6 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochtertje wordt in maart 3. Ze is altijd al bang van harde geluiden. Ook drukte enzo is ze niet zo van. Kermis, carnaval etc. We hebben van die speciale oorbeschermers gekocht en die helpen goed. Dan is het veel minder hard en kan ze er toch mooi naar kijken.

4 maanden geleden

Aaw wel herkenbaar hoor, onze zoon die was zich kapot geschrokken om 12u, ook erna stijf tegen ons aan om bed gelegen en sindsdien ook bang voor slapen.... ;( Wij steunen hem, bespreken dat het over is met de knallen, lampje aan, klein speeltje in bed ter afleiding... hier gaat het wel alweer wat beter, stap vuur stap.. Succes!!

4 maanden geleden

Reactie op Cpalmbje

Aaw wel herkenbaar hoor, onze zoon die was zich kapot geschrokken om 12u, o ...
Wat fijn dat t beter gaat! Hier is t nog een grote uitdaging we mogen absoluut niet de kamer verlaten en wil alleen maar in ons bed. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

4 maanden geleden

Wat een herkenbaar verhaal. Hij werd ook ineens heel bang wakker. En slaapt sindsdien niet goed in. Mijn zoontje heeft het ook steeds over "pang, pang" en geeft aan dat hij bang is. Ik heb daarom bedacht dat we "anti vuurwerk spray" hebben. En dan ga ik met een spuitflesje door zijn kamer. Hij gaat dan mee in het verhaal en wordt kalmer voor het slapen gaan... Het is een beetje als kusjes tegen de pijn. 😁

4 maanden geleden

Misschien filmpjes van vuurwerkshows laten zien? Dat hij een beeld krijgt bij het geluid? Wij hebben dit vorig jaar vooraf gedaan bij onze dochter. Ze is ook gevoelig voor geluiden, maar reageert niet angstig op vuurwerk.

4 maanden geleden

Reactie op Poekie2021

Wat een herkenbaar verhaal. Hij werd ook ineens heel bang wakker. En slaapt ...
Ah wat sneu! En die spray haalt het weg? Ik heb het ook geprobeerd maar we slapen helaas bij hem op de kamer en merken dat hij niet door kan slapen zonder wakker te worden en direct naar ons te vragen. Zodra we zeggen we zijn er is hij stil en gaat weer slapen. Maar dit gebeurt wel zo’n 4/5 x per nacht en als we er niet naast liggen staat hij paniekerig aan ons bed. Zo zielig maar we lijken de angst niet weg te kunnen nemen alleen maar door naast hem te liggen. Maar begint aardig op te breken.