25 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze dame lijkt ook de hele dag wakker te blijven. Ze vindt alles interessant en blijft ook in de kinderwagen en auto vrolijk rondkijken. Ik kan haar wel in bed leggen, maar dan speelt en kletst ze gewoon verder.. Als ik dan hier lees over wakkertijden of slaaptijden kan ik daar vrij weinig mee.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! Snachts een perfecte slaper. Overdag bijna niet

4 jaar geleden

Je bent zeker niet de enige. Met veel moeite krijgen we ons zoontje een paar keer per dag een half uur in slaap. Meestal door buiten met hem te gaan wandelen in de wagen, soms in de auto, maar niet altijd. Op de kinderopvang slaapt hij ook slecht. Gelukkig is hij meestal vrolijk, maar als hij te lang wakker is, raakt hij toch overprikkeld. Waarop wij dan iedere keer denken “laat de slaap gewoon lekker toe, jongen”. Een gouden, out-of-the box tip heb ik niet voor je. Bij ons werkt dus de wandelwagen het beste…

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde.Tips heb ik geen. Ik laat het nu vooral ook los omdat ik ook alles heb geprobeerd. Mijn dochter is nu 5 maanden en ze wordt steeds actiever en vooral zo nieuwschierig. Na een dag opa en oma of kinderopvang erg overprikkeld maar toch de hele dag vrolijk geweest. Overdag in bed begint ze te spelen met haar tutje. Ik denk nu vooral als ze snachts zo goed slaapt is het prima. Beter dan ons best als ouders kunnen we niet doen. De rest is aan haar. Misschien wordt het beter als ze wat ouders worden en meer gewend zijn aan de omgeving.

4 jaar geleden

Geen tip maar je bent niet de enige. Ik kan haar nu sinds twee nachten weer wegleggen na de nachtvoeding, maar daarvoor heeft ze acht weken op mij geslapen snachts. Dutjes overdag in bed ook al vanaf heel vroeg mee bezig maar t gaat gewoon niet. Als ik haar in bed leg zonder te wiegen gaat ze spelen 😂 Met pick up put down wel in een week tijd wat progressie gemaakt. 30 minuutjes in bed telkens. Maar toen was ze weer ziek en terug bij af.. Heel lastig wel

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde! Als ze 3 keer een dutje doet van 30 minuten dan is het al veel. Meestal lukt dat enkel door met haar rond te wandelen tot onze rug pijn doet of drinkt ze zichzelf in slaap. Ze vecht echt tegen de slaap ook al is ze doodmoe. De kinderarts zei dat we ons dat niet moeten aantrekken, niet elk kind is hetzelfde en ze groeit goed en ontwikkelt zich goed.

4 jaar geleden

De herkenning doet me goed ! Soms ben ik gewoon zo bang dat het aan mij ligt en ik vooral iets verkeerd doe. Maar inderdaad, we doen allemaal ons best en meer kunnen we niet doen. Ik gun Luca alleen wel wat meer slaap, hij maakt het zichzelf soms zo moeilijk.

4 jaar geleden

Reactie op Eht

De herkenning doet me goed ! Soms ben ik gewoon zo bang dat het aan mij lig ...
Ja, soms denk je echt... Schat toch, doe gewoon je ogen toe en slaap. Zo moeilijk is dat niet! Maar niks aan te doen he!

4 jaar geleden

Terwijl ik dit lees zit ik in bed met baby aan de borst en tranen die over de wangen lopen. Dochter kent maar 1 manier van slapen overdag. Op het borstvoedingskussen aan de borst. 's nachts in de cosleeper lukt. Maar binnenkort geen mama en geen borst meer overdag. Dan is het naar oma en flesjes drinken. Ze begint eindelijk de flesjes te accepteren. Hebben we een maand over gedaan. Het slapen overdag lukt maar niet. Ook vanalles geprobeerd. Iedereen komt met de zin: ja het zal toch moeten. Alsof ik dat niet weet. Maar hoe dan. Net haar neergelegd in slaapzak in de cosleeper. Haar opgepakt toen ze huilde en haar gewoon vastgehouden en neuriën. Ze hield niet op met wenen en krijsen. Mijn hart is versplinterd. Even voel ik me werelds slechtste moeder dat ik haar zoveel verdriet deed. Want mama wilt dat ze alleen ligt en slaapt. Niet aan de borst waar zij wilt liggen

4 jaar geleden

Reactie op MNC2

Ja, soms denk je echt... Schat toch, doe gewoon je ogen toe en slaap. Zo mo ...
Echt he! Niet voor te stellen dat ze als pubers waarschijnlijk het bed niet uit te krijgen zijn haha

4 jaar geleden

Reactie op Linde97

Geen tip maar je bent niet de enige. Ik kan haar nu sinds twee nachten weer ...
Wat is pick up down?

