20 Reacties
6 jaar geleden
Mijn dochter is nu bijna 4 maanden, maar heeft nu ook al een paar weken dat ze 4 flessen van 200 ml krijgt. Ze krijgt rond 19.30 uur de laatste en komt ‘s ochtends weer voor het eerst rond 08.00 uur. Mijn dochter krijgt ook al een fruithapje. Daar was ze gewoon helemaal aan toe. Zolang je merkt dat je baby tevreden is, zou ik het gewoon lekker proberen als ik jou was. Bij ons gaat dat prima in ieder geval!
Succes!
6 jaar geleden
Mijn dochtertje is nu ook 3 maanden en net 6 kilo. Ze sliep vanaf het begin al van 23.00 tot een uurtje of 5.30/6.00. En toen ze 2 maanden was begon ze al klokje rond te slapen. Wij hebben ook heel erg getwijfeld om over te gaan naar 4 voedingen, omdat we dachten dat het misschien wel slecht voor dr zou zijn. Wel eerst even bij het consultatiebureau gecheckt, maar daar zeiden ze dat als ze zelf niet wakker wordt, goed groeit en overdag op wakkere momenten actief/alert is dat het helemaal geen kwaad kan bij gezonde baby's. Bij premature baby's of baby's die een moeilijke start hebben gehad kan je het beter eerst even met je eigen cb overleggen. Mijn dochter krijgt nu 3 afgekolfde voedingen van 190 cc en 1 kunstvoeding van 180/6 rond 9.00-13.00-17.00-20.30 en dan rond 21.00 naar bed. Ze doet het er prima op! Hopelijk heb je hier wat aan. Succes ermee! :)
6 jaar geleden
Goedemorgen, ja hoor heel herkenbaar. Onze dochter word aanstaande dinsdag 3 maanden. En slaapt al vanaf week 10 vanaf 23.00/23.30 uur tot 07.00 uur en dan maken we haar vaak zelf wakker. Soms heeft ze dagen dat ze om 04.00 uur wakker schrikt (denkt dat het regeldagen of sprongen zijn) vaak is het met een speen ook weer goed te maken en slaapt ze binnen het uur weer. We zitten nu ook op dezelfde hoeveelheid voeding 5* 150 cc dit gaat voor haar erg goed.
6 jaar geleden
Mijn dochter slaapt vanaf 5 weken al door van 21.30 uur tot soms wel 09.00 uur. Consultatiebureau zei dat dit geen probleem was, max zo’n beetje 12 uur ertussen. Hier krijgt ze in de ochtend en avond 180cc met 6 schepjes omdat ze de nachten zo lang door trekt. Die drinkt ze overigens niet altijd leeg. Overdag krijgt ze dan nog 3x 180 cc met 6 schepjes die ik afschud tot 180cc. Dus in totaal 5 flessen nog, ze is nu 10 weken. Als je twijfelt kun je ook altijd met het consultatiebureau bellen.
6 jaar geleden
Deze kleine hier slaapt ook van 19:00 tot 07:00 (soms wat eerder wakker) en dan was om 19:00u ook z'n laatste fles dus kwam ik ook op 4 flessen per dag. (180cc 6 schepjes) alleen was het in de ochtend altijd een andere tijd dat hij kwam en ik wil eigenlijk op vaste tijden de fles geven voor een beetje ritme. Dus ik ben nu weer die 5e fles aan het geven om 22.30u zodat hij zoiezo altijd de 07.00u in de ochtend haalt. 🤭 daarvoor moet ik hem wel echt wakker maken, zo zielig.
Soms weet ik niet wat beter is en dan denk ik dat doorslapen beter is maar dan word hij zo onrustig in de ochtend, soms al om 5 uur.
En nu zit hij op de juiste hoeveelheid inderdaad.
6 jaar geleden
Ons meisje is a.s. dinsdag 15 weken, slaapt al een week of 5 klokje rond. Krijgt tussen 19.30 en 20.30 laatste fles en krijgt om 7u(maak ik haar wakker) haar volgende flesje weer. Als ik haar niet wakker maak word het met gemak 9u. Overdag komt ze om de 3,5/4uur.
Hierbij krijgt ze ook een paar lepeltjes van haar groentehapje.
6 jaar geleden
Mijn tweeling krijgt ook rond 19 u de laatste fles sinds 1 week , en slapen meer als de klok rond 😊.
Ik durfde dat eerst niet , ze zijn over de 3 kg .
Dus dan mag het wel
Sliepen altijd erg vast om 23 uur , zielig om ze te wekken vond ik .
Ze zijn morgen 15 weken oud .
Krijgen 4 flessen met 6 schepjes voeding 😄
6 jaar geleden
Vorige week op cb zeiden dat deze kleintjes nog geen klokje rond mogen ivm bloedsuikerspiegel
Zoontje is 3 mnd en krijgt nu savonds als wij naar bed gaan nog een droomvoeding
6 jaar geleden
Reactie op Mariskahaerden
Vorige week op cb zeiden dat deze kleintjes nog geen klokje rond mogen iv ...
Bij moj zeiden ze weer dat het geen probleem was. Is dan ook weer afhankelijk van wie je voor je hebt zitten schijnbaar. Ik had het ook specifiek gevraagd vanwege de bloedsuiker inderdaad. Maar dat kon geen kwaden zeiden ze tegen mij. Zolag ze gewoon fit zijn als ze wakker worden zal het niet zo’n vaart lopen.
6 jaar geleden
Reactie op Mariskahaerden
Vorige week op cb zeiden dat deze kleintjes nog geen klokje rond mogen iv ...
Je moet ook een beetje op eigen gevoelig doen .
Ik luister na alles wat ze zeggen op het consultatiebureau, uiteindelijk beslag ik toch zelf op eigen gevoel.
Jij kent je baby het beste , en niet hun 😉
6 jaar geleden
Reactie op gadischa
Mijn tweeling krijgt ook rond 19 u de laatste fles sinds 1 week , en slapen ...
Goed dat ze maar vier flessen krijgen had me dochter ook paar weken geleden en nu is de vierde al rond zes uur. Ze komt namelijk ook eerder voor de voeding. Ze krijgt ook 6 scheppen.
Mijn dochter is 15weken. En is rond de vijf kilo. En volgens cb mocht ze nog geen eens 6scheppen.
6 jaar geleden
Reactie op bin
Goed dat ze maar vier flessen krijgen had me dochter ook paar weken geleden ...
M’n zoontje kreeg al 6 schepjes met 11 weken , zn zusje vanaf 11 juni .
Ze is nog heel licht in gewicht, maar begon meer te vragen 🙈.
Dus ben ik het langzaam gaan ophogen, en was ze weer rustig .
Nu drink ze al een week met gemak alle flesje op .
Ik moet dinsdag na het consultatiebureau, dan zie ik wat ze weegt , ik ben wel van mening als ze honger hebben geef ik het gewoon .
Beter dan huilen van de honger 😉 ze mag wat extra baby spek hebben , want ze krijgen de 💉💉😔😩
6 jaar geleden
Reactie op gadischa
M’n zoontje kreeg al 6 schepjes met 11 weken , zn zusje vanaf 11 juni .
Ze ...
Pfff ja ik geef ook gewoon als ze honger heeft maar cb zei tegen mij nee nog geen zes scheppen maar als ik kijk op verpakking zou ze het gewoon mogen. En ja ik kan helaas ook niet bepalen wanneer ze doorslaapt of wanneer nie. Dus vandaar dat ik op de ene dag op 4 flessen zit en de andere dag op vijf en soms zes als ik een droom voeding wil geve