6 Reacties

2 maanden geleden

Wij zitten in eenzelfde traject, maar het onderzoek bij het audiologisch centrum is recent afgerond. Hij gaat straks twee dagdelen per week naar een speciale dagbehandeling. Mijn advies is om alle hulp aan te nemen die je wordt geboden. Je kind heeft er niks mee te verliezen. Vroege interventie is heel belangrijk om achterstanden in de toekomst zoveel mogelijk te beperken. Mijn logopediste zei het mooi, “het is alsof hij dan twee keer per week nog 3x per dag logopedie erbij krijgt”. Ik ben het hem verplicht om hem die kans te geven.

2 maanden geleden

Reactie op Stamper

Wij zitten in eenzelfde traject, maar het onderzoek bij het audiologisch ce ...
ja zeker, ik geef hem alle mogelijkheden om zich te ontwikkelen, maar de samenhang van hoe het gegaan is, vind ik niet fijn, maar dat koppel ik nog terug naar de logopedie. naar wat voor dagbehandeling gaat hij?

2 maanden geleden

Wij hebben het zelfde ongeveer. We gaan al sinds hij net 2 is naar logopedie, ook een hennen ouder cursus gevolgd en zijn inmiddels 2x naar het audiologisch centrum gegaan. De eerste keer testten ze zijn gehoor doormiddel van geluiden en schermen, en ook deden ze een test met speelgoedjes om zijn ontwikkeling te zien. De tweede keer deden ze alleen t gehoor en die was toen ook goed, t was wel lastig omdat hij zo eigenwijs is. Hier zegt hij wel ja en zéker ook nee, en nog een aantal woorden ik denk een stuk of 50. Twee woord zinnen niet vaak alleen dingrn zoals 'doei papa' 'koekje eten' Hij zegt zelfs woorden zoals vliegtuig en mijn voornaam alleen mama nog niet 🤣🤣🤣

2 maanden geleden

hoi allemaal, ik heb niet alles volledig terug gelezen dus wellicht overbodige vraag maar zijn jullie kinderen alleen naar logopedie? mijn zoontje sprak ook nauwelijks tot niet en heeft toen VVE indicatie gekregen en gaat nu 4 ochtenden naar peuterspeelzaal met VVE, sinds september. we zien nu duidelijk vooruitgang in het praten en hij vindt het leuk om naar 'school' te gaan (voorheen 1 dag naar opvang per week en lieten we hem huilend achter, totdat we uit zicht waren). spraak moet nog wel verfijnd worden terzijnertijd met wellicht logopedie maar dat doen we later (nu eerst ook zusje in aantocht dus genoeg dachten wij)

2 maanden geleden

Hoi, Hier een moeder met zoon van 5 die ook zo bij het audiologisch centrum is gekomen. Mijn oudste zei met 2 jaar alleen maar papa verder veel eigen taal. VVE indicatie gekregen en ook op de psz zeiden ze dat logopedie een goede optie zou zijn. Na 6 maand ook een test opnieuw gedaan en hij scoorde ook slecht. Bij het audiologisch centrum heeft hij een gehoortest gedaan en hij bleek gewoon bijna niks te horen, wat wij overigens heel gek vonden aangezien hij wel reageerde op zijn naam en opdrachten ook goed kon uitvoeren. Hij heeft buisjes gekregen en heeft nog geen half jaar op de taaltrein gezeten (peuterspeelzaal met logopedie) en hij is nu sinds december gestopt met gewone logopedie. Ik snap je gevoel met alle vraagtekens, ik heb het nu soms nog steeds... hij praat nu goed maar ze hebben toen destijds vermoede van TOS uitgesproken en ik twijfel daar zo erg aan.. de tijd kan het alleen uitwijzen.

één maand geleden

Reactie op Boysmama93

Hoi, Hier een moeder met zoon van 5 die ook zo bij het audiologisch centru ...
De pz van Dean heeft nog geen vve. Ik heb gesprek met de leidsters gehad en zij gaven aan dat Dean wel degelijk progressie maakt. Ze worden zsm een vve locatie en gaan het me meteen laten weten, zodat Dean meerdere dagen kan gaan. Het heeft bij Dean bijna een jaar geduurd voordat hij zonder huilen erheen ging. Dus de leidsters gaven ook aan dat ik Dean ongelukkig ga maken door nu nog te gaan switchen van opvang. De groep is ook klein, ze zijn van 16(!) Kindjes naar 6 kindjes gegaan. Over logopedie ben ik niet te spreken. Ze had 3 weken de tijd om contact op te nemen met de pz om hun mening te horen, heeft ze niet gedaan. Dus ik koppelde dit gisteren terug dat ik me niet serieus genomen voel door haar.. nou toen kwam het hoor 🤣. Wat ik wel niet dacht, ze heeft 50 kindjes onder haar hoede en een wachtlijst met 150 kindjes. Ze begon toen over alle zieke medewerkers, uwv en omzetverlies daardoor en toen gaf ze ook nog is aan dat ze er aan denkt te stoppen met haar bedrijf (ik zit helaas bij de grote baas) en dat ze geen energie meer van haar werk krijgt en het haar alleen maar energie kost. Snappen jullie dit? Je gaat toch niet je financiële en personele perikelen aan je cliënten mededelen? 🤣🤣🤣. Het mooie vond ik wel, dat Dean zijn sprongen liet zien, verstaanbare woorden en toch ook wel 2 woord zinnen. Dus kon alleen maar even denken; lekker voor je. 🖕🏼