14 Reacties
4 jaar geleden
Een warm badje met eucalyptus. Drinkt je kindje nog voldoende? Een oorontsteking kan enorm pijn doen bij het liggen, je kan het bedje wat schuiner zetten
4 jaar geleden
Aaaaah das echt niet leuk.. Wij zijn er net doorheen.. Onze zoon had een dubbele oorontsteking.. Heeft uiteindelijk 4 nachten op mij geslapen zoveel mogelijk rechtop. En daarna zijn ledikant best wel schuin gezet. Luuf gebruikt voor het makkelijker ademen. En wij hadden ook een kuur. Maar goed geen garanties dat dit voor jullie ook werkt. Roan was toen al wel door zijn piek heen.
4 jaar geleden
Reactie op girlly
hallo ik ben nu aan dag 3 met antibiotica enzo en hoe bedoel je met kuur ...
Met kuur bedoel ik antibiotica
4 jaar geleden
Reactie op girlly
hallo ja da helpt wel ma eens het s nachts is wordt ze veel wenend wakker
Dat was bij ons ook weer de eerste nachten dat hij alleen lag.. Veel heen en weer lopen en werd vanzelf weer beter.. Duurde we echt even..
4 jaar geleden
Reactie op girlly
en waar vind je da voor in bad te doen en ja drinken doet ze wel nog voldoe ...
Van zwitsal. In de supermarkt bv delhaize.
4 jaar geleden
Een warm badje met eucalyptus. Drinkt je kindje nog voldoende? Een oorontst ...
Eucalyptus of menthol kan gevaarlijk zijn voor je kindje omdat dit op luchtwegen kan slaan. Misschien even googlen
Wat hier helpt om de snot wat los te krijgen is een halve uit in 2 of 4 partjes op de kamer te zetten. Vooral een ui die flink " stinkt "
4 jaar geleden
Je kunt ook eucalyptus druppels kopen bij Holland&Barret en dat in de luchtbevochtiger druppelen. Werkte bij ons perfect. Onder de voetjes Luuf smeren, ik deed ook klein beetje op het puntje van zijn neus. Maar echt super weinig (huisarts vond het goed). Ui in de kamer werkt ook goed. En otrivin neusreiniger is echt een aanrader vervolgens otrivin neusspray doen. En ook heel veel laten rusten.. en water drinken. Ik gaf mij zoontje thee met lauw water.
4 jaar geleden
Reactie op I18
Eucalyptus of menthol kan gevaarlijk zijn voor je kindje omdat dit op lucht ...
Ik gebruik eucalyptus van zwitsal en kaliptus voor op zijn borst heb daar nog nooit problemen mee ervaren hoor.
4 jaar geleden
Ik gebruik eucalyptus van zwitsal en kaliptus voor op zijn borst heb daar n ...
Is ook niet perse gevaarlijk voor elk kindje maar het kan wel zijn dat je kindje er gevoelig voor is en dan kan het wel gevaarlijk zijn;
Hieronder een stukje over eucalyptus en andere oliën
Eucalyptus helpt om taai slijm in de luchtwegen op te lossen en makkelijker te kunnen ademen. Maar pasgeboren baby’s kunnen het vrijgekomen slijm nog niet goed genoeg ophoesten, omdat hun spieren daarvoor nog niet genoeg ontwikkeld en geoefend zijn. Daarom wordt afgeraden om producten met eucalyptus te gebruiken voor baby’s die jonger zijn dan 3 maanden.
Een te hoge concentratie eucalyptus kan de gevoelige slijmvliezen van baby’s op laten zwellen, waardoor ze ademhalingsproblemen kunnen krijgen. Daarom mag er nooit een product met eucalyptus gebruikt worden dat niet speciaal gemaakt is voor baby’s.