16 Reacties

5 jaar geleden

Bij de app van ouders van nu kun je alle landen aantikken en zie je daar namen van

5 jaar geleden

Of Noah, Isaac,...? Men vriend & ik vinden dit ook een lastige situatie, we weten het geslacht nog niet maar deze struggle is real😅 Veel succes met de zoektocht!

5 jaar geleden

David? Mijn neefje heet Dawud en is ook islamitisch en het is afgeleid van David.

5 jaar geleden

Ik ben ook opzoek en vind dit zo moeilijk voor ne moderne islamitish naam te vinden🙈

5 jaar geleden

Zane

5 jaar geleden

Benyamin, Amir, Noah, Isaac, Hadi, Yousef, Younes, Kumail, Gamil. Hopelijk heb je hier iets aan.

5 jaar geleden

Ik vind Noah ook wel leuk. Voor een meisje hebben we de naam Sarah. Het is niet gemakkelijk om een goeie naam te kiezen . Zoveel racisme in België. Zelfs bij het horen van de naam wordt er al gediscrimineerd. Vandaar dat ik onze naam keuze erg belangrijk vind.

5 jaar geleden

Ik ben in België geboren, mijn man in Turkije. Voor onze eerste dochter wilden we ook een naam die past in beide culturen. We hebben voor Mina gekozen en al heel veel positieve reacties op gekregen. Is afgeleid van het Turkse "Emine/Emina". En het grappige is, nadien hebben we ontdekt dat de naam ook in andere culturen voorkomt, zoals in Italië en Afrika. We hebben al gezegd dat het een uitdaging zal worden om voor het tweede kindje ook zo'n mooie, originele maar toch internationale naam te vinden😅 voor een meisje denken we voorlopig aan Elli, voor een jongen wat moeilijker, misschien Cem/Sem, maar vind het spijtig dat het in het Turks dan anders wordt uitgesproken.

5 jaar geleden

Tarique vind ik ook mooi, afgeleid van Tariq

5 jaar geleden

Liyam, Noah, Adam, Benyamin,

5 jaar geleden

Noah en Benjamin inderdaad

5 jaar geleden

Als wij een zoontje krijgen word het ook adam( je zegt edem op zn arabisch)..en het is een echte Islamitische naam van de 1ste profeet. Maar das puur omdat een lievelings oom van mijn man is overleden en zijn naam was adam en hij wilt hem graag vernoemen naar hem. Maar het is idd een heel internationale naam ook die in de 3 wereld religies veel voorkomt. Maar ik vind het nergens voor nodig eigenlijk om speciaal een naam te kiezen die westers klinkt.

5 jaar geleden

Rayan, Ferran, Jaspar

5 jaar geleden

Het zoontje van een kennis heet Seymen. Vind ik ook een mooie naam.

5 jaar geleden

Ik vind zelf Ensar heel mooi.

5 jaar geleden

Mijn zoontje heet Adam. Ayman, Louay ( uitspraak:Loe Ey) Zayn, Qays, Liyaam, Damin.