19 Reacties
5 jaar geleden
Onze kleine meid vond het eerst super, maar nu haar achtste tandje van onder doorkomt lijkt ze het niets meer te vinden. Toch blijven we doorgaan en laten we haar zelf ook op de borstel sabbelen en bijten. Ik hoop dat dit maar tijdelijk is, maar dat moeten we afwachten. Ik zit zelfs te denken de tandarts te contacteren om te vragen of hij tips heeft.
5 jaar geleden
Mijn zoontje vindt tandenpoetsen ook niet fijn, maar merk wel dat het met een vingertandenborstel makkelijker gaat, je voelt wat je doet en omdat het van silicone is lijkt het ook aangenamer dan een normale tandenborstel. Tenminste dat vermoedt ik want met een normale tandenborstel lukt het al helemaal niet om te poetsen.
Vaak doet hij z’n mond al open en dan kan ik even de bovenste tanden poetsen, daarna duwt hij mijn hand weg, maak er geen strijd van maar probeer het wel een aantal keer zodat ik ook zijn ondertandjes kan poetsen, hij doet heel vaak zijn tong ervoor wat het al helemaal moeilijk maakt.
5 jaar geleden
Op YouTube staat een liedje waarbij Elmo van Sesamstraat zingt over tandenpoetsen. Ik snap niet hoe het kan maar zodra ik dat aanzet en mijn kindje er naar kijkt laat hij heel rustig zijn tandenpoetsen. Afleiding denk ik. En het liedje is ook best grappig😋
5 jaar geleden
Reactie op Puckje
Ik heb gehoord dat tandpasta in het begin nog helemaal niet nodig is van ee ...
Ik had juist gehoord dat glazuur nog niet helemaal hard is met doorkomende tandjes dus extra belangrijk om altijd te poetsen (met tandpasta)
Hier ook drama met tandenpoetsen. Niks helpt helaas. Maargoed het is een kindje met eigen willetje.
Elke avond strijd rond bed tijd (omkleden, verschonen en tandenpoetsen) ik heb maar bij neer gelegd. Ik negeer het zoveel mogelijk. Zeg alleen wat we gaan doen en dat ik weet dat zet vervelend vind maar het toch moet gebeuren. En doe mij best om alles zo snel mogelijk te doen.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Puckje
Ik heb gehoord dat tandpasta in het begin nog helemaal niet nodig is van ee ...
Hi puckje, eergisteren heb ik het toevallig aan de huisarts gevraagd. Tandpasta is nodig als het drinkwater geen fluoride bevat, maar in sommige landen zit het al in het drinkwater en dan kun je beter geen fluoridehoudende tandpasta gebruiken.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Boubou
Hi puckje, eergisteren heb ik het toevallig aan de huisarts gevraagd. Tandp ...
Zit in Griekenland, geen idee eigenlijk. Water was hier het advies voor nu. Zelfs pas vanaf 6-7 tandjes. Ben met 4 begonnen want voelde niet goed. Bij 6 begin ik met kinder tandpasta.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Puckje
Zit in Griekenland, geen idee eigenlijk. Water was hier het advies voor nu. ...
Ik zou het even nakijken of er fluor zit in het Griekse water. Waar ik woon wel, ik had geen idee!
Als jouw dochter fluoridehoudend kraanwater drinkt en je poetst ook met fluoridehoudende tandpasta, dan kan ze er misschien te veel van binnenkrijgen. Je krijgt daar lelijke permanente tanden van en het is niet zo gezond. Tandpasta zonder fluoride kan wel, maar let op dat het niet te veel schuurt, want het melkgebit is minder sterk dan het permanente.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Boubou
Hier gaar het iets beter sinds we een elektrische tandenborstel speciaal vo ...
Grappig. Ik was laatst bij de kindertandarts en ij raadde het sterk af om te poetsen met een elektrische tandenborstel.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Silvana1981
Grappig. Ik was laatst bij de kindertandarts en ij raadde het sterk af om t ...
Het is geen gewone, hij is echt alleen voor baby's (van 0 tot 3) en poets dus veel minder hard dan een standaard elektrische tandenborstel. Het is meer een soort vibratie, het borstelkopje draait niet rond. Een gewone elektrische tandenborstel poetst inderdaad te hard, maar deze heeft zachtere haren dan onze babytandenborstel voor onze zoon.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Boubou
Het is geen gewone, hij is echt alleen voor baby's (van 0 tot 3) en poets d ...
Oke. Cool.