8 Reacties
5 jaar geleden
Hii, pure kokosolie smeren op de tepels en de billen. Dagelijks flessen en spenen uitkoken met beetje azijn. Voor en na elke voeding je tepels schoonmaken met water. Je melk kan je tot het kookpunt brengen. Dit schijnt de schimmel te doden.
Voor het mondje van jouw meisje kan je gentiaan violet gebruiken. Ook helpt om een beetje water na de voeding te geven of pure blauwe bessensap. Dan kunnen er niet verdere schimmels groeien.
Meestal zijn de klachten binnen een paar dagen verholpen, maar de schimmel is dan nog niet volledig verdwenen daarom wordt het geadviseerd om 1 a 2 weken nog door te gaan met het bovenstaande.
Mocht je dochtertje weigeren te gaan drinken bij, dan zou ik toch de huisarts inschakelen.
5 jaar geleden
Idd pure kokosolie, en dat zou je ook na de voeding met je vinger op haar gehemelte kunnen doen
5 jaar geleden
Heey,
Mijn dochtertje had ook last van spruw toen ze net een paar weken was, ik had gelukkig zelf nergens last van behalve dat mijn tepelhof wittig werd. Ik heb mijn kleine elke keer pure bessensap op een oorstokje gegeven. ( oorstokje dopen in bessensap en dan over de tong halen) daarnaast heb ik ook pure kokos olie op mijn tepels en over haar tong gesmeerd! Heeft enorm geholpen en ze heeft nu al maanden! nergens last meer van en is nu 20 weken.
5 jaar geleden
Ik heb het gehad in de eerste weken, onwijze stekende tepels, en jeuk. Ik moest met micanazol smeren, voor elke voeding tepels helemaal reinigen, en na de voeding reinigen en smeren. Ik had steeds weggooi Tepel compressen gebruikt, maar daar ging het ook in broeien.
Dus wasbare, maar dan wel op 60 graden wassen en je bh's ook allemaal, die schimmel blijft best lang hangen.. 馃槕
Mijn dochter heb ik wel een medicijntje gegeven, die had haar halve tong open, zo zielig. Dus daar was echt wat anders voor nodig.
Ik moest m'n voorraad melk uit de vriezer weg doen.
Maar blijkt dat je dus ook kan uitkoken, maar dan gaan er wel wat stofjes kapot, maar het is nog altijd beter dan flesvoeding! Dus je hoeft het niet weg te gooien馃樀!! En ik zou voor nu stoppen met invriezen en gewoon alles aan je kindje geven. Dan ben je ook van het koken af!
En alles iedere dag uitkoken, mocht je toch gaan kolven.. En speentjes hebben.
Ook d'r knuffels (op 60 graden) en speeltjes goed schoonmaken! Dat gaat ook allemaal d'r mond in nu.. Het is echt een drama, maar wil je het zonder medicijn oplossen, moet je dus heel schoon zijn!!
Zet hem op!!!
5 jaar geleden
Onze vroedvrouw had aangeraden om voor elke voeding het mondje (met een wattenstaafje) en de tepels (Met wattenschijfje) te behandelen met azijn. Klinkt raar, maar de baby's vonden het niet erg. Schimmel kan niet tegen de zure azijn en verdwijnt. Voor jezelf kan je ook zilverkapjes overwegen tussen de voedingen.
5 jaar geleden
Waarom wil je per se wegblijven van medicijnen? Ik ben zelf arts, dus heb er niet zo鈥檔 probleem mee.. Hier ook spruw gehad.. 1 week gesmeerd met daktarin orale gel (de nystatine werkte niet), en weg. Nooit meer last gehad. Wel ook spenen na voeding uitgekookt..