17 Reacties

2 jaar geleden

Als ze haar hoofdje dan opzij legt (zoals op de foto), is het geen probleem. Let er wel goed op dat ze niet met haar gezicht in het matras gedrukt ligt. Wij vonden het in het begin ook eng. En de eerste week hebben we ook nauwelijks geslapen. Nu hebben we steeds gezien dat hij zijn hoofd goed opzij legt, dus dan is het geen probleem. Hij rolde vrij vlot al op zijn buik. Maar 1,5 maand later kan hij nog steeds niet terug naar rug. Waarschijnlijk toch andere prioriteiten 😆😆

2 jaar geleden

Mijn dochter ging dat ook ineens doen. Eerst vond ik dat ook wel spannend, maar ik dacht als ze zelf zo kan gaan liggen is ze ook sterk genoeg om r hoofdje te draaien. Na een paar keer wen je er aan!

2 jaar geleden

De mijne van 5 maanden slaapt ook halverwege de nacht op z'n buik, soms zelfs plat met het gezicht in bed. Ik heb een aerosleep topper, dit geeft me rust en hij rolt de hele dag door alle kanten op. Misschien is zo'n topper ook wat voor jou? En overdag wat oefenen om terug te rollen.

2 jaar geleden

Hier een van 5 maanden en ligt iedere morgen op haar buik. Kan ook nog niet zelf van buik naar rug. We oefenen veel met haar en dan zien we dat ze haar hoofdje goed naar de zijkant draait, dat stelt me wel gerust voor de nacht.

2 jaar geleden

Reactie op Sinas

De mijne van 5 maanden slaapt ook halverwege de nacht op z'n buik, soms zel ...
Hoe oefenen jullie met terugrollen?

2 jaar geleden

Hier slaapt ze al met 14 weken op dr buik omdat ze daarop rolt en leeft nog steeds. Ik was ook buikslaper vanaf dag 1. Ze kan pas sinds 2 weken terug rollen. Haar terug draaien was onbegonnen werk. Als ze zelf kunnen draaien naar hun buik kan je er van uit gaan dat ze sterk genoeg zijn om hun hoofdje vrij te houden.

2 jaar geleden

Reactie op Linda152

Als ze haar hoofdje dan opzij legt (zoals op de foto), is het geen probleem ...
Wij hebben vannacht een beetje zitten staren naar de babyfoon, en ze legt idd haar hoofdje meestal wel wat schuin! Bedankt 😊

2 jaar geleden

Reactie op Sinas

De mijne van 5 maanden slaapt ook halverwege de nacht op z'n buik, soms zel ...
Ik heb een Sebra Kili bedje (nogal groot), en de matras heeft een nogal ongewone vorm. Geen idee als het bestaat voor die soort matras.

2 jaar geleden

Reactie op mormels

Hier slaapt ze al met 14 weken op dr buik omdat ze daarop rolt en leeft nog ...
Dat hopen/denken wij ook! Thanks

2 jaar geleden

Reactie op Belly1

Ik heb een Sebra Kili bedje (nogal groot), en de matras heeft een nogal ong ...
https://www.babypark.nl/aerosleep-matrasbeschermer-sebra-kili-112-5-x-70-cm.html Ze zijn wel prijzig en door de aparte maat zal er niet veel 2e hands te verkrijgen zijn denk ik.

2 jaar geleden

Super zeg! Merci. Idd wel prijzig.. Ik zie dat dit de matrasbeschermer is, dan heb je ook nog het hoeslaken.. Dan moet je 2 dingen kopen? Of zou het voldoende zijn om de matrasbeschermer te kopen en dan haar gewone hoeslaken erover?

2 jaar geleden

Als ze haar hoofd kan draaien dan zou ik mij niet druk maken. De mijne slaapt ook al ruim een maand (hij is nu 5 maanden) op zijn buik en wilt niet anders meer.

2 jaar geleden

Reactie op Belly1

Super zeg! Merci. Idd wel prijzig.. Ik zie dat dit de matrasbeschermer is, ...
Voor optimale werking zeggen ze natuurlijk hun eigen hoeslaken, daar zitten ook weer gaatjes in. Maar een topper geeft ook nooit echt garantie natuurlijk. Wiegendood komt vaak door een aangeboren afwijking. In principe moet ze nu sterk genoeg zijn om haar hoofdje opzij te kunnen draaien. Observeer haar overdag eens en kijk goed hoe ze beweegt en gaat liggen, ik denk dat dat een hele geruststelling zal zijn voor je.

2 jaar geleden

Reactie op Belly1

Super zeg! Merci. Idd wel prijzig.. Ik zie dat dit de matrasbeschermer is, ...

2 jaar geleden

Deze topper krijgt een 10 in de test van de Consumentenbond. Ook het bijbehorende hoeslaken krijgt een hogere score dan de spullen van (het veel duurdere) Aerosleep.

2 jaar geleden

Mijn beide kinderen zijn buik slapers.. Niet zoveel aan te doen en zolang ze hun hoofd goed kunnen draaien is er niet zoveel aan de hand. Als je dat zeker weet zou ik me er niet te druk om maken!