24 Reacties

6 jaar geleden
Tijmsiroop is altijd mijn wondermiddeltje voor de keel. Kant-en-klaar te koop maar ook heel simpel zelf te maken.

6 jaar geleden
Reactie op Hollydr1
Tijmsiroop is altijd mijn wondermiddeltje voor de keel. Kant-en-klaar te ko ...
"Er zijn vele recepten van tijmsiroop, allen met andere verhoudingen, gemiddeld is zo'n 50 gram vers of 25 gram gedroogd kruid op 500 ml. kokend water. Laat dit minstens 20 minuten trekken en zeef dan de kruiden eruit. Meet hoeveel vloeistof je hebt en voeg eenzelfde hoeveelheid suiker toe, honing mag ook. Breng dit aan de kook en laat zachtjes doorkoken tot de siroop de gewenste dikte heeft. Bottel het dan in flesjes en sluit goed af."

6 jaar geleden
Reactie op Wendy0908
Je mag gewoon broomhexine voor vast zittende hoest. Heb dit ook gewoon moge ...
Hoi, ook ik heb te kampen met een mega verkoudheid en vast zittend slijm. Ik heb navraag gedaan bij de huisarts en heb bij de apotheek acetylcysteïne hoesttabletten gehaald. Omdat broomhexine niet mocht. Ook met hoest siroop moest ik opletten.

6 jaar geleden
Dankjulliewel voor de tips.
Ik ga het proberen.
Ik mag geen broomhexine hebben. Wordt afgeraden voor zwangeren. Staat in de bijsluiter. Heb 20voor12 afspraak bij de Huisarts omdat ik ook heel benauwd ben.

6 jaar geleden
Op advies gynaecoloog mocht ik alles wat kindjes van 1 ook mogen. Dus daar viel hoestdrank ook onder. Deze is natuurlijk. Scheelt een hele hoop al duurt herstel wel langer dan normaal 🙈

6 jaar geleden
Reactie op KellyE
Mijn man maakt altijd verse gember thee met honing. Gewoon water koken met ...
Ik hoorde van de week bij de verloskundige dat je niet te veel gember mag omdat je daar een hoge bloeddruk van kan krijgen. Dus let wel op als je daar last van hebt.

6 jaar geleden
Reactie op Wendy0908
Die van de Kruidvat merk mocht ik gewoon van hem kopen. De broomhexine voor ...
Ben vandaag bij de huisarts geweest en die zei dat Broomhexine eigenlijk helemaal geen slijm oplost maar het een soort van placebo is. Dus ik kon mijn geld daarmee wel besparen 😂

6 jaar geleden
Ik ben bij de huisarts geweest. Keel was rood en ontstoken maar nog niet zo erg dat ik er wat voor kreeg. Moest het doen met pcm. Ik heb toch even een potje gejankt. Waarom moet alles eerst giga erg zijn voordat je wordt geholpen 😭😭

6 jaar geleden
Reactie op CorneliaElsina
Ik ben bij de huisarts geweest. Keel was rood en ontstoken maar nog niet zo ...
Zal per huisarts verschillen denk ik. Mijn huisarts geeft een gewoon een antibioticakuur. Die oude rot in het vak haha die weet wel wat hij zegt. Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook 2 keer een kuur moeten hebben en heb toen daarna gewoon een gezonde jongen ter wereld gebracht. Dus het is gelukkig nigh altijd zo dat het eerst super erg moet zijn voor je geholpen wordt

6 jaar geleden
Reactie op Wendy0908
Bij mij helpt het uitstekend. Gebruik het indien nodig altijd. Maar placebo ...
Apart zeg dat huisartsen daar zo in verschillen. Gelukkig is het weekend. Kan mijn man de zorg dragen voor ons 3 jarige dochtertje en kan ik heerlijk uitzieken.