14 Reacties

5 jaar geleden

Huh hoe bizar onze dame doet dit ook al een tijdje! Ze krabt zich niet tot bloedens toe oid gelukkig. Maar als je de luier los maakt krabt ze altijd even aan haar onderbuik, waar de luier heeft gezeten. Ik denk dat het gewoon even een momentje is van: he ff niks daar, even voelen of kriebelen... Maar geen idee! 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Ons zoontje grabbelt ook altijd naar zijn balletjes en knijpt er dan zo hard in. Wij leiden hem dan gewoon af door iets in zijn handen te geven zoals een tandenborstel 😊

5 jaar geleden

Mijn baby doet dat al wat maanden. Ook inderdaad tijdens verschonen en in badje. Ik heb het wel eens gevraagd aan het consultatie bureau. Maar die wisten niet wat het was. Hij heeft ook geen uitslag of iets dergelijks. Zal het idd zijn dat ze even niks om hun heen hebben?

5 jaar geleden

Jongens spelen met hun piemel vanaf dat ze erbij kunnen. Meisjes ontdekken ook hun schaamstreek. Hoort bij de ontwikkeling. Zorgen voor korte nageltjes en eventueel afleiden met een speeltje of iets dergelijks.

5 jaar geleden

Ja het zelfde hier! Krabben tot we haar afleiden en zodra de luier om is die zo snel mogelijk los trekken😅😂

5 jaar geleden

Oh wat fijn om te lezen dat het veel vaker voorkomt!😁 Mijn man kwam laatst met het idee om sokjes over haar handen te doe tijdens verschonen, dan valt de schade in ieder geval mee🤭

5 jaar geleden

Mijn zoontje doet het nu ook al sinds paar weken tijdens badje of verschonen krabben tot het huid rood uitziet van te krabben. zorg nu dat de nagels zo kort mogelijk zijn. en regelmatig huid hydrateren met de winter kunnen ze droog huid hebben en kan dan ook jeuken. en evt speelgoed in de handen geven deze helpt ook goed! 😁

5 jaar geleden

Hier ook! Blij dat ik dit even lees. 🙈

5 jaar geleden

Misschien toch een keer andere luier kiezen? Er zitten is in standaard luiers heel wat bleekmiddel en andere chemische spullen. Moet je maar een Googlen, er zijn best veel merken die hier al beter mee omgaan. Of baby doekjes? Of misschien even goed insmeren met vette zalf voor een na het verschonen. Het is prima dat ze zichzelf aan het ontdekken is, met tot bloeden aan toe krabbel lijkt mij niet prettig, stel je voor dat je dit zelf doet als je maandverband gebruikt, ikzelf zou denk ik even checken of het met een ander soort over gaat. Wie weet speelt er toch wat mee.. Succes!!

5 jaar geleden

Reactie op Lein-24

Misschien toch een keer andere luier kiezen? Er zitten is in standaard luie ...
Toevallig dacht ik daar vandaag ook aan. Welke luiers gebruiken de moeders van de krabbende kindertjes?

5 jaar geleden

Reactie op Eefvdb

Toevallig dacht ik daar vandaag ook aan. Welke luiers gebruiken de moeders ...
Kruidvat! Maar hebben we al maanden en dit speelt pas kort🤔

5 jaar geleden

Reactie op Nootje2020

Kruidvat! Maar hebben we al maanden en dit speelt pas kort🤔
Pampers! Maar die gebruiken we al vanaf dag 1 en dit is ook een recent iete

5 jaar geleden

Ja.. Misschien ging het tot nu toe altijd prima.. Maar goed een keer switchen en je bent erachter!!

5 jaar geleden

Hier gebeurt het krabben en graaien sinds hij 6maanden was. Als de luier uit gaat krabt hij aan zijn onderbuiken en tijdens het badderen graait en trekt hij aan zijn piemel. Ik zorg dat zijn nagels kort zijn en er altijd iets is om af te leiden. Hij heeft verschillende merken luiers dus bij ons ligt het daar niet aan.