12 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op LisaVera
Mijn ervaring is dat de melder nog wel een keer afgaat als er echt koolmono ...
Ja dat dacht ik dus ook.. dat het dan wel weer meteen zou afgaan , aangezien je co2 niet zomaar weg krijgt.. maar er is niets meer afgegaan, ben ondertussen al 2uur verder 🙈

4 jaar geleden
Reactie op Mamavankenzo
Ja dat dacht ik dus ook.. dat het dan wel weer meteen zou afgaan , aangezie ...
Dan is t goed lijkt me. Bij echt alarm zou je ook alleen dat lampje verwachten en niet alle 3. Wij hadden destijds dat het alarm af ging nadat mijn man had gedoucht dus wij dachten eerst dat het van de stoom zou komen (net als een brandmelder daar soms ook op kan reageren). Ook voor de zekerheid ramen open gezet en pas na een uur de boel weer dicht gedaan. Lagen nog geen 10 min in bed toen ging de melder weer af en toen hebben we de brandweer gebeld en zijn we buiten gaan zitten. Bleek inderdaad echt teveel koolmonoxide te zijn (oude geiser in een huurhuis die jaarlijks wel gecontroleerd werd maar niet schoongemaakt🤨...verhuurder heeft gelijk nieuwe laten plaatsen) Wij hadden behalve schrik en vermoeidheid gelukkig niks (wel nog nagekeken door de ambulance) Dus de melder gaat echt nog een keer af als er echt iets aan de hand is.

4 jaar geleden
Reactie op LisaVera
Dan is t goed lijkt me. Bij echt alarm zou je ook alleen dat lampje verwach ...
Oh, gingen bij jou ook de 3 lampjes aan ? Of gewoon het alarm lampje? En ja haha ik had al meteen mijn man gebeld want die is werken ! Hij zij dat ook al moest er wat zijn ging hij inderdaad nog een keertje af.

4 jaar geleden
Reactie op LisaVera
met het alarm ging alleen het alarm lampje af
Oke dankjewel! Ben al meer gerust gesteld nu ☺

4 jaar geleden
Hoe oud is je meter? Deze moet elke 4 jaar namelijk worden vervangen, dan is ie minder betrouwbaar (zegt mijn man hij zit bij de brandweer).
Hij zou geen risico nemen en wel de brandweer bellen op het geen spoed nummer dan weet je het zeker.

4 jaar geleden
Hoe oud is je meter? Deze moet elke 4 jaar namelijk worden vervangen, dan i ...
Rectificatie; hij gaat 7 jaar mee.

4 jaar geleden
Hoe oud is je meter? Deze moet elke 4 jaar namelijk worden vervangen, dan i ...
Hij is zeker nog geen 4 jaar oud. En ben ondertussen ookal 3 uur verder weer.. hij brand nu wel gewoon steeds groen

4 jaar geleden
Reactie op PPH
000 ppm is de hoeveelheid co die gemeten wordt, niks dus. Pas bij langere t ...
Ja, want zelfs toen het alarm afging ´ de 3 lampjes ´ stond erop 000 ppm..

4 jaar geleden
Reactie op Mamavankenzo
Hij is zeker nog geen 4 jaar oud. En ben ondertussen ookal 3 uur verder wee ...
Dan is het vast de batterij geweest, maar nogmaals bij twijfel kun je altijd het niet spoed nummer van de brandweer bellen vinden ze niet erg.