107 Reacties
6 jaar geleden
Maat 50 en 56 babykleding
Maxi cosi
Tandenborstel
Opfris artikelen
Set makkelijk zittende schone kleding
Fototoestel
6 jaar geleden
Mijn vluchttas staat al 2 maand klaar 😂 hierin zit er bij mij bordtvoedingsbehas, ondergoed, handdoeken, gemakkelijke kledij voor na bevalling, pijama, toilettas met verzorginsproducten, tasje met extra kraamverband en borstcompressen. Iets om me bezig te houden in ziekenhuis (pc, oortjes etc) en nodige papieren voor ziekenopname. Dan heb ik ook vluchttas voor de mini op komst met zijn eerste kleertjes, hydrofeel doekjes, verzorgingsproducten, pampers, tuutjes, flesjes,... een uitgebreide verzorgingstas laat ons zeggen...
6 jaar geleden
lippenbalsem! Je gaat sowieso droge lippen krijgen dus dat was voor mij echt een musthave bij de 1e bevalling. en snacks! ook voor je partner;)
6 jaar geleden
Staat nog niet klaar, ben 31 weken.
Begin er een van deze weken eens aan.
Geboortepakje + rompertje is wel een must die ik zeker niet wil vergeten 😊
6 jaar geleden
Snoep en sigaretten voor m’n vriend, dat was echt iets waar de vorige keren dankbaar gebruik van is gemaakt!
Muntje voor rolstoel is ook wel handig.
Oplader telefoon, al hebben ze die in het ziekenhuis ook wel te leen bij ons.
Een spuitfles of bidon om tijdens/na het plassen mee af te spoelen, dat is zo fijn als de boel in de fik staat! (In UMCG kreeg ik zo’n fles, maar in het ziekenhuis hier niet)
6 jaar geleden
Advies lijst van de consumentenbond:
Wat stop je in de vluchttas
De basis
Deze spullen zijn in ieder geval handig om mee te nemen.
Voor jezelf
2 ruime, lange T-shirts
2 pyjama's (met sluiting aan de voorkant vanwege borstvoeding)
2 onderbroeken
1 voedingsbeha
warme sokken
joggingbroek
sloffen
badjas
toilettas (met tandenborstel, eventueel medicijnen, lenzenvloeistof, enzovoort)
je identiteitsbewijs, zorgpas en verloskundigenpapieren
fototoestel, telefoon en opladers
Voor de baby
2 setjes kleding (maat 50 en maat 56), inclusief mutsjes en rompertjes
jasje
omslagdoek
autostoeltje en dekentje
Verzorging
lippenbalsem ('Van al dat gepuf krijg je droge lippen.')
massageolie
haarelastiekjes
douchemuts ('Voor als je tijdens de weeën veel onder de douche staat.')
shampoo, douchegel, deodorant
bidon ('Om je na de bevalling mee af te spoelen na het plassen. Dat geklungel met plastic bekertjes...')
grote oma-onderbroeken ('Ik had, hoe optimistisch, een paar stringetjes in mijn tas gestopt.')
Om het comfortabeler te maken
(draadloze) speaker om muziek mee af te spelen ('Maak een relaxte playlist op Spotify.’ 'Mijn bevalling was onder begeleiding van ontspannende spa-geluiden.')
kersenpittenzak ('Warme ondersteuning tijdens de weeën.')
rietjes of een bidon ('Dat drinkt makkelijker als je op je rug ligt.')
je eigen kussen
tablet/iPad en download van tevoren films en series ('Ik heb heel lang Netflixgekeken tijdens de weeën.')
iets te lezen ('Voor als je wat langer in het ziekenhuis blijft.')
Eten en drinken
druivensuiker ('Ideale energieboost als je niet meer kunt of wilt eten.')
een zak zoute chips of popcorn voor na de bevalling ('Had ik zo'n zin in!')
koek, een boterham, lekkere snacks, ook voor hem ('Mijn man viel bijna om.')
champagne ('Er moest natuurlijk wel geproost worden op de goeie afloop.')
Voor je partner
shirt, ondergoed en sokken ('Wie weet blijft je partner ook een nachtje.')
zwemkleding ('Dan kan je partner je ondersteunen onder de douche.')
