Afvallen door misselijkheid

Jelise
13 dagen geleden
Volgen
Hallo mede mama's Ik begin me nu toch wat zorgen te maken. Ik heb heel veel last van misselijkheid "bijna niet braken gelukkig" en kan hierdoor veel minder eten dan eigenlijk zou moeten. Nu ging ik vanavond op de weegschaal staan en ben in minder dan 14 dagen 1,4 kilo afgevallen. Ik eet al wat vaker per dag kleine beetjes zodat er toch wat binnen komt. Water drinken lukt gelukkig wel goed dus daar maak ik me niet druk om. Ben op dit moment 8 weken zwanger van een tweeling.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
5 reacties
MayaMommyToBe
13 dagen geleden
Je kan bij de huisarts medicijnen krijgen tegen de misselijkheid die niet schadelijk voor de baby’s zijn! Misschien morgen even bellen? Kijken wat ze voor je kunnen doen. Ik ben ook extreem misselijk en ga morgen me medicijnen ophalen ertegen...
  • Rapporteren
Jelise
13 dagen geleden
Reactie op MayaMommyToBe
Je kan bij de huisarts medicijnen krijgen tegen de misselijkheid die niet schadelijk voor de baby’s zijn! Misschien morgen even bellen? Kijken wat ze voor je kunnen doen. Ik ben ook extreem misselijk en ga morgen me medicijnen ophalen ertegen...
Morgen moet ik naar de gynaecoloog. Hoop het eigenlijk zonder medicijnen af te kunnen maar vrees er nu toch een beetje voor nu ik ga afvallen
  • Rapporteren
MayaMommyToBe
13 dagen geleden
Dat wou ik inderdaad ook... ik zat op mijn werk meer op het toilet dan achter mijn bureau dus moet het helaas wel gaan doen voordat het ook gaat opvallen. Ik kan er amper meer door functioneren helaas..
  • Rapporteren
SuusK
13 dagen geleden
Dat hangt ook van je startgewicht af natuurlijk of het gezond is om gewicht te verliezen. Als je ondanks het misselijk zijn gewoon voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en de baby goed groeit is het helemaal prima, alfus mijn gynaecologe. Zelf was ik vrij gezet en ben ik helemaal niets aangekomen tijdens de 40 weken zwangerschap. 2 dagen na de bevalling was ik bijna 15 kg kwijt en mijn buik was in jaren niet zo plat geweest. Hopelijk gaat dat deze zwangerschap ook zo!
  • Rapporteren
jana_H
13 dagen geleden
Hier in 2 weken -4kg, arts vertelde dat drinken nu belangrijker is dan eten. Water, cola zonder bruis en aquarius is nu goed! Ze zei dat weinig tot niets eten nu even geen kwaad kan zolang je maar blijft drinken.
  • Rapporteren