6 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben gekeken naar de kinderen. Zijn rond die tijd over gegaan naar 6 voedingen omdat ze niet meer meldden en heel onrustig waren tussen de voedingen en wilden tijdens de voeding meer in een keer drinken of waren niet wakker te krijgen. Die overgang ging heel soepel en we hadden geen problemen gehad met ophogen. Ze zitten met 6 voedingen nu ook nog niet op 135cc omdat ze nog geen 5,5 kg zijn.
Als je denkt dat je kindje klaar voor is zou ik het gewoon doen.
5 jaar geleden
Ik geef bv en voed op verzoek. Als hij slaapt, krijg ik hem niet wakker voor een voeding. Hij meldt zich vanzelf wel. In de nacht (rond 20.30 laatste voeding) komt hij maar 1x rond 03.30 tot de volgende ochtend (07.00/07.30). Hij is 7 weken oud
5 jaar geleden
Mijn dochter dronk rond deze periode al wel 135cc ( liet ook wel eens wat staan) maar is een grote meid dus of de situatie nu echt vergelijkbaar is... ik ben van 3 naar 4 uur gegaan en de eerste nachten nog de wekker gezet s nachts. Toen laten drinken wanneer ze zelf kwam. Uiteindelijk ging ze van die 4 naar 5 naar 7 uur. Met 5,5 weken sliep ze door en heeft dat sindsdien ook gedaan. De tweede nacht had ze zelfs 9,45uur aangetikt. Ze had daar voor twee slechte slaapjes gehad dus was waarschijnlijk erg moe. Dat is echt veel te lang hoor. Schrok zelf wakker met het gevoel iets klopt er niet. Er was niks aan de hand, ze had nog langer kunnen slapen. Op die leeftijd kan de bloedsuikerspiegel te laag worden en kunnen ze in een slaapcoma komen.
Slaapt je zoontje goed overdag? Ouderschap is een beetje trail by error. Kwestie van uitproberen en doen waar je je goed bij voelt. Als hij bij een voeding iets laat staan maar over de hele dag wel goed drinkt (en niet veel huilt) ben je er ook. 馃槉
5 jaar geleden
Zet je snachts een wekker voor de voeding? Onze dochter is nu ook 1 maand en krijgt ook 90+3 ongeveer om de drie uur maar in de nacht laten we haar komen. Vaak komt ze zelf om 3 uur maar bijv vannacht zat er 5 uur tussen! Toch lekker extra slaap 馃槈
Wij experimenteren nu met een grotere fles in de avond 130cc om te kijken of ze dan langer door kan slapen
5 jaar geleden
Ik zet idd de wekker 's nachts..
Ik kijk dan als hij al wat wakker is, hij is niet echt een huiler dus wil dat altijd even checken.. Als hij wat begint te woelen, uitrekken etc.. Maar meestal ligt hij na 3 uur nog in coma dus dan zet ik wekker een uurtje later.. En zo kijk ik elke keer weer een uurtje verder.. Meestal laat hij er 's nachts 4uur tussen, maar dan wel met 100 cc (geen 120/135 cc) maar hij slaapt 's nachts altijd heel vast..
Overdag slaapt hij goed, hij heeft een vast momentje dat hij meer wakker is en dat is begin van de avond.. 鈽猴笍 We bieden altijd wel 135 cc aan, ook voor de nacht.. Maar stopt standaard bij 100 cc.. Dus meer dan dat, heeft zijn maagje duidelijk nog niet nodig..
Ik laat hem nu gewoon liggen als hij slaapt 's nachts tot 4 uur ertussen en misschien komt er een moment dat hij vanzelf een keer 120 cc gaat drinken.. Dan kunnen we overdag ook naar 4 uur ertussen, want overdag wil hij echt nog om de 3 uur.. 鈽猴笍
Gisteren dacht ik omdat hij bleef slapen overdag, misschien drinkt hij dan omdat hij meer trek heeft dan 120 cc maar alsnog 100 cc..
Dus ook al slaapt hij nu 4 uur ertussen, hij drinkt nog niet meer.. Dus dan zou hij wel genoeg hebben aan de 100 cc..