Alcohol in toetje

Suussie91
4 maanden geleden
Volgen
O god! Ik heb zojuist een toetje gegeten dat alcohol bevat.. Toen het op was las is het pas😳 Is dit erg? De volgende keer let ik er uiteraard op. Daarnaast zou ik ook niet weten wat ik anders had moeten doen want we aten bij mijn schoonouders en die weten nog van niks.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
RAO08
4 maanden geleden
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken, het is niet dat je dit elke dag doet (Neem ik aan 😉). Inderdasd volgende keer goed op letten. Het is super lastig inderdaad als je ergens bent die het nog niet weten en je krijgt dit. Geen zorgen meid, een beetje kan echt geen kwaad.
  • Rapporteren
3kleineschatjes
4 maanden geleden
Wel nee, je mag wel eens een glaasje wijn dus dit kan geen kwaad 🤪
  • Rapporteren
Dani856
4 maanden geleden
Pas ook op met zogezegd alcoholvrij witbier van jumbo. Bleek 0,5 in te zitten, kwam er 4 slokken te laat achter.
  • Rapporteren
Jasmijn33
4 maanden geleden
Snap dat je ervan baalt maar maak je niet druk.
  • Rapporteren
Anonv
4 maanden geleden
Ik mag hopen dat je een grapje maakt 🙈
  • Rapporteren
RAO08
4 maanden geleden
Ik ken zelfs iemands die dagelijks een glas rode wijn dronk de hele zwangerschap en die kinderen zijn er heel goed uitgekomen. Ik zou het absoluut niet aanraden, ik doe het zelf ook absoluut niet, want handig is het gewoon niet, maar even om aan te duiden dat 'een foutje' niet zo een probleem is.
  • Rapporteren
Ludovina
4 maanden geleden
Mijn VK zei dat de veilige ondergrens bij alcohol onbekend is en dat je daarom beter helemaal niet moet/mag drinken. Een heel klein beetje in een toetje lijkt me dus geen enkel probleem... 🤗
  • Rapporteren
Suussie91
4 maanden geleden
Oké dit wilde ik even horen! 😁 Bedankt iedereen 😇
  • Rapporteren
Ludovina
4 maanden geleden
Daarbij, je doet er nu toch niets meer aan... Hoop dat je ervan hebt genoten want het is de laatste alcohol in de komende maanden geweest wrss 🤣🤣🤣
  • Rapporteren
JustMii
4 maanden geleden
Reactie op Dani856
Pas ook op met zogezegd alcoholvrij witbier van jumbo. Bleek 0,5 in te zitten, kwam er 4 slokken te laat achter.
In alle 0.0% bier zit alcohol. Alleen omdat is het minder dan 0.1% is noemen ze het gewoon 0.0%
  • Rapporteren
flog
4 maanden geleden
Reactie op JustMii
In alle 0.0% bier zit alcohol. Alleen omdat is het minder dan 0.1% is noemen ze het gewoon 0.0%
“Alcoholvrij” mag tot 0,5% bevatten maar de echte 0.0 mag geen alcohol bevatten, tenminste de Nederlandse merken niet
  • Rapporteren
TS.11
4 maanden geleden
Reactie op JustMii
Als we 0.0% staat is het ook echt 0.0%. In alle andere gevallen als er staat alcoholvrij is het vaak 0,5% of minder
  • Rapporteren
Suzan86
4 maanden geleden
Reactie op TS.11
Als we 0.0% staat is het ook echt 0.0%. In alle andere gevallen als er staat alcoholvrij is het vaak 0,5% of minder
Klopt! Bij de meeste staat daarom nog steeds een logo op van een zwangere vrouw met een rode streep er door, dus daar kan je ook op letten.
  • Rapporteren
Anemarieke
4 maanden geleden
Pas daar dus wel mee op. Af en toe een glaasje wijn word al heel lang afgeraden, dit omdat er nog niet duidelijk is bij hoeveel alcohol FAS onstaat. Zwangerhap is daar ook wel duidelijk in. Overigens zou ik me om dat ene toetje niet direct zorgen maken, het kan gebeuren toch? En als je vol schrik dat toetje zou hebben afgewezen hadden ze direct genoeg geweten denk ik ;-)
  • Rapporteren