20 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik heb hier wel gekocht puur wel op de gok natuurlijk. Maar hij loopt tot dusver nog mooi mee met de maanden. Dus ik gok dat hij volgend jaar zomer in 86 92 zit

5 jaar geleden

Ik doe het niet, omdat ik geen flauw idee heb welke maat ze straks heeft. Ze groeit nu niet zo hard, ik begon als baby ook pas vanaf 6 maanden harder te groeien. Is dus niet in te schatten

5 jaar geleden

Ik heb een aantal dingen gehaald, maar vooral niet teveel ;)

5 jaar geleden

Nee, geen idee welke maat hij dan draagt. Nu komt het ook niet echt overeen met de maanden die bij de maten staan dus die gok ga ik niet nemen.

5 jaar geleden

Durf het risico niet te nemen. Geen idee welke maat hij dan heeft. Zit nu al in 74 een maand ofzo terwijl dat pas vanaf 6maanden zou zijn volgens die labels en hij is zaterdag pas een maand. Halverwege de zomer is er vaak ook een sales. Dit jaar viel dat toevallig precies gelihk met de heetste dagen dus toen heb ik veel ingeslagen, hoop dat dat volgend jaar weer zo kan.

5 jaar geleden

Ik doe het niet omdat de maat zo onzeker is. Mijn oudste groeide heel langzaam en is een mager mannetje. Mijn jongste is een lekker beertje. De oudste liep toen hij maat 74 had. De jongste heeft nu met 6 maanden al 74. Wat ik vaak wel doe op kledingbeurzen en/of uitverkoop zijn items kopen die je altijd wel kan gebruiken in huidige maat en opvolgende maat. Daarnaast koop ik veel via marktplaats. Nu laatst een super leuke winterjas voor 5 euro gekocht.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Je weet niet of de maat gaat kloppen en ook zijn er dan veel nieuwe leuke kleertjes

VRIEND

5 jaar geleden

Ik doe het soms als ik een leuk t-shirt zie. Die kan ook aan als het nog te groot zit, komt niet zo precies, maar doe dan een maat of twee groter dan verwachte maat. Kan met korte broeken ook vaak wel, gewoon een keer omslaan als het toch nog iets te lang is.

5 jaar geleden

Ik doe het niet.. best wat van de spulletjes die ik tijdens mn zwangerschap heb gekocht pasten toch niet op het goede moment. Bv een fluwelen jurkje met lange mouwen dat paste precies tijdens de hittegolf 😅 Ze groeit overal zoveel sneller uit dan ik had gedacht!

5 jaar geleden

Ohja! Toen ik zwanger was heb ik zelfs voor nu herfst/winter ingekocht. Ze is nu 6 maanden in zit in mt 62/68. Dus voor de zomer haal ik dan 80 en 86. Voor de zomer kleertjes maakt het toch ook niet veel uit? Een korte broek of een jurkje 1 mt groter of kleiner.. Dat zie je toch niet

5 jaar geleden

Reactie op Casa

Ohja! Toen ik zwanger was heb ik zelfs voor nu herfst/winter ingekocht. Ze ...
Mijne is bijna 6 maanden en zit al even in 74, kun je nagaan 😄

5 jaar geleden

Bij m'n oudste deed ik dat wel veel. Maar dan had ik soms toch kleding wat ze niet paste. Dus nu doe ik dat niet zo vaak meer. Vorige winter wel dure merk jassen kunnen scoren voor een prikkie. Die kunnen ze aankomende winter mooi aan.

5 jaar geleden

Reactie op SSC

Ik doe het niet.. best wat van de spulletjes die ik tijdens mn zwangerschap ...
Dit heb ik dus ook .. heb nu dus veel kleertjes die ze niet aan heeft kunnen doen doordat ze niet de maat heeft die ik dacht

5 jaar geleden

Reactie op SSC

Mijne is bijna 6 maanden en zit al even in 74, kun je nagaan 😄
Mijne ook

5 jaar geleden

Reactie op Vinkje93

Durf het risico niet te nemen. Geen idee welke maat hij dan heeft. Zit nu a ...
zaterdag pas een maand?

5 jaar geleden

Echte zomerkleding zou ik niet doen ze kunnen zo snel wisselen van maat. Het is natuurlijk persoonlijk maar ik trek mijn kinderen niet te grote of te kleine kleding aan. Je kan wel iets van lange mouwen of lange broek kopen in sale.. dat kan je altijd gebruiken als het redelijk neutraal is(je wilt geen meloenen op een shirt in de winter of sneeuwpop in de zomer). Maar koop ook daar niet te veel van. Zo als deze zomer heeft mijn kindje amper kleding aan gehad en anders heel kort spul. Plus denk er ook aan past het bij ander kleding. Sommige kleuren shirt past niet op elke broek. Winter en zomer kleuren zijn vaak ook heel anders. Broeken kunnen heel anders vallen dan je dacht en soms zit het dus uiteindelijk helemaal niet goed tegen de tijd dat je kindje het aan kan. Heup bijvoorbeeld veelste breed en de pijpen al weer te kort

5 jaar geleden

Reactie op bin

zaterdag pas een maand?
Ik bedoel 6 maanden ipv een maand haha

5 jaar geleden

Zou ik nog niet kopen. Ons eerste zoontje droeg aan 6 maand maat 80 voor een jaar. Ons 2de zoontje is nu 7.5 maand en kan nog in 68...

5 jaar geleden

Hier wel gedaan! Maat 86 gekocht voor de zomer 😊👍 bij mn zoontje koop ik ook altijd vooruit zowel winter als zomer scheelt een hoop geld en heb nooit dat ik te groot of te klein zat bij hem. Misschien ooit een broek of iets maar gezien je het in de uitverkoop koopt en je het dan weer verkoopt maak je sowieso geen verlies! 👍👌😉

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb ook kleding voor volgende zomer gekocht. Op het kaartje stond 12-18 maanden, moet goed zijn dacht ik. Ze volgt tot nu toe netjes de curve. Hopelijk blijft dat zo.🤞🏻