22 Reacties
5 jaar geleden
hoi sabien, ik heb er ook veel over gelezen omdat ik ook opzoek ben naar een goed matras. Maar wat ik er zo uit haalde dat ook met de aerosleep je kindje dezelfde lucht weer kan in ademen als het gezichtje in het matras ligt. Wat belangrijk is, is een matras wat niet in deukt en goed ventilerend is. Ik kwam zelf uit op koudschuim wat vaak gecombineerd is met iets anders.
voor sommige namen betaal je meer, maar kijk gewoon naar de kwaliteit van de matras. (voelen, materialen ). En dat zo topmatras vaak slecht uit de test komt.
5 jaar geleden
Ik zat ook in die keuze en heb mezelf de tijd gegeven wat m’n gevoel zei, uiteindelijk voor de aerosleep gekozen en ben erg zeer tevreden over en m’n zoontje slaapt er heerlijk op. Nu kan de aanstaande er prima nog gebruik van gaan maken
5 jaar geleden
Reactie op Pien76
Help me, wat is een aerosleep matras 🤷♀️🙈
Aerosleep matras is gemaakt met een honingraat vanbinnen wat dus goed doorademd. Ze zijn duurder omdat alleen hun deze techniek hanteren. Mocht je kind dus een buikslaper zijn dan maakt dat niet uit want door die honinggraat kan het erdoor heen ademen ... wat de kans op wiegendood aanzienlijk verminderd ook is het van koudtraag schuim wat beter zou zijn voor het lichaampje van de baby..
5 jaar geleden
Aerosleep, achteraf een rasechte buikslaper wat al met 6 weken omdraaide naar de buik in z’n slaap. Fijne keus dus ik ga er nu bij de tweede weer voor
5 jaar geleden
Aerosleep is nooit bewezen. Wel zijn die matrasjes te koud dus meeste kraamzorg verwijdert ze meteen uit de wieg. Voor veilig ademen is beddengoed en zorgen voor geen dichte randen aan wieg en geen knuffels in de wieg veel belangrijker
5 jaar geleden
Ik heb het met mijn zoontje wel gebruikt en ben er wel blij mee geweest.ik draaide zich met 5 maanden om naar zn buik maar kon tot 14(!) Maanden niet terug rollen. Hij kroop al met 6 maanden en liep met 11 maanden dus snap wel waarom hij niet terug rolde als hij lag want hij kon gaan en staan waar hij wilde. Maar goed, als je zelfs eens in je eigen matras uitademt of in de aerosleep merk je wel echt verschil.
5 jaar geleden
Reactie op lilou23
Die toplaag met gaatjes wordt echt vies he! Hoe krijg je die terug proper?
Ik steek ze regelmatig in de wasmachine met vannish en ik gebruik ook gewone hoeslakentjes IPv de aerosleep versie. Ik ben echt al mijn matrassen aan het vervangen naar multicare eerlijk gezegd...
5 jaar geleden
Volgens de Consumentenbond is echt niet nodig om je kindje veilig te kunnen laten slapen:
https://www.consumentenbond.nl/babymatras/wiegendood
Wij hebben er voor onze oudste geen gehad en gaan het voor deze baby ook niet kopen.
5 jaar geleden
Reactie op nijn5
Volgens de Consumentenbond is echt niet nodig om je kindje veilig te kunnen ...
Nee wij ook niet. Gewoon een goed stevig matras van katoen eventueel
5 jaar geleden
Zoontje is nu 9 maandjes, ik had eerst een ander goed matras wat als 1 van de beste uit de test kwam. Na een half jaartje ging hij regelmatig op zijn buik slapen. Toen alsnog een aerosleep matras gekocht met een bijhorend hoeslakentje met luchtdoorlatende gaatjes en matras beschermer van aerosleep met ventilerende gaatjes. Dit ventileerde toch veel beter , je merkt het zelf ook als je je gezicht erop doet. Gaf mij echt meteen een gerust gevoel. Ook in deze warmte is het super, het is iets koeler voor de baby dan een gewoon matras doordat het beter ventileerd.