8 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook dauwworm maar niet zo erg als jij beschrijft. Ze heeft het op haar wangen ben er ook mee naar de arts geweest. Die gaf aan vet houden met vaseline. Dat werkt bij mijn dochter wel het rode trekt dan weg

3 jaar geleden

Reactie op Mary-lou1990

Mijn dochter heeft ook dauwworm maar niet zo erg als jij beschrijft. Ze hee ...
hoe oud is u dochter? Slaapt zij ook niet van de jeuk? Vaseline dat begon ik ook met smeren toen ik dacht dat het gewoon nog wat uitslag was van een allergische reactie of iets dergelijks en toen zei de huisarts probeer het ook me bepanthen werkte beide niet. Maar na 2 dagen zat hij helemaal vol vandaar dat de arts zei dit is vrijwel zeker acute dauwworm. Ik heb een spoed verwijzing naar de kinderarts daar kan ik vanmiddag terecht echter gaf die telefonisch al aan dat er niet veel tegen was. Maar dit kan niet doorgaan zo hij schuurt zijn gezichtje zelfs kapot tegen de bank muur noem maar op het is echt verschrikkelijk 😭
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Mag je niet een bepaalde koelzalf gebruiken speciaal voor baby’s zodat de jeuk minder wordt? Geen idee hoor, maar koelen helpt natuurlijk wel bij jeuk.

3 jaar geleden

Hoi, wat ontzettend vervelend en wat kan je je machteloos voelen hè. Het klinkt als wat mijn dochtertje ook had en mijn zoontje nu is er ook erg gevoelig voor. De dokter heeft er toen een hydrocortisonzalf (fagron crème) voor voorgeschreven in combinatie met vaseline lanette crème. Daar is het toen snel mee weggetrokken. Maar het blijft een zwakker plek (eczeem gevoelig) en dus nu erg alert met de huid vettig houden. Zodra het droog wordt komt het weer opzetten, zeker in de winter periode. Lipikar Baume van la roche posay hebben wij nu ook standaard in huis. Dat heeft toen ook erg geholpen, voor de droge tot zeer droge huid met neiging tot jeuk. Hopelijk kan de huisarts toch iets voor je betekenen. En heb je mogelijk anders is aan mijn verhaal.. Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op pregnantmommy

hoe oud is u dochter? Slaapt zij ook niet van de jeuk? Vaseline dat begon i ...
Zij is 8 maanden. Ze slaapt wel maar krabbeld in haar slaap wel. Maar volgens mij als ik het zo lees is het bij mijn dochter veel minder dus misschien werkt bij haar de vaseline daarom nog wel goed

3 jaar geleden

Vet houden is heel belangrijk. Bij mijn zoontje smeren we 3x pw hormoonzalf en 4x niet. Elke dag meerdere malen insmeren met koelzalf zonder rozenolie en elke avond moeten wij koolteercreme smeren om de periode waarin wij geen hormoonzalf smeren een beetje te kunnen overbruggen. Wij smeren ma-woe hormoonzalf. En zondag is zn gezicht weer behoorlijk erg :( Jammer genoeg hebben al die middeltjes het nog niet helemaal weg doen gaan. Echter heeft mijn zoontje ook een koemelkallergie (en missvhien is hij ook wel gevoelig voor andere levensmiddelen). Hij krijgt speciale voeding (nutramigen) en nog gedeeltelijk borstvoeding (ik vermijd sowieso koemelk producten) maar heb een vermoeden dat hij op nog iets anders reageert wat hij met borstvoeding meekrijgt waardoor het eczeem nog niet weg is. Misschien heb je iets van voedsel geintroduceerd waar je kindje (zo acuut) op heeft gereageerd?

3 jaar geleden

Reactie op JessicaArs

Vet houden is heel belangrijk. Bij mijn zoontje smeren we 3x pw hormoonzalf ...
Mijn zoontje heeft inderdaad ook een koemelkallergie! En hoelang zijn jullie er al mee bezig met al die hormoonzalven etc??

3 jaar geleden

Reactie op pregnantmommy

Mijn zoontje heeft inderdaad ook een koemelkallergie! En hoelang zijn julli ...
Wij zijn al bezig sinds dat hij 2,5/3 maanden is. Hij is nu 6 maanden oud. Een hele lange tijd hebben we bij de huisarts gelopen (toen nog geen koemelkallergie geconstateerd, dat is pas sinds 3/4 weken). Daarna bij 2 verschillende kinderartsen in het ziekenhuis geweest en begin november naar de dermatoloog in het ziekenhuis doorverwezen. De dermatoloog heeft een sterkere hormoonzalf voorgeschreven (later ook een koolteercreme erbij) en een bloedonderzoek (niet helemaal betrouwbaar) laten doen. Elke 2 weken hebben we een controle afspraak