24 Reacties
5 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor kinderwagen je hebt en tot hoe klein die opgevouwen kan worden
5 jaar geleden
Ik heb zelf een Suzuki alto 5 deurs en heb mutsy transit. Deze kan alleen in de kofferbak als de wielen eraf gaan. Ja we hebben effe geoefend haha. Dus ik zet het onderstel dan op de achterbank, en dan de ligbak kan in de kofferbak op z'n zij. (ik weet niet of dat een vergelijkbare kofferbak inhoud is?)
5 jaar geleden
Ik heb een Toyota Aygo dus dat is hetzelfde modelletje, het onderstel van de Joolz kinderwagen past hier gewoon in zo lang je de hoedenplank thuis in de schuur zet😂. En dan de wagenbak op de achterbank, misschien dat ie er ook nog bij past in de achterbak maar dat heb ik nog niet getest.
5 jaar geleden
Kijk alsjeblieft naar een iets grotere auto, daar ga je zoveel meer plezier aan hebben qua opbergruimte. Wat vind je van een Nissan Micra? Zijn doorgaans ondergewaardeerd en daardoor goedkoop, nog klein en zuinig in wegenbelasting maar ruim genoeg voor een kinderwagen en wat boodschappen.
5 jaar geleden
Ben nu naar een Suzuki swift aan het kijken en zo te zien past het daar wel in zijn ze kofferbakken al stuk ruimer
5 jaar geleden
Ik heb zelf een Opel Karl! Megaa klein maar hier past de Mutsy kinderwagen prima in! Ik zou zeggen tijdens je proefrit even proberen 😛
5 jaar geleden
Reactie op MirandaJazz
Ben nu naar een Suzuki swift aan het kijken en zo te zien past het daar wel ...
Wij hebben ook een swift maar daar paste onze mutsy niet volledig in de achterbak. De achterbak is wel diep maar niet breed en dat maakt het wat lastig. Maar weet niet voor welk model swift je aan het kijken bent want er zijn meerdere modellen in de omloop
5 jaar geleden
Wij hebben de 108, en hij past echt net (mutsy traveler kinderwagen) maar er kan niks naast dus boodschappen enz moeten dan naast haar wanneer ze in der autostoel zit. Ook niet heel optimaal. En kunnen niet de grote bak mee nemen dus als willen wandelen moet ze wandelen in der autostoel wat dus niet te lang mag weer. Heel gedoe, willen graag een grotere auto binnenkort😅
5 jaar geleden
Ik zou voor een grotere auto gaan. Je wil straks vast ook een keer boodschappen doen met de kleine erbij. Dan wil je niet alles over de achterbak en bank moeten verplaatsen. En neem met het uitzoeken van de auto je maxicosi en wagen mee! Bij ons paste de maxicosi bijvoorbeeld ook niet gemakkelijk op de achterbank omdat het te klein was (en de riem vrij kort). Toen toch voor een andere auto gegaan!
5 jaar geleden
Twingo/ Skoda citigo/ vw up/ seat mi...
Zelf al 4 jaar ervaring met de twingo. Gaat prima achterbank een stoel naar beneden op de ene kant maxicosi en op plat gelegde gedeelte gooi ik zo de mutsy. Boodschappen er tussen bijrijdersstoel..
En nu is dit de tweede dus eerste mag op bijrijdersstoel zitten(natuurlijk om stoeltje). En als we als gezin weg willen pakken we de draagzak met de Twingo.
Of een van de andere auto's 🙊🙈🙉
5 jaar geleden
Reactie op Miss Ty
Twingo/ Skoda citigo/ vw up/ seat mi...
Zelf al 4 jaar ervaring met de twin ...
Ik rij ook twingo , maar niet het nieuwe model!
Het nieuwe model heeft nauwlijks kofferbak aangezien ze daar tegenwoordig t motorblok in hebben geplaatst. En je enkel alleen nog een klein niet te hoog doosje erin kan zetten.
Verder ben ik zeer tevreden over de twingo en de ruimte. Destijds ook op uitgezocht. Want ingeklapt kan je onderstel op z’n kant erin. ( hoedenplank staat wel standaard op zolder. Sowieso een onding ook met boodschappen tassen)
Tja de kinderwagen bak zou achterin kunnen, maar dat is echt gefrut met een 3 deurs.
Maxicosi op voorstoel. - air bag uit- want ook dat is niet te doen met 3 deurs. Zeker niet na keizersnede al ben je herstelt.
Enige is, als je vooruit kán denken en je hebt budget en je pakt vaak die auto, zou ik kijken of je voor een 5 deurs met voldoende ruimte kan gaan...
Zoals beschreven. Kofferbak is prima. Maar alles wat je op de achterbank zou willen is gefrut met 3 deurs en je stoelen moeten zeer ver naar voren.
Hier is nu de 2e er.
Onze dochter gaat achterin. En de maxi cosi dus voorin
Maar heb de twingo vooral voor mn eigen mobiliteit. Werk in de zorg.
Voor volledig vervoer met allebei de kids wordt t een uitdaging , laat staan Mét boodschappen.
( ritjes van en naar school / kdv kunnen nog prima )
Voor zolang t gaat blijf ik deze twingo 3 deurs rijden. Voldoende voor nu. (Maar ben al wel vooruit aan t kijken voor een 5 deurs met een ruime kofferbak, een goede - niet lage- zit houding en binnen t budget )
Gelukkig nog een andere grote gezins auto voor de deur.
5 jaar geleden
Als je nog een auto moet aanschaffen, dan zou ik voor iets groter gaan. Ik heb een citroen C1 (zelfde als Peugeot 107) die ik niet graag kwijt wil, dus ik ben aan het kijken of het werkt voor mij. Ik heb een mutsy nio die achterin past met alleen 1 achterwiel. En zonder de hoedeplank. Op zich wel te doen, die wielen zet je er zo op. Ik heb nog niet gekeken hoeveel ruimte de bak van de kinderwagen inneemt op de achterbank en of die dan voor de achterbank op de grond past zodat je nog iets op de achterbank zelf kan zetten (boodschappen bijv). Ik heb daarnaast een autostoeltje met isofix basis, dus met een poot op de grond waardoor er aan 1 kant achterin niks bij past.
Over een tijdje ga ik over naar de buggy Ipv de bak, dan kan de wagen met onderstel compleet worden ingeklapt. Ik vraag me sterk af of ‘ie dan nog in de kofferbak past..
Als ik nog geen auto had dan zou ik niet voor deze hebben gekozen in elk geval.