12 Reacties

4 jaar geleden

Bij twijfel altijd contact opnemen met je tandarts! Dan weet je zeker dat je antwoord krijgt van iemand die er verstand van heeft!

4 jaar geleden

Hier ook gebeurd, ook hoekje uit voortand. Heb t in de gaten gehouden of hij los zat of naderhand zwart werd. Maar gebeurde gelukkig niet. Verder kunnen ze hier weinig mee, gelukkig is het melktand. Maar snap t gevoel maar al te goed, maar ook daar kan je weinig aan doen. Zulke dingen gebeuren eenmaal... wij hebben er waars meer last van dan hun

4 jaar geleden

En bij twijfel je gevoel volgen. Als jij wilt bellen gewoon doen. Bellen kan geen kwaad, dan is dat ook uit je hoofd

4 jaar geleden

Mijn dochter. Inmiddels 19 jaar, heeft dit ook gehad toen ze net 1 jaar was. Heeft totaal geen invloed gehad op haar spraakontwikkeling. Alleen wel er goed op letten dat als ze gaat wisselen dat de tand er wel uit is voordat de nieuwe tand er overheen gaat groeien. Dit gebeurde dus bij mijn dochter. Mee naar de tandarts geweest en die zei dat dit wel goed zou komen. Uiteindelijk een andere tandarts geweest en die heeft de melk tand dus getrokken, maar de schade was al gedaan. Ze heeft hierdoor dus een beugel gehad. Gelukkig is het nu allemaal weer helemaal mooi. Maar houd het goed in de gaten.

4 jaar geleden

Gewoon morgen je tandarts bellen.

4 jaar geleden

Ik zou inderdaad morgen je eigen tandarts even bellen, misschien alleen al om op de hoogte te brengen. Maar snap ontzettend je ongerustheid. Zou ook even voelen of hij niet scherp is en daar ook geen last van kan gaan krijgen 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Oh nee wat vervelend en zielig voor je kleintje. Mijn oudste dochter is nu 9, maar die had hetzelfde toen ze net 1 was. Ook mijn eerste dochter toen en ik begrijp je gevoel zooo goed. Ik kwam er zelfs een dag later achter, tijdens verschonen dacht ik ineens "wat ziet haar tand er gek uit' en realiseerde me toen pas dat ze de dag ervoor op haar gezicht was gevallen.Ik voelde me ook heeel lang rot. De tandarts deed er niets aan. Wat bleek, na een paar dagen was het scherpe randje er al af gesleten en tja, toen niks. Geen effect gehad op spraak of eten/drinken op de lange termijn. Alleen de eerste dag wilde ze niet in iets happen, beetje gevoelig denk ik. Ik had zelf als kind een zwart voortandje omdat het door een val afgebroken was van de wortel. Als de tandjes wisselen, is het weer klaar. Mijn dochter en ik heb hebben beide een gewoon mooi gebit nu... het komt goed, echt. Probeer je niet te streng te zijn voor jezelf! Kindjes vallen nu eenmaal.... sterkte ermee!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan om 12:00 uur even naar de tandarts, hij wilt toch even nakijken of het tandje nog goed vastzit en met mij bespreken waar we op moeten letten, qua eventuele ontstekingen/verkleuring. En verder kan er inderdaad niet veel gedaan worden. We zijn inmiddels wel van de schrik bekomen, maar vanmorgen zagen we de schade pas echt goed. Gisteren liet ze zich niet echt in haar mondje kijken vanwege de pijn. Ze is nu net een vampiertje met 3 puntige tandjes 😉

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan om 12:00 uur even naar de tandarts, ...
Sterkte en beterschap veel knuffels toegewenst☺️

VRIEND

4 jaar geleden

Oh ik snap de schrik. Heb hetzelfde als ze valt. Ook ons eerste meisje. Maar ik probeer altijd rustig te blijven voor haar. Goed om naar de tandarts te gaan. Die heeft er tenslotte echt verstand van. Beterschap voor jullie kleine meisje!

4 jaar geleden

Ah wat zielig voor jullie kleintje, mijn zoontje heeft 2 weken precies hetzelfde gehad alleen een iets minder groot stukje afgebroken. Ik moest vooral opletten of er geen bultje (ontsteking) aan de bovenkant van het tandvlees komt. Dan moest ik meteen weer contact opnemen met de tandarts. Dit kan ook nog weken erna komen dus goed in de gaten houden:). Hopelijk heeft ze er verder geen last meer van, sterkte;).