Hoi mama's,
Ik vroeg me af of iemand eenzelfde soort ervaring heeft. Ons dochtertje, morgen 13 maanden oud, heeft sinds ongeveer een week onwijs opgezwollen tandvlees aan 2 kanten waar kiezen zouden moeten komen. Het lijken net kleine ballonnetjes.
Ik ben er al mee naar de dokter geweest. En omdat we in Kameroen wonen en hier de gezondheidszorg niet geweldig is heb ik ook een foto naar de tandarts in Nederland gestuurd en het CJG. Uit Nederland horen we, in de gaten houden, het komt hoogst waarschijnlijk door de kiezen, kan even duren. Hier in Kameroen zegt de dokter het lijkt een 'growth' oftwel gezwel en heeft de dokter aanbevolen om naar een tandheelkundig chirurg te gaan voor een consult. Daar ben ik wat huiverig over, ze gaan makkelijk over op extreme middelen, zo hadden ze het nu al over een operatie!
Goed ik denk dat ik gewoon het Nederlandse advies moet aanhouden. Maar ik zou het heel fijn vinden om van moeders te horen die zoiets gelijks meegemaakt met hun kindje. Zie bijgevoegde foto. Kreeg het alleen op de foto als ze huilde :(
Hier ook! Ik weet niet heel goed hoe ze eruit zien. Mag af en toe wel eens voelen. Maar grote dikke bobbels. Is denk al.ruim een week aan de gang. Ook huilen snachts? Hij krijgt nu een zetpil voor het slapen, was steeds elk uur wakker.
Ik weet ook niet precies hoe ze er uit zien maar mijn zoontje krijgt 3 kiezen. Als hij inderdaad huilt kijk ik snel in zijn mondje. Ik zag ook bij hem opgezwollen plekken waar de kies doorkomt
Goed om te horen dat ze niet de enige is. Vanmorgen had de arme meid ook lichte koorts en zit duidelijk even niet lekker in haar vel. Hopelijk komen die kiezen gauw door. Van de andere tanden had ze helemaal geen last toen die doorkwamen..