En verder
muntgeld voor een rolstoel ('Het is een behoorlijk stukje lopen als je weeën hebt.')
verlengsnoer ('Het stopcontact zit vaak ver achter je bed.')
plastic tasjes met daarin de babykleertjes per setje en per maat ('Dan trekken ze je baby niet zomaar wat aan.')
plastic tas voor je vieze kleren
eigen flessen en flesvoeding voor de baby als je geen borstvoeding wilt of kunt geven ('De ziekenhuisapotheek is duur.')
tepelhoedje ('Mijn tepels zijn niet zo groot, waardoor mijn baby niet goed kon aanhappen.')
luiers en billendoekjes ('De eerste dag waren ze in het ziekenhuis net op.')
draagdoek
schoenen ('Ik was op mijn sloffen naar het ziekenhuis gegaan, en moest de volgende dag eerst langs de drogist…')
6 jaar geleden
Ik beval sowieso in n ziekenhuis (België)
Bij mn eerste werd er aangeraden om 2 tassen te maken. 1tje voor in de verloskamer met schone kledij voor mezelf, geboortepakje voor de mini, documenten opname, gsmlader, en n schone tshirt en makkelijke short voor de partner.
Vergeet geen dikke sokken dames, bevallen en koude voeten gaan blijkbaar goed samen.
Ik werd daar gewassen/opgefrist met ziekenhuisspullen dus had geen toilettas mee ofwel heel basis. Lenzenpotje en vloeistof bvb en bril
In de andere tas voor later op de kamer zaten de reeds genoemde zaken. 3 nachten is standaard in mijn ziekenhuis!
Heel veel inpakplezier!
6 jaar geleden
Reactie op Mevrouwsel
Ik beval sowieso in n ziekenhuis (België)
Bij mn eerste werd er aangeraden ...
Ik ga ook bevallen in België in het ziekenhuis.
Heb je nog extra tips wat zeker mee te nemen.
6 jaar geleden
Ik ben toevallig vandaag aan het nadenken wat ik allemaal mee wil nemen. Maar echt de tas/koffer al klaarzetten vind ik nogal vroeg🙈
Ik heb al wel het 'bevallingsjurkje' binnen. Staat niet al te charmant maar schijnt enorm praktisch te zijn en hij zit heerlijk. Mijn vriend had gelezen dat het slim was om snacks in te pakken, dus die heeft een mega pack snickers gehaald. Ik weet alleen niet of die in de tas komen of per ongeluk kwijt zijn 🤭
6 jaar geleden
Reactie op Aaricia
Mijn vluchttas staat al 2 maand klaar 😂 hierin zit er bij mij bordtvoeding ...
Zo jij neemt veel mee😉 veel dingen hebben ze in het ziekenhuis. Ik heb een lijst gehad voor vlucht tas en dat neem ik mee. Meer als dat daar in staat is echt
Niet nodig om mee te nemen zeiden ze bij de intake.... niet meer meenemen als nodig is Zei ze. Dus doe ik dat ook niet 🙂
6 jaar geleden
Ik weet niet hoe het in NL/BE werkt maar ik moest ook echt zorgen dat ik zorgpas, paspoort en het boekje met vooruitgang van de zwangerschap van de gyn/vk bij me had.
6 jaar geleden
Ik weet niet hoe het in NL/BE werkt maar ik moest ook echt zorgen dat ik zo ...
*voortgang
6 jaar geleden
Als je jet tas klaar hebt, leg er dan een briefje bij met last minute dingen die er nog in moeten. Dingen zoals je oplader of je kussen of paspoort, oordopjes. Dan kan je partner deze spullen nog even snel inpakken voor je gaat.
6 jaar geleden
Ohja hier in Duitsland moet ik ook alle papieren voor de aangifte van het kind vast mee nemen (geboorte bewijzen ouders, uittreksel huwelijks register en nog iets geloof ik). Zorg ook dat je die in de internationale versie hebt.
6 jaar geleden
Reactie op Nettuhnonam
Ohja hier in Duitsland moet ik ook alle papieren voor de aangifte van het k ...
Ohjee, goed dat je dit zegt 😱
6 jaar geleden
Reactie op Nootje2020
In welke week beginnen jullie met haar klaarmaken van de vluchttas?
Ik zorg dat hij met 36/37 weken klaar staat.