10 Reacties

4 jaar geleden

Oh ja.. wij merkten nooit iets van de sprongen. Tot de laatste 2😱 we lijken nu door het ergste heen met sprong 10, maar hij is inderdaad pittig op allerlei vlakken. Succes nog even mama😚

4 jaar geleden

Hier ook zo! Wakker worden snachts en gemiddeld 1,5u wakker zijn🥴 driftbuien waarvan ik nooit had durven denken dat die ooit uit zo'n klein persoontje konden komen😱 Ik ben ook echt helemaal klaar met die sprongen😅

4 jaar geleden

Het belangrijkste om te onthouden is dat wij niet verantwoordelijk zijn voor de gevoelens van ons kindje. Ze moeten er zelf doorheen komen. Nabijheid bieden, maar niet te veel troosten als ze boos zijn of afleiden. Ze mogen dit voelen enzo leren ze met negatieve emoties om te gaan.

4 jaar geleden

Jaa sprong 10 pff.. overdag gaat het goed. Wel wat driftbuien maar hij is makkelijk afgeleid. Maar dat in slaap komen s'avonds! We zijn al een week lang iedere avond ruim 2 uur er aan kwijt om vervolgens na 45 min weer wakker te worden.. Maargoed de laatste sprong, dus daarna is het klaar toch??🤣😋

VRIEND

4 jaar geleden

Nou en of. Ook lekker in de NEE fase. Voor het eerst zeer specifiek op mij boos geweest, het eten was een hele grote tegenvaller 🙈 denk dat ze lasagne verwachtte ipv moussaka... De aubergine vloog over tafel. Boos dat ze niet mag staan op de bank. Boos dat we niet 3x per dag gaan wandelen. Boos dat we met regen en onweer niet naar buiten gingen. Boos dat we met regen buiten waren. Boos dat de knuffel van de hond niet in der mond mag. Boos dat der brood in kleine stukjes gesneden was. Boos dat er brood niet in kleine stukjes gesneden was. Boos wanneer zelf eten niet lukt. Boos dat je der wil helpen met eten. Zo opsommend klinkt het grappig. Maar.. Zich huilend op de grond laten vallen met 200% drama inzet. En ik mag niet troosten. Soms na 30 minuten drama is ze helemaal paars en zit ze onder de kwijl 🙈 pff het is me wat. Arm ding... Ik hoop dat dit bij de sprong hoort 🙈 Ze slaapt wel als een dijk. Pff respect, da's pittig zulke nachten ❤️

4 jaar geleden

Eerste helft van de sprong niet willen inslapen hysterisch, bonken in bed enzo 😭 en nu ineens i.p.v. 7/7.30 om kwart voor 6 wakker sinds 2 weken. Verder veel driftbuien en ineens moeten knuffel en speen overal mee naar toe. 🙄

4 jaar geleden

Ja vreselijk. Wil ook even klagen zonder dat iemand zonder een kindje im deze leeftijd goedbedoeld zegt "t zijn allemaal fases, hè ". Ja dat weet ik 😅. We slapen al 1,5 week niet. Kind is elk uur wakker en gaat dan van 0-100 krij-sen. Nou had ie al temperament maar jeetje next level deze sprong. Wil niet meer gevoerd worden met een lepel, maar smijt ook alles op de grond wat hij zelf kan pakken aan eten. Is ie ook nog een ziek met griep nr 36 sinds april.. .. PFFFF Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ie naar de opvang gaat; hij even rust (want daar heeft ie al bovenstaande niet) en wij even rust

4 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Nou en of. Ook lekker in de NEE fase. Voor het eerst zeer specifiek op mij ...
Heeeel herkenbaar...

4 jaar geleden

Ohhh wat een ellende…. Hoe lang duurt dit? Nu al een aantal avonden niet in slaap te krijgen, terwijl hij normaal binnen 10 min zelfstandig inslaapt…. Ik kan wel janken….
Pff sprong 10 is zo heftig mijn app geeft aan nog 26 dagen maar weet niet of ik dit ga volhouden heb slaap te kort kan dot ook eerder stoppen dan de app aan geeft aub