6 weken zwanger en nog geen verloskundige

Isabellaa
4 maanden geleden
Volgen
Hoi dames, hoe hebben jullie een geschikte verloskundige gevonden? Is het raar als ik pas een afspraak maak met een verloskundige na 8 weken bijv? Alvast dank voor de reacties.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
20 reacties
hamdllh
4 maanden geleden
Hoi, ik beb ook precies 6 weken maar nog geen afspraak gemaakt. Hoor graag andere hun reacties xx
  • Rapporteren
boefjeee
4 maanden geleden
Lees mee ik ben ook 5.3 nog geen verloskundige
  • Rapporteren
Nicole_2020
4 maanden geleden
Ik heb pas met 7 weken afspraak gemaakt. Zoek op Google op verloskundige en pak dichtbijzijnde bij jou. Hier echo in ziekenhuis rest controles vlakbij huisarts
  • Rapporteren
Spruit2
4 maanden geleden
Hoe langer je wacht met een afspraak maken hoe langer je moet wachten op een eerste echo
  • Rapporteren
Calola
4 maanden geleden
Hey, Heel herkenbaar! (vijf weken en een aantal dagen zwanger van de eerste dus spannend en veel nieuwe dingen te ontdekken zoals de VK) Wij hadden eerst een aantal verloskundige in de buurt opgezocht. Gezien de keuze vrij groot was de huisarts gebeld om hen zo ie zo in te lichten van de zwangerschap. Daarnaast hebben wij gervaagd met wie zij een goede samenwerking hebben (deze stond ook al op onze top drie) Afgelopen week met hen contact gezocht en aangemeld. Misschien ook een fijne route voor jullie Groetjes ☺️
  • Rapporteren
Isabellaa
4 maanden geleden
Reactie op Calola
Hey, Heel herkenbaar! (vijf weken en een aantal dagen zwanger van de eerste dus spannend en veel nieuwe dingen te ontdekken zoals de VK) Wij hadden eerst een aantal verloskundige in de buurt opgezocht. Gezien de keuze vrij groot was de huisarts gebeld om hen zo ie zo in te lichten van de zwangerschap. Daarnaast hebben wij gervaagd met wie zij een goede samenwerking hebben (deze stond ook al op onze top drie) Afgelopen week met hen contact gezocht en aangemeld. Misschien ook een fijne route voor jullie Groetjes ☺️
Dankjewel voor de tips! 😊 Mijn huisarts woont in een andere stad, en ik woon sinds een paar jaar in mijn huidige stad (ongeveer 30 km verderop) en ga nooit naar de dokter, was niet nodig, dus heb in die jaren nooit van huisarts gewisseld. Want mijn eerste gedachte was inderdaad om contact met de huisarts op nemen, maar heeft waarschijnlijk geen nut in dit geval?
  • Rapporteren
Isabellaa
4 maanden geleden
Reactie op Nicole_2020
Ik heb pas met 7 weken afspraak gemaakt. Zoek op Google op verloskundige en pak dichtbijzijnde bij jou. Hier echo in ziekenhuis rest controles vlakbij huisarts
Dankjewel voor de reactie. Worden alle verloskundige vergoed vanuit de zorgverzekeraar? (VGZ)
  • Rapporteren
Nicole_2020
4 maanden geleden
Reactie op Isabellaa
Dankjewel voor de reactie. Worden alle verloskundige vergoed vanuit de zorgverzekeraar? (VGZ)
Dit krijg je vergoed. Maakt niet welke je hebt.
  • Rapporteren
Nicole_2020
4 maanden geleden
Reactie op Isabellaa
Dankjewel voor de tips! 😊 Mijn huisarts woont in een andere stad, en ik woon sinds een paar jaar in mijn huidige stad (ongeveer 30 km verderop) en ga nooit naar de dokter, was niet nodig, dus heb in die jaren nooit van huisarts gewisseld. Want mijn eerste gedachte was inderdaad om contact met de huisarts op nemen, maar heeft waarschijnlijk geen nut in dit geval?
