24 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook met 42 weken bevallen, zoontje is nu 4 maand en 7 dagen.. ik merk nog niks😅 Ik denk dat het echt per kind verschilt

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 19 weken. En ik moet er in plaats van 1 (max 2) keer ineens 6-10 keer per nacht uit sinds vorige week.

2 jaar geleden

Ons zoontje sliep eerst van 22.00-6.30. Ik kan er nu de klok op gelijk zetten dat als hij om 19.30 gaat slapen, hij om 21.00 huilend wakker wordt. Dan fles om 22.00. Dan weer wakker om 1.00, en om 2.00 en met een beetje geluk om 4.00 en dan de fles maar soms ook al om 2.00. En dan na de fles van 4.00 is meneer er klaar mee en gaat mooi niet slapen. Dus zet ik de ipad met white noise er naast want anders kun je mij bij elkaar rapen. (Wat nu alsnog vaak zo is met nog een peuter 🥴)

2 jaar geleden

Wij zitten er denk ik in. Onze dochter sliep voor heen door, maar wordt nu standaard tussen 23u en 00u wakker. Ook om 5u roept ze ons. Ze valt ook heel onrustig in slaap en is moeilijk terug in slaap te vallen. Het gebeurt dat we haar terug in slaap moeten wiegen terwijl ze hier voor zelfstandig in slaap kon vallen. Af en toe wordt ze ook huilend wakker maar dan is dit snel opgelost het met geven van haar tutje. Dit alles is nu iets meer als 2 weken bezig... In hrt begin vind ik dit lastig maar ben er ondertussen al aangewend. Moet ook wel nog niet gaan werken dus dat scheelt wel.

2 jaar geleden

Weet niet of het perse in de nacht wat moet gebeuren, maar overdag zijn haar dutjes een ramp. Max 45min en al slaap ze op mij gaat niet langer dan dat. Ik geef bv en ze komt de laatste tijd om de 2u ongeveer. 'S nachts slaapt ze nog goed maar komt vaker om te drinken (vroeger max 3x nu min 3x🤪) en beweegt veel in haar slaap.

2 jaar geleden

Hier bijna 5 maanden en nergens last van gehad.🤷🏻‍♀️ Hij word wel eens wakker maar slaapt eigenlijk vanaf 6 weken al door. Speentje heeft hij niet.

2 jaar geleden

Ons dochtertje is net 5 maand geworden en zit al 2 weken volop in slaapregressie. Wat een ramp! We zijn zelfs terug moeten komen van vakantie omdat ze gewoon niet wou slapen. Elke dag crisis om een dutje te doen. Duurt een uur soms langer om haar in slaap te krijgen. Wiegen, rondlopen met haar, neerleggen en erbij liggen, speentje duizend keer geven,... snachts is ze heel onrustig in haar slaap en kan het zijn dat ze om de 30min speentje wil of om het uur. De ene nacht is beter als de andere. Hiervoor sliep ze door van 20u30 tot 7u. We proberen nu snachts ook geen flesje meer te geven tijdens deze fase, anders went ze er weer aan. Meestal leggen we ze om 5u tussen ons in bed met een kussen rondom dat ze ni weg kan rollen of bewegen. Hopelijk is deze fase snel voorbij!

2 jaar geleden

Ons kind van 4 maanden zit er volgens mij al 4 weken in. Snachts is geen probleem, maar overdag komt hij maar niet in slaap en duren zijn slaapjes vaak ook maar 45 min. Alleen bij het kinderdagverblijf gaat het wel goed. Daar slaapt hij overdag zo 2 a 3 uur!! Op sommige dagen slaapt hij over de hele dag maar een uur in totaal en hij is ook continu moe en chagrijnig. Ik hoop dat het snel over is. Hij is wel heel druk bezig met leren! Hij kan sindsdien al rollen van rug naar buik en kan nu ook al bijna van buik naar rug draaien. Ook is hij bezig met rechtop zitten en is bezig met kruipen. Hij voelt ook steeds aan zijn tandvlees. Dus binnenkort kunnen er tandjes aankomen! Alles komt tegelijk!

