16 Reacties

5 jaar geleden
Ja, mijn zoon heeft dit ook soms. Volgens het CB kan het geen kwaad, is het voeding die eigenlijk al verteerd is wat nog naar boven komt. Mijn zoon lijkt er geen last van te hebben, maar dat heeft hij ook niet bij alle andere keren spugen...

5 jaar geleden
Verborgen reflux? Huilt hij ook hierbij? Mijn zoontje heeft dit. Maar niet alle baby's hebben er last van.

5 jaar geleden
Hi:), mijn zoontje is nu 10 weken oud en doet dit soms ook. Het kan duiden op een verborgen reflux. Huilt hij ook veel ?
Ik ben nog steeds zoekende in wat hem gaat helpen.. de huisarts is geen voorstander van zuurremmers ivm bijwerkingen. Ik denk nu aan een osteopathie, iemand daar ervaringen mee?

5 jaar geleden
Reactie op Lizet-25
Hi:), mijn zoontje is nu 10 weken oud en doet dit soms ook. Het kan duiden ...
Mijn zoontje is ook 10 weken en heeft reflux. Wij gaan al een aantal weken met hem naar de osteopaat en zien wel een vooruitgang. Nekje zat blijkbaar geblokkeerd door de bevalling. Maar wij geven wel op doktersadvies gaviscon. Het zuur hebben is echt niet aangenaam en wij merken dat hij zich veel beter voelt achteraf. (Wij geven dit echter wel is beperkte maten)

5 jaar geleden
Mijn zoon Is ook 7 weken oud en had vanaf 4 weken last van maagzuur wegens reflux. De veroorzaakte bij hem een lichte ontsteking in de keel. De kinderarts heeft heeft hem omeprazole 10 mg voorgeschreven, een capsule met kleine bolletjes. Dit gaf ik hem met een beetje jam. Hij kreeg deze heel moeilijk binnen en vond de smaak vies. De klachten zijn wel verminderd. Hij krijgt momenteel emoprazole siroop. Deze gaat makkelijker in, maar is minder effectief volgens kinderarts. Die pilletjes werken sneller omdat ze heel in de maag terechtkomen.

5 jaar geleden
Reactie op Lizet-25
Hi:), mijn zoontje is nu 10 weken oud en doet dit soms ook. Het kan duiden ...
Ik gebruik bij verborgen reflux van ons dochtertje nu johannesbroodpitmeel van nutriton en sinds we dat gebruiken is het zo goed als weg

5 jaar geleden
Reactie op LoesenTom
Wij gebruiken ook johannesbroodmitpeel tegen de reflux. Wel om de beurt. En ...
Wij zijn idd sinds 2 weken nu begonnen met het jogannesbroodpitmeel. Minder last dat de melk er meteen weer uitkomt maar daarvoor in de plaats dit op een later moment water met maagzuur.

5 jaar geleden
Mijn dochtertje is 11 weken en heeft daar ook soms last vast. Weet ook niet hoe dit komt.