26 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, ik had 3 aankleedkussen. 1 gekocht en 2 gekregen van vriendinnen, die ze niet meer nodig hadden. Gebruikte 1 boven op de babykamer, 1 onder de douche en 1 beneden. Vd 3 vind ik de dikkere Bébé- Jou Waskussen Comfort Wit de fijnste. Hier heeft je kleintje ook bij het zwaarder worden een goede dikke laag om op te liggen. Wel iets duurder, maar voor onze 2e zal ik deze weer aanschaffen. Daarnaast passen de hoezen hier ook mooi strak omheen. Vond dat bij de 10€ varianten de kussens soms wat krom trokken na het omdoen vd hoes. Succes met jouw zoektocht

5 jaar geleden

Ik koop gewoon de basis versie van de prenatal en dan wel 2x. Een voor boven en een voor beneden inderdaad. Kreeg deze tip van meerdere vriendinnen in mn omgeving.

5 jaar geleden

Die van prenatal €10 euro zijn prima

5 jaar geleden

Ik koop gewoon de basis versie van de prenatal en dan wel 2x. Een voor bove ...
Goeie tip, ik liep altijd te zeulen met dat ding, jammer dat ik dat nu pas lees 😂

5 jaar geleden

Ik heb er net 1 gekocht bij mammaloes...een online babyshop voor 10 euro. Vind m erg dun ... Ik wil er ook wel graag twee.

5 jaar geleden

Ik heb die van Bebejou, die vond ik wat dikker/zachter in het middenstuk 😊

5 jaar geleden

Wij gaan voor de leander waskussen

5 jaar geleden

Net die van bebejou gekocht, van €20 bij babydump, was dikker/steviger dan die van €10,-

5 jaar geleden

Oh en die van bebejou had geen uitstekende randjes..

5 jaar geleden

Heb een simpele van de Hema, heb geen vergelijk, maar vind deze prima. Heb er 2 hoezen bij, werd aan t begin redelijk snel vies, maar ben inmiddels wat handiger geworden denk ik ;D beneden verschoon ik gewoon op de bank, eerder met een aankleedmatje eronder. Maar kan me goed voorstellen dat je er 1 boven en 1 beneden wilt hebben.

5 jaar geleden

Ik had eerst die van prenatal gekocht maar die is wat kleiner en dunner. Na een paar weken toch de wat dikkere van bebeyou gekocht, iets comfortabeler als ze wat zwaarder worden.

5 jaar geleden

Heb een van ikea. Die heeft ook een soort bumperrand.

5 jaar geleden

Zou er niet teveel geld aan uit geven, als ie maar een beetje comfortabel ligt 😊. En zeker 2 kopen, gemak dient de mens 😃. Anders vergeet je geheid vaak dat ding mee naar boven te nemen en andersom.

5 jaar geleden

Ik heb 2 Bebe Jou kussens, een voor boven en een voor beneden. Vond deze wat fijner aanvoelen.

5 jaar geleden

Ik wil een plat verschoonkussen kopen, waar de baby ook op kan draaien zodat ik na het verschonen motorische oefeningen kan doen. Laatst een training gehad van een fysiotherapeut gericht op baby's. (Ben beleidsmedewerker in de Kinderopvang) Zij beval dit aan. Ook tegen voorkeurshoudingen is het fijn een groot, plat verschoonkussen te hebben. Je baby kan naar je hoofd en het geluid bijv. toe draaien met zijn of haar eigen hoofdje, zo oefen ie dat het zijn gezichtje kan draaien. Of later door zelf het lichaam te draaien op een plat verschoonkussen. Makkelijk om even 3 minuutjes een oefening te doen na het verschonen.

5 jaar geleden

Dank je wel voor alle reacties!!❤❤❤

5 jaar geleden

Reactie op Eldo

Ik had eerst die van prenatal gekocht maar die is wat kleiner en dunner. Na ...
Ik had ook die van de prenatal. Maar ik heb hoesen van Meyco gekocht en die zitten er echt niet mooi strak omheen. Zijn die van bebeyou ook wat groter zodat een hoes er mooi strak omheen zit?

5 jaar geleden

Reactie op Vida

Ik had ook die van de prenatal. Maar ik heb hoesen van Meyco gekocht en die ...
Ik ken die hoezen niet maar ik denk dat het wel klopt wat je zegt. Want hoezen van zeeman zijn te klein voor bebeyou kussen en passen wel rond die van prenatal. Verder nooit problemen gehad, heb meestal de standaard hoezen van prenatal.

5 jaar geleden

Ik heb ze zelfgemaakt

5 jaar geleden

Als je de ruimte hebt om ook een verschoningskussen beneden te plaatsen dan zou ik dit zeker doen. Wij hebben er eentje boven op de commode op de babykamer liggen (DE tip van de kraamverzorgende: leg er een anti-slipmatje onder.). Op de badkamer gebruiken we een badcommode op het ligbad (Aqualino van Geuther). Dan kun je altijd lekker warm verschonen als je beneden bent en het is ook nog eens handig aankleden na het badje.