20 Reacties
6 jaar geleden
Reactie op ahramanda84
Mag geloof ik pas met 4 maanden dacht ik
Ik lees verschillende verhalen op het web, vandaar de vraag hier
6 jaar geleden
Reactie op Simsem
Rijstebloem mag idd alleen vanaf 4 maanden, ik gebruik nu sinds 2 weken joh ...
Deed je dan die johannesbroodpitmeel in die forte?
6 jaar geleden
Zou persoonlijk niet verdikken als er geen klachten zijn van reflux. Zelfs bij reflux is het discutabel. Doorslapen zou zeker fijn zijn maar verdikken helpt niet bij het doorslapen. Verdikken geeft wel risico's op obstipatie/of juist laxerend en andere klachten. Ritme, regelmaat is het enige wat bewezen werkt. Snachts donker houden, niet teveel praten, enz. om het verschil tussen dag en nacht duidelijk te maken. En als hun brein zover is zullen ze door gaan slapen. Pittig is het zeker.
6 jaar geleden
PS doorslapen kan fysiek pas vanaf 3-4 maanden. Er zijn baby's die eerder doorslapen maar dat zijn uitzonderingen. Het brein is tussen 3-4 maanden rijp genoeg om te kunnen doorslapen. Dus het is niet gek dat ze nog een nachtvoeding hebben op deze leeftijd.
6 jaar geleden
Ik verdik met johannesbroodpitmeel, maar dat is vanwege reflux. En ze slaapt er echt niet langer door. 3-4 uur achter elkaar maximaal. Je kindje bepaald toch echt zelf wanneer ze door gaat slapen en je kan niet meer dan geduld hebben helaas.
6 jaar geleden
Als het niet nodig is zeker niet doen hoor. Het maagje raakt erg door de war en ze kunnen of aan de diaree gaan of erg harde poep krijgen,
Helaas spugt ons meisje echt mega veel en heb ik het wel moeten verdikken doe het liever ook niet maar dan is het geen doen voor haar.
Gelukkig slaapte ze al vrij snel door in de nacht. Ik heb maar 3 weken de nachtfles gegeven, ze slaapt van 21:30 tot 7:30.
Ik denk dat dat niks met verdikking te maken heeft!
6 jaar geleden
Reactie op Simsem
Rijstebloem mag idd alleen vanaf 4 maanden, ik gebruik nu sinds 2 weken joh ...
De combinatie van forte en johannesbeoodpitmeel hebben wij, het lijkt soms inderdaad of ze niet genoeg hebben
6 jaar geleden
Zou persoonlijk niet verdikken als er geen klachten zijn van reflux. Zelfs ...
Ritme en regelmaat probeer ik er in te houden, maar kan je zeggen dat het een beste uitdaging is met een tweeling. Ze maken elkaar ook wakker en ik heb helaas geen mogelijkheid om ze in aparte kamers te laten slapen.
6 jaar geleden
Ik doe bij de laatste voeding 1 theelepeltje (misschien net 2 gram) rijstenbloem door de fles heen en sinds dien slaapt hij door! Dit op advies van de kinderarts! ;-) zijn buikje reageert er prima op en ook overdag kan hij meer tijd tussen de voeding laten. :-)
6 jaar geleden
Reactie op _Marietjuh_
Ik doe bij de laatste voeding 1 theelepeltje (misschien net 2 gram) rijsten ...
Wij hebben dinsdag gesprek met de kinderarts dan ga ik het inderdaad even overleggen
VRIEND
6 jaar geleden
Dit is inderdaad niet voor extra voeding, maar zoals gezegd voor verdikking tegen het terug naar boven komen van de melk.
VRIEND
6 jaar geleden
Ja, want hij had dus aan de forte nog niet genoeg, dat is dus al voor hongerige baby's. Sinds ik dit doe slaapt ie wel iets langer zo'n 3,4 uur soms wel 4,5.dus het gaat de goede kant op. Daarvoor kwam ie echt precies om de 2 uur.
6 jaar geleden
Ik geef mijn zoon van 10 weken een thee lepel in zijn laatste voeding en dat is rond half tien a half 11 en dan slaapt hij als het half 11 is door tot half 6 en nergens last van Mvg natascha maar ieder kindje is anders
6 jaar geleden
Reactie op theAndrétwins
Ritme en regelmaat probeer ik er in te houden, maar kan je zeggen dat het e ...
Snap ik. Is ook erg pittig. Een vriendin van mij heeft een tweeling van 7 maanden oud. Die zweert bij het boek 'De tevreden baby' Dat gaat ook voornamelijk over ritme en regelmaat. Die vriendin van mij heeft ze vanaf het begin in hetzelfde ritme 'geduwd'. Bij haar slapen ze inmiddels door. Miss eens een groep opzoeken specifiek voor tweelingen? Daar zijn natuurlijk meer moeders met hetzelfde probleem en hopelijk ook wat meer gerichtere oplossingen.
6 jaar geleden
Grotere fles aanbieden?
Mijn dochter 8 weken heeft 5x 180 water met 6 scheppen. Gaat 7u na t douchen naar bed tot half 11 laatste voeding en gaat dan door tot half 8. Maar heb vanaf t begin niet snachts bij de eerste smak geluidjes fles gegeven. Wel bij me genomen en speen erin om "uit te stellen". Ze viel met de speen weer in slaap tot 5 of 6u (al na de 1e week) Dat werd steeds later tot nu half 8 8u wordt ze zelf wakker voor de fles. Succes! Nacht voedingen zijn heel pittig