44 Reacties

5 jaar geleden

Een horloge? Papa draagzak?

5 jaar geleden

Papa box! Van hip en mama

5 jaar geleden

Wat is baargoud?

5 jaar geleden

Mijn man draagt ook nooit sieraden door zijn werk en heeft ook niks met tattoos haha, dus ik had het idee om een naambordje voor ons huis te geven, met uiteraard de naam van de kleine erbij. Iets voor ons beide eigenlijk, maar ik weet zeker dat hij het heel mooi zal vinden 😊

5 jaar geleden

Nachtje samen weg

5 jaar geleden

'Natuurlijk' krijgt de moeder baargoud?? 🤣 Ik heb er nog nooit van gehoord, wat is dat dan?

5 jaar geleden

Reactie op Dnnies

'Natuurlijk' krijgt de moeder baargoud?? 🤣 Ik heb er nog nooit van gehoord ...
Een kado die de moeder van haar partner krijgt tijdens het kraambed. Het idee erachter is dat ze hiermee ‘beloond’ wordt voor het doorstaan van de zwangerschap en bevalling. Ik heb vorige keer een 24k gouden ketting van minitials gekregen, wil deze keer graag de uitbreiding van die ketting (letter erbij). Mn moeder heeft vroeger bijvoorbeeld een gouden ring gekregen en bij elk kind een diamantje erbij.

5 jaar geleden

Reactie op Dnnies

In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder na de bevalling baargoud krijgt. Iets van een sieraad voor de moeder omdat ze toch een hele prestatie heeft geleverd.. in Nederland schijnt dit ik steeds gebruikelijker te worden. Ik las toevallig hier een stukje over afgelopen week op de website van 24 baby.

5 jaar geleden

Ik zou het baargoud wel minder bijzonder vinden als de vader het ook krijgt. Dan is de hele betekenis toch weg? 😅

5 jaar geleden

Maar om je vraag te beantwoorden; lastig! Misschien een 3d bronzen hand en voet afdruk van de baby? (is gelijk ook voor jezelf leuk om te hebben 😛)

5 jaar geleden

Reactie op Dnnies

Ik had er ook nog nooit van gehoord, tot dat ik zo serie op netflix keek waar de vrouwen een 'pushpresent' kregen. Cadeau omdat jij de baby eruit hebt geperst🤪 Alleen kregen ze daar belachelijk dikke rolexen en auto's hahaha. Denk dat het in sommige landen heel normaal is om wat te geven qua sieraad. Hier verwacht ik niks, bij ons is het ook niet bekend. enige wat me telt is dat me kind gezond op de wereld komt en dat we er samen van kunnen genieten dat vind ik al een cadeau genoeg😍😇

5 jaar geleden

Ik zit zelf te denken aan een houten horloge en die te laten graveren met de geboorte datum. Weet niet of hij wel horloges draagt?

5 jaar geleden

En voor de topicschrijver little boy: Houdt hij van alcohol als in gin of whiskey of wat anders? Op verschillende sites kan je een gepersonaliseerde fles maken, misschien leuk met naam en datum van jullie kindje. Ze hebben hele mooie geschenkboxen rond de 40 a 50 euro. Fles kan je mooi bewaren in de kast en de inhoud is voor hem😘

5 jaar geleden

Ik had bij mijn oudste een boekje gehaald 'mijn papa is de allerbeste' met daarin een tekst vanuit de baby. Ook wel eens boeken gehaald die mijn man had toen hij klein was met hetzelfde idee. Ze vinden het allebei erg leuk om die boeken samen te lezen. Voor de komende baby weet ik het nog niet maar zal hetzelfde idee zijn: een aardigheidje waar papa en baby samen iets aan hebben

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

En voor de topicschrijver little boy: Houdt hij van alcohol als in gin of ...
Ja!! Of wat ik ook heel leuk vind. Een fles wijn uit het geboortejaar van je kindje. Die schijnt dan uiteindelijk heel veel geld waard te worden. Maar miss is dat dan weer meer een cadeau voor t kindje zelf omdat je m dan niet gaat nuttigen. Of je koopt er 2 😂 weet niet hoe kostbaar het is. Ik vond het iig een leuk idee toen ik dat hoorde.

5 jaar geleden

Ja!! Of wat ik ook heel leuk vind. Een fles wijn uit het geboortejaar van j ...
De meeste wijnen worden niet meer waard hoor 🤭 Er zijn uitzonderingen maar de meeste worden juist minder waard 😅

5 jaar geleden

Hihi nooit van gehoord maar ben net na de geboorte van mijn dochter ten huwelijk gevraagd met een gouden ring, dus dat komt in de buurt toch? Ik zal mijn partner er vast op voorbereiden want die is ook vast niet op de hoogte dat hij weer uit mag pakken 😂

5 jaar geleden

Reactie op Mellow

De meeste wijnen worden niet meer waard hoor 🤭 Er zijn uitzonderingen maar ...
Ja dacht ik ook, ik hoorde dit verhaal ergens maar miss was t geen wijn maar een whisky ofzo. Het was overigens bij de aankoop al duur 😂

5 jaar geleden

Reactie op Dnnies

Ik ook nog nooit. Maar na t lezen... serieus een cadeau oid vanwege de bevalling? Huh🧐🤨

5 jaar geleden

Thanks voor alle tips voor cadeaus; zitten echt super leuke dingen bij waar ik zelf nog niet aan gedacht had! Thanks daarvoor Ben het topic niet gestart voor meningen over baargoud. Prima als je het onzin vindt en er niets meedoet.. ik wil graag wat extra’s doen voor mijn lieve man.