2 jaar geleden

Wij zitten hier al weken in, zoontje 5 maanden. Overdag slapen drama, en van 23:00 tot 06:00 ieder uur soms half uur huilen en wakker ….. Ik vind het heel zwaar ….. hij slaapt al sinds zijn geboorte slecht overdag en in de nacht ook niet door en dit maakt het nog pittiger ….. Succes meiden !

2 jaar geleden

Reactie op Jolien DS

Onze dochter is nu 19 weken. En ik moet er in plaats van 1 (max 2) keer ine ...
Oooh wat pittig 😭

2 jaar geleden

Reactie op trixie123

Oooh wat pittig 😭
Ik hoop dat het snel voorbij is 🙈

2 jaar geleden

Reactie op D_2521

Wij zitten hier al weken in, zoontje 5 maanden. Overdag slapen drama, en va ...
Ahh succes !!

2 jaar geleden

Wat houden jullie trouwens als wakkertijd aan met 4 maanden!? En hoeveel dutjes overdag ?

2 jaar geleden

Reactie op trixie123

Wat houden jullie trouwens als wakkertijd aan met 4 maanden!? En hoeveel du ...
Ik probeer tussen de 90 en 120 minuten.. maar dat red hij soms niet eens omdat hij heel slecht drinkt en slaapt overdag. Meestal 3/4 dutjes

2 jaar geleden

Reactie op Marloes0209

Ik probeer tussen de 90 en 120 minuten.. maar dat red hij soms niet eens om ...
Hier ook 90 tot 120min. Maar met haar moeilijke periode is het dikwijls maar 75 als ze terug moe is. Afhankelijk van wanneer ze wakker is, 3 of 4 dutjes.

2 jaar geleden

Reactie op Marloes0209

Ik probeer tussen de 90 en 120 minuten.. maar dat red hij soms niet eens om ...
Mag ik vragen wat versta je onder een dutje? Lees overal over dutjes maar is 1 dutje 45 minuten? (Ga er vanuit dat meeste kindjes ze nog niet kunnen verlengen de 'dutjes' 🙈)

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje07

Mag ik vragen wat versta je onder een dutje? Lees overal over dutjes maar i ...
Ja gewoon zijn slaapjes. Dus 2/3 keer 30-45 minuten en smiddags zo'n 90 minuten

2 jaar geleden

Oh mama’s hoe lang duurt dit ?? 😫 al drie weken is onze dochter s nachts aan het gillen van ellende. Alsof ze pijn heeft ofzo zodra we haar oppakken valt ze 9 van de 10 keer weer in slaap. Dit is echt om de 5 minuten en soms om de 20 minuten. We hebben echt alles geprobeerd; tussen ons in slapen, op mij slapen aan de borst laten slapen, maar bij alles blijft ze zichzelf wakker schreeuwen.. en ons dus ook.. hoewel, we krijgen niet eens de kans om te slapen 🥲

2 jaar geleden

Bij ons duurt het al 7 weken en heb het idee dat dit zijn ritme blijft.... momenteel gaat hij tussen 6 en 7 slapen, we geven fles als hij wakker wordt (tussen 23 en 00 meestal) en dan is het elke nacht afwachten of hij om 1.00 of 3.00 wakker wordt en tussen 4.00 en 5.00 begint zijn dag en ben ik eeuwig bezig om dat te rekken tot.half 7 zodat ik in ieder geval kan eten en douchen voordat ik de kinderen klaar moet maken voor de opvang.

2 jaar geleden

Hier heeft het bijna 5 weken geduurd. Sinds 1 week begint het te beteren de nachten en de dutjes overdag ook. Eigenlijk 1 week en half nadat ze kon rollen werd het beter.