16 Reacties
4 jaar geleden
Spannend inderdaad! Ik zou niet weten hoe het"hoort". Als mijn zoontje daaraan toe is denk ik dat ik eerst een deken zou proberen in zijn ledikant. Ik zou dan starten met de slaapjes overdag met deken. Mocht hij hem weg trappen, is het niet ineens te koud. Of andersom eerst het ledikant met slaapzak. Mijn zoontje klimt zonder slaapzak denk ik uit zijn ledikant.
Ik zou gewoon uit gaan uit gaan proberen. Succes!
4 jaar geleden
Hoi hoi. Onze zoon wil al een tijdje niet meer in zijn bed met spijlen slapen. Is er ook al uitgeklommen, en op de grond gevallen. Slaapt nu tussen ons in en slaapt dan helemaal door. Even rust! We gaan wel een dreumesbed maken. Nu ook maar afwachten in hoeverre hij daar wel in wil gaan slapen. Succes en ik lees mee. :)
4 jaar geleden
Hoii, onze dochter wou al maanden niet in haar ledikant slapen, en sliep daardoor dus bij ons in bed. Nu zijn wij daardoor gelijk voor een 1 persoonsbed gegaan en hebben haar alles mee laten helpen uitzoeken zodat ze ook echt wist van, dit is mijn nieuwe bedje. Wij hebben gekozen voor een huisjes bed laag bij de grond met een uitval hekje en noemde het een tent bed en sinds wij dat zo hebben gedaan slaapt ze weer heerlijk in haar eigen bedje! Ze wou gewoon geen klein bed met spijlen haha :) En ze ligt wel gewoon nog in een slaapzakje en dan wel met dekbed lekker over haar beentjes en het gaat super! Succes!
4 jaar geleden
Wij zijn al vrij vroeg (14 mnd) overgestapt naar een peuterbedje. Ons mannetje vond het ledikant helemaal niets. Wij hebben voor een laag bedje op de grond gekomen (wigwam bedje) en begonnen met eerst gewoon zijn slaapzakje. Hij kan daar wonderbaarlijk goed mee lopen, dat stelde mij gerust, maar komt zijn bedje niet uit! Nu zijn we bezig met een deken oefenen dus slaapzak en deken losjes over zijn benen. Dit wende snel voor hem en nu kiest hij zelf of slaapzak/ deken of alleen deken en bij beiden opties slaapt hij een stuk beter dan ooit in zijn ledikantje. Succes!!
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Ilona84
Hoii, onze dochter wou al maanden niet in haar ledikant slapen, en sliep da ...
Heerlijk success verhaal, top 🥰
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op DebvdL
Wij zijn al vrij vroeg (14 mnd) overgestapt naar een peuterbedje. Ons manne ...
Goede ervaringen ook, leuk. Bedankt!
4 jaar geleden
Wij hadden een peuterbedje aangeschaft en al in de kamer neergezet, ook omdat hij er een zusje bij krijgt. Mijn zoontje gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij daarin wilde slapen. Afgelopen maanden ging inslapen dramatisch in zn ledikantje en toen hij in zn peuterbed ging was het een wereld van verschil, geen gevecht meer met het inslapen. Wel wilt hij nog een slaapzak aan ipv een deken over zich heen
VRIEND
4 jaar geleden
En met dat peuter bedje, hoe hebben jullie dat gedaan als je kindje wel uit bed kwam? Ben zo bang dat ze over de gang gaat lopen en heel de nacht naast me bed gaat staan ofso 🙈
Of iets van een hekje in de deur opening?
VRIEND
4 jaar geleden
Kleine update voor wie nieuwsgierig is:
Peuter bedje gaat een stuk beter. We hebben een super leuk vloerbed waar ze zelf in en uit kan. De middagen gaan top, en savonds slaap ze al een stuk langer in dr eigen bedje.
Er is ook veel meer rust nu rondom bedtijd, en een boekje lezen in bed is nu echt een hit.
Zelf een boekje pakken en in bed komen liggen, zo sgattig.
Wel met slaapzak, want zonder was geen succes, ze jak nog zoveel dat ze bloot komt te liggen.
Dat was t 😅
4 jaar geleden
Reactie op Jeannettje
Kleine update voor wie nieuwsgierig is:
Peuter bedje gaat een stuk beter. W ...
Bedankt nog voor de tip voor het bedje haha!! Wij hebben hem een week geleden binnen gekregen en gister kwamen de dekbedovertrek, kussen en deken binnen. Alles gewassen en hij ligt er vandaag voor het eerst in 🤭! Hij zit er wel al een week in te spelen met al z’n knuffels boekjes enz dus ben benieuwd hoe dit bij ons gaat verlopen. Gelukkig is het bij jullie een succes!
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Emanuel.K
Bedankt nog voor de tip voor het bedje haha!! Wij hebben hem een week geled ...
Ooh spannend! En super leuk al dat hij er al wel in speelt enzo, dan wordt het al een beetje eigen.
Laat ff weten binnenkort ☺️ ben benieuwd.
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op bin
Welke peuterbedje heb je?
4 jaar geleden
Reactie op Jeannettje
Dank je!