12 Reacties

5 jaar geleden

Snap dat je er onzeker van wordt. Zou niet gaan vergelijken met anderen. Alle kindjes zijn anders. En sommige kindjes hebben meer tijd nodig om te 'landen'. Ben kinderverpleegkundige en heb al zoveel baby's verpleegd. Ik vind het juist zo mooi om te zien dat je zelfs op baby leeftijd al karaktertrekken ziet. Als moeder snap ik je gevoel heel goed hoor. Onze oudste was zoals jij het beschrijft qua contact maken (alleen dan wel een huilbaby). En dat vond ik toen ook lastig. Is nu een eigenwijze lieve peuter die dol is op grapjes uithalen, wel snel afgeleid en vindt alles interessant. Dat herken ik van zijn babytijd. Onze tweede nu is echt een lachebekje. Heel ander kind. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd de huisarts/CB vragen natuurlijk.

5 jaar geleden

Maak je niet druk ieder kind is anders. Een vriendin van mij is het kindje bijna 10 maanden en doet nog steeds niet schaterlachen..

5 jaar geleden

Je kunt je zorgen bespreken met een professional. Die kunnen je zorg wegnemen, met je bespreken of eventueel verder met je onderzoeken. Ik denk dat je daar als mama aan toe bent.

5 jaar geleden

Ik werk in de kinder en jeugd psychiatrie als arts en ik zie weinig reden tot zorg.. zoals hieronder ook staat: ieder kindje is anders. Hij maakt goed contact, komt goed! Ik heb een tweeling en die zijn allebei zoooo anders.. de een kletst de oren van je kop en de ander glimlacht soms en is heel stil. Je kan altijd naar t CB om erover te praten. Maar volgens mij ben je een super mama met een serieuzere baby

5 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties. Ik weet dat elk kindje anders is, maar maak(te) me toch wat zorgen. 10 juli moet ik naar cb voor vaccinaties en zal ik het ook eens bespreken. Wellicht is hij gewoon een serieuzere baby :-) Het is alleszins een schatje!

5 jaar geleden

Niets mis mee m’n 1 e zoon was ook heel serieus en lachte bijna nooit introvert type . Later kwam dat wel is nu bijna 3 jr super vriendelijk kind 😁 Nu een tweeling totaal verschillende types 1 is echt een lachertje echt om alles ik hoef hem maar aan te kijken . Krijg ik me toch een lach heel breed 😊18 wk oud en z’n zusje is weer serieus maar lacht af en toe 😉 Maar wel ook een rustig meisjes.

VRIEND

5 jaar geleden

Hier nog een zoon van inmiddels drie die reuze-serieus was. Inmiddels een vriendelijk ventje met regelmatig een enorme lachbui. Geen zorgen!

5 jaar geleden

Mijn meisje is 16 weken oud. S ochtends lacht ze gemakkelijk mr nog geen schaterlach eerder “‘haa!” of gewoon geluidloos. Babbelen doet ze af en toe, vooral op haar verzorgtafel of als we ze opnemen maar zeker niet heel de tijd en ook niet als wij ze niet aanspreken. Ik maak me nog geen zorgen, mr hoop haar binnenkort veel te horen lachen 🤗

5 jaar geleden

Ons meisje is soms ook heel ernstig. Dan denk ik hoe hebben wij zo'n serieuze baby gemaakt. Maar na een paar dagen is het dan weer helemaal anders. En al met al lacht ze toch al veel meer dan toen ze 6 weken was. Komt vast nog wel!

5 jaar geleden

Jeetje ja ik snap wel wat je bedoelt. Mijn dochtertje morgen 15weken is ook heel serieus soms zelfs met een fronsje tussen haar wenkbrouwen. Maar sochtends worden we wel altijd beloond met een mooie glimlach. Je kan er ind altijd even met cb over praten als je je zo zorgen maakt alleen vergeet niet dat het gras niet altijd groener is aan de overkant. Lekker veel met je kleintje blijven doen daar worden ze blij van of ze nou lachen of niet

5 jaar geleden

Mijn zoon is morgen 11 weken maar wordt eigenlijk nooit 'wakker wakker' met een lach, die komt pas als die op de commode ligt. Het is eigenlijk altijd huilend en nooit wakker met ogen open in bed liggen. Herkennen jullie dit?

5 jaar geleden

Ik herken dit niet. Hier een meisje van 14 weken die lacht en brabbelt tegen alles en iedereen. Misschien dat er iets niet lekker zit. Vraag anders eens een osteopaat of die iets voor je kan betekenen. Mijn broertje was vroeger echt een houten klaas zoals wij dat noemen. Altijd met strakke armen en benen. Tot hij bij een osteopaat was geweest. Hij kon opeens voetballen en werd veel gezelliger. Denk dat hij 6 jaar was