Zou toch wel naar jou stad overstappen. Zeker als je kleintje straks geboren is.
  • Rapporteren
Kat91
4 maanden geleden
Ik heb mijn huisarts ook niet gelijk ingelicht, uiteindelijk wel gesproken omdat ik iets tegen de misselijkheid voorgeschreven wilde krijgen, maar dus direct contact opgenomen met een verloskundige praktijk in de buurt. Dat was in week 5, nu week 7 en mag volgende week komen voor de intake. Echo helaas pas na 11,5 week
  • Rapporteren
Marloestr
4 maanden geleden
Ik zou niet te lang wachten met contact zoeken. Dit ivm een afspraak maken voor echo van 8 weken. En ze aantal dingen vaak al met je moeten bespreken. En sommige hebben het erg druk en kun je niet op het laatste moment zo maar even terecht voor een echo. Ik hoop dat je een leuke praktijk kunt vinden! Succes
  • Rapporteren
Verwijderd lid
4 maanden geleden
Hier vijf weken en krijg 17 aug echo ik heb wel gelijk een verloskundige gebeld en week na de echo heb ik intake
  • Rapporteren
LauravdB
4 maanden geleden
Ik heb gewoon de dichtsbijzijnde verloskundige praktijken opgezocht en gekeken welke mij het meest aanstond. Er was er 1 met 11 verloskundigen en er was er 1 met 3 verloskundigen... die van de 3 sprak mij het meest aan omdat je er nooit meer dan 3 verschillende gezichten gaat zien. Het kan zomaar zijn dat bij de andere praktijk ineens nr. 9 of 10 aan je bed staat tijdens de bevalling en grote kans dat je die nog niet eerder heb ontmoet. Daarnaast spraken die gezichten van die meiden mij ook erg aan dus ja.. vooral gevoelskwestie en of je het belangrijk vind om een band op te bouwen met de verloskundige(n). Succes!
  • Rapporteren
Sidenida
4 maanden geleden
Ik heb mij bij ongeveer 6 weken aangemeld. Als het aan mij had gelegen had ik nog veel langer gewacht, maar uiteindelijk was het bij 6 weken zelfs te laat. Vrijwel alle praktijken zaten vol voor de maand waarop ik ben uitgerekend, dus heb echt moeten ‘shoppen’ voor een praktijk
  • Rapporteren
PB1
4 maanden geleden
Als je nog keuze wilt hebben voor praktijken die je aanspreken zou ik niet te lang wachten. Ik wilde zelf graag een solo verloskundige (altijd hetzelfde gezicht) en die zitten heel snel vol aangezien ze maar een paar zwangeren per maand aannemen. Grotere praktijken kun je wel later nog terecht denk ik. Dus ligt aan je voorkeur.
  • Rapporteren
rainbowontheway
4 maanden geleden
En check als je een natura polis hebt bij je zorgverzekering nog even of de verloskundige / praktijk van je keuze een contract heeft met je zorgverzekering! Bijna altijd is dat zo, maar toch goed om te controleren.
  • Rapporteren
Isabellaa
4 maanden geleden
Dank jullie wel voor alle tips!
  • Rapporteren
Lijne
4 maanden geleden
Ik zou zelf niet zo lang willen wachten omdat ik bang zou zijn dat er geen plek was bij de praktijk waar ik graag heen wil.
  • Rapporteren
Saskia__
4 maanden geleden
Ik heb direct na de positieve test gebeld (of nou ja, na het weekend op maandagochtend). En keus was snel gemaakt: op 3 min lopen zit een verloskundige praktijk waar mn zus 2x is geweest en tevreden over was. Ik vond het vooral prettig om dan ergens al ‘klant’ (noemen ze dat zo?) te zijn, zodat ik laagdrempeliger ook voor de eerste afspraak al zou kunnen bellen als er iets is.
  • Rapporteren