15 Reacties

5 jaar geleden

Waarom mogen ze eerst nog geen volkorenbrood? Is dat te zwaar op de maag? Mijn dochter krijgt daar al gewoon 🙈 #loedermoeder 😂 Ik zou het gewoon gaan uitproberen 😉

VRIEND

5 jaar geleden

Onze zoon is 10 maanden. Wij geven dat al een tijdje. Hij vindt dit heel lekker. Op internet staat dat het vanaf 8 maanden mag, consultatiebureau zegt eerder.

5 jaar geleden

Reactie op Annemieke13

Waarom mogen ze eerst nog geen volkorenbrood? Is dat te zwaar op de maag? M ...
Haha die van mij heeft nooit anders gehad geloof ik 🙈

5 jaar geleden

Wij waren ook gestart met licht bruin, maar geven nu sinds paar weken ook ons eigen volkorenbrood. Gewoon uitproberen? 👍🏻

5 jaar geleden

Ik ben meteen begonnen met volkoren brood. Denk dat je in t algeheel een beetje moet kijken naar hoe je kindje reageerd op vast voedsel. Bij ons is dat nooit een probleem geweest en heb ook altijd alles vers gemaakt (zitten al meer vezels in). Dus heb gewoon meteen volkoren brood gegeven..

5 jaar geleden

Ik geef ook nog licht bruin aan mijn zoontje van nu net 9 maanden mr wilde ook naar volkoren brood gaan

5 jaar geleden

Wij zijn begonnen met fijn volkoren, ze doet t er heel goed op, kregen ook het advies om te beginnen met bruin of fijn volkoren dus het kan gewoon..

5 jaar geleden

Volgens mij staat in het boek van Kleintjes dat je begint met volkorenbrood. Ik ben in ieder geval met zes maanden begonnen met korstjes van volkorenbrood. Ging prima hier.

5 jaar geleden

Met 5 maanden al volkoren brood elke dag. Is altijd goed gegaan!

5 jaar geleden

Wij eten niets anders dan volkoren brood, dus hier eten ze dat vanaf het begin 😅 gaat prima

5 jaar geleden

hier al vanaf 6 maanden...

5 jaar geleden

Huh ik heb sltijd begrepen tarwe brood tit 1 jaar daarna mag volkoren brood... doen we ook op mijn werk kdv ;) maar misschien heb ik het mis !

5 jaar geleden

Hier ook, alleen nog maar volkoren gegeten 😄

5 jaar geleden

Eerste keer een halfje licht bruin gehaald. Toen dat op was is hij over gegaan op het volkoren brood dat wij zelf ook eten.

5 jaar geleden

Zodra je begint met brood eten geef je bruin om te wennen aan het brood. Vooral de vezels. Volkoren bevat nog meer vezels dus zodra je kindje het goed doet op bruin kan je beginnen met volkoren brood. (Dus geen krampjes krijgt) Zal voor de meeste kindjes zo zijn rond leeftijd 7 /8 maanden dat het goed gaat. Ligt natuurlijk aan wanneer je gestart bent met brood. Dit geld zo ook voor andere volkoren producten. Rijst en pasta enz. Is weer een stuk gezonder voor ze. Je zou nu met 9 maanden zonder problemen moeten kunnen overstappen naar volkoren