12 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon met de pot mee ;)

4 jaar geleden

Ik heb laatst voor mijn meisje, kip rijst en bruine bonen gemaakt. En ook rijst met zalm en wortel. Spitskool met speklapjes.

4 jaar geleden

Ken je de app happje al? Zitten echt lekkere recepten bij

4 jaar geleden

Hier ook met de pot mee, en als we in het weekend keer wat makkelijks eten dan hou ik of een restje van de week over voor hem of krijg die een potje.

4 jaar geleden

Hier eet hij met de pot mee.

4 jaar geleden

Mijn meisje eet wat wij eten, ik kook zoutloos. Wel geven we haar eerst dat wat wij de dag ervoor aten, voor we zelf eten. Potjes walgt ze van dus ik maak veel op voorraad. Greep uit de selectie: Spruitjes, kipfilet, gebakken aardappel Zoete aardappel, knolselder en runderchipolata Rijst, erwtjes en tilapiafilet Eiermie, erwtjes en kipfilet Wortel, gekookte aardappel en tartaar Rijst, chicken tonight kerrie en kipfilet Sperziebonen, aardappelkroketjes en kipschnitzel. Foto is sperzieboontjes, rundergehakt en gekookte aardappel, at ze vanavond.

4 jaar geleden

Ik mix alles nog heel glad. Geven jullie al grovere stukken?

4 jaar geleden

Hier ook zoveel mogelijk met de pot mee, doe ook eigenlijk al maanden niks meer prakken. Gewoon alles in stukken.

4 jaar geleden

Reactie op hulyaD

Ik mix alles nog heel glad. Geven jullie al grovere stukken?
Waarom mixen? Babies zijn prima in staat om gewoon te eten zoals wij.. Hier nooit iets gemixt, ze eet gewoon stukken eten sinds 6 maanden

4 jaar geleden

Heel erg bedankt voor alle reacties, super fijn! Het enige waar ik mee zit is hoe streng ik dat zoutloos moet nemen.. wij doen regelmatig ketjap manis of curry pasta, dat soort smaakversterkers door eten .. En bij pasta deed ik nu tomatenblokes en tomatenpuree omdat in zo'n pot pasta saus ook zout zit.. Maar geen idee hoe streng ik dit moet doen of dat ik het toch iets los kan laten

4 jaar geleden

Reactie op Shir6

Heel erg bedankt voor alle reacties, super fijn! Het enige waar ik mee zi ...
Zolang de rest vd dag redelijk zoutvrij is zou ik dat er gerust op wagen. Zeker nu de kleintjes iets ouder worden. Voor pastasaus heb ik zelf laatst een zak ovengroente gekookt, gepureerd en beetje zuivelspread light erdoor gedaan. Ik eet zelf geen pasta 馃ぃ

4 jaar geleden

Reactie op Shir6

Heel erg bedankt voor alle reacties, super fijn! Het enige waar ik mee zi ...
Zout mag steeds meer. Hier een schema. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoeveel-zout-mag-ik-eten.aspx Wat ik vooral doe is op letten wat ik koop. Bijvoorbeeld een curry kiezen die het minste zout en suiker heeft. En inderdaad tomatenblokjes inplaats van saus. En tegenwoordig gebruik ik een beetje kookroom of zuivelspread als vervanger voor kaas. Wissel dit soort maaltijden af met wat simpelers als een stamppot zonder toevoegingen. Dingen als ketjap en kaas voegen we zelf na bereiding er bij. Sinds ze gewoon mee-eten met de pot heb ik minder stress rondom koken. Mn man is zo een beetje groot geworden op boullionblokjes en functioneert ook volgens behoren.