3 Reacties

één maand geleden

Heel vervelend dat ze weigert tanden te poetsen. Je doet al van alles om het voor elkaar te krijgen. Mijn dochter maak ik altijd aan het lachen. Bvb door gekke bekken te trekken. En ze heeft op 2 jarige leeftijd het liedje staying alive geleerd. Ik zong toen elke keer met tanden poetsen "ah ah ah ah steen in mijn lijf" toen moest ze heel hard lachen en zingt het ook mee. Dus elke keer bij "ah ah ah ah" heeft ze dr mond een hele poos open, zodat ik meters kan maken🤣. Mijn dochter is niet de meest makkelijke met tanden poetsen, maar het is gelukkig nooit een strijd. Het duurt alleen soms heeeeel lang😅. En als ze echt niet luistert dan zeg ik tegen dr dat ze lekker mag blijven zitten/staan waar ze zit/staat op dat moment gedurende de hele avond en dan zeg ik doei. Daar meen ik natuurlijk niks van, maar ze is daar erg gevoelig voor en dan luistert ze wel... verder geen tips voor je...

één maand geleden

Misschien ben ik wel ontzettend streng maar ik zeg dat het moet en dat als hij niet meewerkt ik ga aftellen en als hij dan nog niet meewerkt ik hem ga forceren. Dan roep ik mn man erbij en houdt die zijn armen en benen vast en ga ik zn tanden zelf poetsen. Maar meestal is alleen al het waarschuwen al genoeg en doet ie zo driee.....twee.....eeen.......*MOND WAGENWIJD OPEN*. xD Meestal maken wij het leuk en probeer ik eerst van alles maar soms voel je de bui gewoon al hangen en dan waarschuw ik hem gewoon en desnoods forceer ik het. Het is gewoon een ononderhandelbaar iets en ik leg ook uit dat ik het moet doen omdat het mijn taak is om hem gezond en veilig te houden, en dat ik het ook niet leuk vind om hem te moeten forceren.

één maand geleden

Wij zeggen tegen ons zoontje het moet even anders word de tandarts boos en krijg je kapotte tandjes, wij poetsen eerst zelf met een elektrische tandenborstel en dit heeft het een stuk leuker voor hem gemaakt. Daarna mag hij zelf met een hand tandenborstel poetsen.