22 Reacties
5 jaar geleden
Ik zou ook moeten starten met ascal, maar krijg eerst nog gesprek met gyneacoloog.
5 jaar geleden
Reactie op lamyrahhh
Ik maar dan onder de naam asaflow.
Waarom moet je het gebruiken ?
5 jaar geleden
Kinderaspirine gebruiken daar zit 80 mg acetylsaliczuur in.
Word aangeraden bij zwangere vrouwen die hoge bloeddruk hebben, auto immuun ziekten, diabetes, roken, hoog bmi en vrouwen boven de 40 jaar.
Ook een voorgeschiedenis met overlijden van een eerder kindje kan een rede zijn.
Het is onschadelijk en je gebruikt het van week 12 tot 36.
Zodat het bloed niet meer te dun is als je moet bevallen.
5 jaar geleden
Ik slik dit vanwege een tweelingzwangerschap ter voorkoming van hoge bloeddruk en voor een goede doorbloeding van de placenta. En vanwege mijn leeftijd (40)
5 jaar geleden
Ik ben 15w zwanger en gebruik asaflow sinds ik mijn ovulatie had. Ik neem ook fragmin spuitjes die om de maand verdubbelen van dosis. Daarnaast neem ik ook nog steovit om zwangerschapsvergiftiginf tegen te gaan.
5 jaar geleden
Ik slik dit vanwege kans op HELLP, gezien dit bij mijn vorige zwangerschap met 25 weken ontwikkelde.
5 jaar geleden
Reactie op Nadia33
Ik gebruik dit ook in combinatie met fraxiparine injecties ivm auto immuun ...
Bij mij inderdaad hetzelfde, na 2 miskramen anti-fosfilipidensyndroom ontdekt dus nu elke dag aspirine en fragmin spuiten vanaf de positieve test: tot nu toe gaat het goed.. inmiddels 14.2 weken zwanger.. vind het nog steeds erg spannend, maar gelukkig wel extra controles bij de gynaecoloog:)
5 jaar geleden
Reactie op Nicolehsk1988
Ik zou ook moeten starten met ascal, maar krijg eerst nog gesprek met gynea ...
23 sept krijg ik gesprek net gyn om t een en ander duidelijk te krijgen.
5 jaar geleden
Reactie op Nicolehsk1988
23 sept krijg ik gesprek net gyn om t een en ander duidelijk te krijgen.
Gisteren gesprek gehad met gyn en heb besloten om toch maar mrt ascal 80 mg te starten tot wk 36. Kanik mezelf niet verwijte dat ik verkeerde keuze heb gemaakt als ik of mn baby wel wat overkomt. Enige nihile risico is PE bij mij 2 jr geleden (a3 dagen).... dus ze liet de keus bij mij.