14 Reacties

5 jaar geleden

Wij zijn deze week overgestapt op het stoeltje van de triptrap. Hij kan nog niet zo goed zelf zitten maar we merkten dat hij het babyzitje niet meer leuk vond. Hij zit er nu alleen heel even in als hij fruit of een prak krijgt dus dat is niet zo lang. Hij hangt soms wel een beetje scheef in zn stoeltje maar we houden dit goed in de gaten. Hij vind het in iedergeval veel leuker. :D

5 jaar geleden

Vanaf het moment dat ze goed kunnen zitten , rond 6 maanden

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Donatella

Wij zijn deze week overgestapt op het stoeltje van de triptrap. Hij kan nog ...
Ok, bedankt voor het berichtje! Ons kindje vindt het nog best leuk in de newbornset maar goed om te weten dat we de babyset kunnen gebruiken als hij nog niet perfect kan zitten.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Donatella

Ok, bedankt voor het berichtje! Ons kindje vindt het nog best leuk in de newbornset maar goed om te weten dat we de babyset kunnen gebruiken als hij nog niet perfect kan zitten.

5 jaar geleden

Ik zou niet te vroeg over gaan op het babyzitje. Wij hebben hem hier ook in de kast staan maar gaan hem pas gebruiken als ze goed kan zitten. Schijnt voor de ontwikkeling van de rug nog niet zo goed te zijn om een baby al te laten zitten als ze dit nog niet zelfstandig kunnen

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op irissb

Ik zou niet te vroeg over gaan op het babyzitje. Wij hebben hem hier ook in ...
Hmmm ja ik ga in ieder geval wachten tot hij 9 kg weegt. En als hij dan nog niet goed kan zitten inderdaad niet te lang erin.

5 jaar geleden

Reactie op Donatella

Als ze een beetje scheef zitten kan je dit even met een (hand)doek of kussentje behelpen! En inderdaad nog niet te lang, maar dat uithoudingsvermogen hebben die kleintjes toch nog niet haha. Een hapje erin geven lijkt me prima 👍🏻

5 jaar geleden

Zodra ze goed zelfstandig kunnen zitten kun je overstappen naar de babyzit. Ik zou me niet blind staren op de kilo's. Er zit heus wel een veilige marge in. M'n oudere kinderen van 4 en 2 jaar, allang de 9 kilo gepasseerd, klimmen er stiekem wel eens in, het breekt echt niet meteen af

5 jaar geleden

Reactie op Boubou

Hmmm ja ik ga in ieder geval wachten tot hij 9 kg weegt. En als hij dan nog ...
Hier precies zo! Gisteren omgewisseld. Onze dochter is 4,5 maand. Weegt Nog geen 7 kilo, maar is zo boos als ze moet liggen. Geef er hapjes in, verder niet. Beetje hetzelfde als het ombouwen van kinderwagen, kleine stukjes en zo veel mogelijk nog plat

5 jaar geleden

Het zit gedeelte is te gebruiken als kindjes zelfstandig kunnen zitten.

5 jaar geleden

Meestal kan een kindje rond de 6 maanden zitten. Maar pas rond de 9 maanden echt zelfstandig gaan zitten. Het newbornset is tot 6 maanden. (Nadeel van deze stoel helaas)

5 jaar geleden

Officieel wanneer ze zelf kunnen gaan zitten. Dus als je je kindje neerlegt op de grond en zelf in de zithouding kan komen. Dit is vaak pas rond 9 maanden. Maar als jij je kindje neer kunt zetten, dus jij zet hem zelf neer, en je kan hem een klein duwtje geven en hij/zij kan zelf blijven zitten, dan “mag” het ook! Het is vooral niet de bedoeling om dit te vroeg te doen voor oa. het ruggetje, heupbeen etc. Het lichaampje kan die (zit)druk nog niet aan.

5 jaar geleden

Mijn oudere kids hebben er tot 10-11 maand ingezeten. Het waren geen zware kids, maar zeker de 9 kilo gepasseerd. Ik denk ongeveer 11 kilo ofzo. Ik wist niet dat het niet mocht, maar het ging dus perfect, zelfs op het einde nooit het idee gehad dat ze er te zwaar voor werden. Zelfs niet wanneer de oudere broer of zus er nog mee op leunde (dan zei ik uiteraard dat het niet mocht, maar het gebeurde alsnog 🙈).

VRIEND

5 jaar geleden

Jullie stellen mij wel gerust met verhalen van oudere kinderen die over de newbornset klauteren. 😉