begin gewoon geluid maken om ze te laten wennen maar als je ziet dat je baby steeds huilend wakker wordt, ga je vanzelf stiller doen. Als er nog een peuter/kleuter rond loopt dan moet de baby wel slapen in alle geluiden en is er geen keus. Wij hebben hetzelfde probleem met onze eerste dochter en zien bij de zus van mijn man dat hun tweede zoon goed slaapt ondanks een over actieve kleuter in huis. Deze kleuter was ook gewend aan stilte toen hij baby was.

6 jaar geleden

Hier ook sinds het begin overdag mijn zoontje steeds laten dutten met geluidjes op de achtergrond en half verduisterd. Waardoor hij geen problemen heeft om met lawaai te slapen. Wat nodig is bij mijn schoonfamilie xd

6 jaar geleden

Wij hebben vanaf dag 1 het dag en nachtritme er in gehouden.. dus overdag slapen in n lichte slaapkamer, ( wij hebben wel plisse hangen die ietsjes verduisteren, maar nogsteeds is de kamer redelijk licht) daardoor had hij super snel zijn dag en nachtritme.. Ik zou persoonlijk meteen beginnen met overdag gewoon in t licht te slapen en snachts in het donker.. daar zal hij inderdaad even doorheen moeten, maar ik denk dat je daar uiteindelijk veel profijt van hebt!

6 jaar geleden

Misschien stap voor stap lichter maken? Gordijnen telkens verder open?

6 jaar geleden

Aan geluid en licht laten wennen. Mijn kleine meid sliep al vanaf het begin in de box of op de bank. Tv aan en stofzuigen om haar heen. Ze sliep gwm door. Overdag kan ze overal in slaap vallen. Bij mijn ouders.. in de kinderwagen. Op een terrasje. Ze is 10 weken trouwens. Ze slaapt de hele nacht door en overdag slaapt ze in de woonkamer.

6 jaar geleden

Dat verschilt echt per kind. Mijn zoontje viel echt niet in slaap als het niet donker was, dan kon hij zich niet afsluiten. Hij reageerde ook erg op geluiden. Mijn dochtertje slaapt veel makkelijker en wordt niet snel wakker van geluid. Ze slaapt wel dieper als we de kamer donker maken, dus waarom niet.

VRIEND

6 jaar geleden

Zo te lezen is iedereen het erover eens dat ik hem beter kan laten wennen aan geluid en licht overdag😆 Al heeft zijn donkere slaapkamer gelukkig geen impact gehad op zijn dag/nacht ritme, want die is perfect! Waar ik mij nu ook bewust van word, is dat als hij wakker is, het ook redelijk stil is. Ik heb altijd begrepen dat een baby snel overprikkeld is door geluid en flitsend beeld dus overdag als hij wakker is staat er zelden muziek of televisie aan. Ook ben ik door de weeks meestal alleen dus hoort hij ook niet veel stemmen om zich heen. Als er al een ouder kind rondloopt is er overdag ook standaard meer geluid om de baby heen en moet een baby daarmee dealen en dat gaat (denk ik) ook goed. Met andere woorden, ik zal hem overdag ook aan meer geluid blootstellen, dat gaat denk ik ook helpen. Dank voor jullie reacties, ik ga er vandaag gelijk mee aan de slag!

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op Kbeekarin

Dat verschilt echt per kind. Mijn zoontje viel echt niet in slaap als het n ...
Ik ben inderdaad bang dat hij ook minder diep slaapt als ik het lichter maak. Maar ik kan het in ieder geval proberen!

VRIEND

6 jaar geleden

Misschien stap voor stap lichter maken? Gordijnen telkens verder open?
Goede tip!!!

6 jaar geleden

Reactie op Jasmijnnn

Zo te lezen is iedereen het erover eens dat ik hem beter kan laten wennen a ...
Hihi succes , radio is ook altijd fijn . Heel veel baby’s vinden het juist heerlijke om muziek te horen 😉

VRIEND

6 jaar geleden

Ik weet niet of ik er goed aan doe, maar heb voor nu alle ramen afgeplakt met een rol radiatorfolie die we nog hadden liggen 🙈 pikkedonker iig.. denk als ik het aan de buitenkant plak, er misschien ook minder hitte binnen komt via het raam!

6 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Ik weet niet of ik er goed aan doe, maar heb voor nu alle ramen afgeplakt m ...
Wat een idee!! Waar heb je dat gehaald, komt dat er ook weer makkelijk af?

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Ik weet niet of ik er goed aan doe, maar heb voor nu alle ramen afgeplakt m ...
Ik heb de ramen indd ook met vuilniszakken afgeplakt Ziet er niet uit, maar werkt wel😅

VRIEND

6 jaar geleden

Wat een idee!! Waar heb je dat gehaald, komt dat er ook weer makkelijk af?
Bij de gamma kost zo'n rol rond de €30 volgens mij! Gewoon met tape geplakt hoor 😅

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op Jasmijnnn

Ik heb de ramen indd ook met vuilniszakken afgeplakt Ziet er niet uit, maa ...
Nee ziet er idd niet uit! De overburen hebben dat ook gedaan, maar dan om de DJ apparatuur te beschermen tegen de zon! Dacht, doe hetzelfde, maar dan voor de baby 😜

6 jaar geleden

je kind alleen aan donker wennen is ook niet goed! dat kind moet licht zien zon zien zo krijgt ie vita d binne en k raad je zeker aan om je kind met geluid te laten slapen tussen stemmen.