31 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben het cold turkey gedaan, maar wel ipv de fles, na t avondeten griekse yoghurt gaan geven, ze kreeg daarvoor nog geen toetje na t eten

5 jaar geleden

Wij ook, precies hetzelfde. Griekse yoghurt, magere (vanille) yoghurt. Heerlijk vind hij het, en mist zn fles helemaal niet

5 jaar geleden

Hier ging ze de avond fles weigeren toen we begonnen waren met een toetje na het eten.

5 jaar geleden

Wij hier ook.. yoghurt na avondeten, eerste avond wou ze nog klein flesje, avond erna niet meer.. alleen beetje water wil ze af en toe erna

VRIEND

5 jaar geleden

De avondfles is bij ons onderdeel van het avondritueel. Ik heb hem een keer zonder fles geprobeerd naar bed te brengen, maar hij snapte er niets van, was helemaal klaar voor zijn fles en ging onrustig naar bed. Qua voeding heeft hij het niet meer nodig, dus wilde er vanaf. Nu geven we 100+2 flesje dus wel verdund. Ben ook benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt!

5 jaar geleden

Wij geven nog wel de fles, maar zijn bezig om meer water aan te bieden overdag. We boden al water aan tijdens de maaltijden uit een gewone beker, maar nu heeft hij ook een rietjes beker voor tussendoor. En ook een bak yoghurt na de maaltijd waardoor de fles wel al kleiner is geworden. Bij onze oudste hebben we dit ook op deze manier gedaan en begon hij de fles vanzelf te weigeren. Die was met 14-15 maanden van alle flessen af.

5 jaar geleden

Ik ga er nog niet aan beginnen 馃槄 ze is bijna 13 maanden maar eet overdags nog niet genoeg om de avondfles over te kunnen slaan. Ze weigert regelmatig (vaker wel dan niet) haar avondeten dus die fles heeft ze dan echt nog wel nodig. Ook gewoon opvolgmelk, geen halfvolle melk. Bij het 15 maanden consult wil ik weten of ze weer netjes haar eigen lijntje volgt en dan ga ik wel proberen die fles af te bouwen. Aan de andere kant vind ik een flesje melk voor het slapen gaan geen probleem, dus als ze dat lekker vind dan blijven we dat doen. Maar dan wel halfvolle en geen opvolgmelk.

5 jaar geleden

Wij hier ook.. yoghurt na avondeten, eerste avond wou ze nog klein flesje, ...
Gelijk na het avondeten dan?

5 jaar geleden

Reactie op bin

Gelijk na het avondeten dan?
We wachten altijd wel even, tot het avondeten wat gezakt is.

5 jaar geleden

Hoe laat is jullie avondfles? Hier wordt ze gewoon wakker ca. 23 uur. En ze wilt dan echt de fles. Water is niet genoeg. Wij beginnen komende week met het stoppen van de ochtend fles en dan gewoon een boterham geven. Dus die avondfles houden we nog even aan.

5 jaar geleden

Wij zijn hier vorige week ook mee gestopt! Het avondeten wat opgeschoven naar half 6/6 uur en daarna 150 gr yoghurt. Wel opletten dat hij meer water drinkt overdag. Ging heel goed! Nu de ochtendfles nog..

5 jaar geleden

De ene keer wil ze de fles niet dan geven we wel yoghurt de laatste paar dagen wel weer de fles gewoon...

5 jaar geleden

Hier weigert mijn zoon al een aantal weken de avondfles van 18:30, hij eet nu met ons mee om 17:30u en krijgt daarna nog een toetje (joghurt of een danoontje) Sinds een aantal dagen doet hij ook vreemd bij de ochtendfles en duwt de fles vaker weg...ik denk dat hij deze binnenkort ook niet meer wilt. Ik bied hem nu bij de boterham halfvolle melk aan, hier drinkt hij een paar slokjes van. Gedurende de dag moet ik wel m鈥檔 best doen om een halve fles water/diksap erin te krijgen.

5 jaar geleden

Reactie op Jasmijnnn

De avondfles is bij ons onderdeel van het avondritueel. Ik heb hem een keer ...
Ik zou de fles nog blijven geven zolang hij dit zelf wilt! Hij zal straks snel genoeg zelf aangeven als hij de fles niet meer wilt. Hier ging het drinken steeds moeizamer en hij moest echt z鈥檔 best doen om de fles naar binnen te krijgen. Op een gegeven moment dronk hij nog maar 20cc van een 150cc fles en toen ben ik ermee gestopt.

5 jaar geleden

Ik doe t ook cold turkey.. zijn nu met de laatste pot voeding bezig. Hij vind de fles echt nog super lekker, dus mocht hij t erg vinden geven we hem gewoon wat warme melk voor t slapen gaan!

5 jaar geleden

Hier nog niet gestopt! Hij vindt het nog erg lekker, de hele fles gaat op en het is echt onderdeel van de avond zodat hij lekker rustig wordt en met een warm buikje naar bed gaat 馃槉 Ik ben persoonlijk van het afbouwen, maar ik denk dat je zelf goed weet wanneer en hoe het kan!

5 jaar geleden

Reactie op Viviana

Hoe laat is jullie avondfles? Hier wordt ze gewoon wakker ca. 23 uur. En ze ...
Wij de ochtend fles der ook af ... wil ook de avond fles afbouwen

5 jaar geleden

Reactie op Siimone

Ik doe t ook cold turkey.. zijn nu met de laatste pot voeding bezig. Hij vi ...
Hoelaat krijgt hij het avondeten dan en Hoelaat gaat hij naar bed

5 jaar geleden

Oeps, geen idee... Wij denken nog niet aan afbouwen 馃檲 Voorlopig nog steeds een ochtend- en avondfles, we hebben ook de indruk dat hij zijn flessen echt nog nodig heeft. De avondfles maakt ook deel uit van het slaapritueel hier...

5 jaar geleden

Is het de bedoeling dan om met de avondfles te stoppen? 馃 Bij mijn CB zeiden ze dat ze nog gewoon 2 flessen totaal 300 cc op een dag mag, dus wij geven gewoon sochtends na een broodje nog fles en savonds voor het slapen gaan..