4 jaar geleden

Reactie op Evdz

Terwijl ik dit lees zit ik in bed met baby aan de borst en tranen die over ...
Je doet het super goed en ik begrijp je. Hele dikke knuffel! Alles komt goed!

4 jaar geleden

Reactie op Benonimoo

Wat is pick up down?
Dat je ze na een slaapritueel in bed legt. Max een minuutje (of dat doe ik iig) laten huilen en dan weer oppakken om te troosten. Als ze weer rustig is neerleggen. En dat door doen tot ze slaapt. Van heel hard huilen en 3-4x moeten neerleggen gingen we naar 1x neerleggen met minimaal protest. Maar moet haar van tevoren wel wiegen tot ze een minuutje slaapt. Dus denk voor elk dutje wel twintig minuten bezig. En dan werd ze weer wakker en verlengden we het slaapje in de draagdoek. Wilde haar vorige week steeds wakkerder in bed leggen, maar toen kwam de verkoudheid en werd het weer krijsen in bed..

4 jaar geleden

Reactie op Evdz

Terwijl ik dit lees zit ik in bed met baby aan de borst en tranen die over ...
Ach jeetje wat zou ik je graag even een knuffel willen geven! Ik snap het zo goed!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar ook hier!! 😥 Billie is nu 5 maand en ik ben al maanden gefocust op het slapen overdag, in de hoop dat dit een goede invloed zou hebben op haar in slaap vallen s’avonds… Wandelen helpt, maar zo 5x per dag gaan wandelen is me wat teveel na 2 maand!!! De ochtendslaapjes probeer ik nu in bed te doen als ze echt moe is, … soms 45’ werk voor een halfuurtje slaap 😕 Hopelijk betert het inderdaad… blijven proberen zeker?? Ben heel blij dat ik niet alleen ben en ik word ook zit van de goedbedoelde: “je zou er toch moeten kunnen voor zorgen dat ze in haar bedje in slaap valt “!!

4 jaar geleden

Je doet dat goed! Lukt het ook niet om haar weg te leggen eens ze slaapt na het drinken? Klinkt in ieder geval heeeeeeel herkenbaar. De onze drinkt ook moeilijk van de fles. Ze is nu 2 weken geleden eens twee halve dagen en een nacht naar de grootouders gegaan om haar voor te bereiden op wanneer ik ga werken. Ging allemaal niet volgens de boekjes, maar uiteindelijk dronk ze wel en is ze 's nachts maar 1 keer wakker geworden. Ze komen er wel!

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. 'S nachts gaat prima, overdag is drama. Je verhaal is zo herkenbaar en ik hoop ook echt een oplossing te vinden.

4 jaar geleden

Wish me luck. Vorige keer postte ik in tranen hoe gefaald ik me voelde hierbij. Na maanden sukkelen ga ik er nu volledig voor met nieuwe moed. Nachten blijf ik doen zoals ik bezig was. Zodra ze bij me in slaap valt de cosleeper in. Nu ga ik haar overdag in haar park leggen met haar ezeltje en de mobiel op. Hopelijk gaat ze de strijd opgeven en in slaap vallen. Iemand van de andere dames waarbij het ondertussen lukt?

4 jaar geleden

Reactie op Evdz

Wish me luck. Vorige keer postte ik in tranen hoe gefaald ik me voelde hier ...
Succes!❤️ Probeer er niet een heel ding van te maken en (probeer) het los te laten. Vroeg of laat leert ze het vanzelf wel hoor! Met park bedoel je haar bedje??🙈 Ik denk dat je juist zo min mogelijk prikkels moet geven voordat ze gaat slapen dus bijv. in een donkere kamer zonder speelgoed. Misschien een knuffeltje of speentje. Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, misschien werkt het voor haar juist wel! Ieder kindje is anders. Mijn dochtertje valt voor haar eerste slaapje nu wel in slaap zelf. Ze huilt eerst even en als ik denk dat het huilen erger wordt dan loop ik er even heen en wieg ik haar heen en weer in bed en als dat niet werkt pak ik haar even op en leg haar daarna weer in bed. De 2 slaapjes daarna zijn wat lastiger en is ze ook al weer na een half uur wakker 😔 Hoop voor je dat het snel beter gaat! Heel frustrerend als je kindje niet wilt slapen maar je weet dat ze het nodig heeft

4 jaar geleden

Reactie op Evdz

Wish me luck. Vorige keer postte ik in tranen hoe gefaald ik me voelde hier ...
Veel succes! Wij zijn inmiddels met een slaapplan van een slaapcoach bezig maar ons kindje denkt er het hare van. Als we dat volgen, sussen in bed en bij oppakken niet gaan lopen, wordt ze meteen overstuur. Dus wij lopen nog wel even 😅 We beginnen met de avonden en nachten. Duidelijk slaapritueel van 30 minuten, dan wakker in bed. Sussen, als t niet gaat lopen, weer in bed. En heeel consequent elke keer weer terug in bed en niet slapend wegleggen. Wij hebben een hele pittige nacht achter de rug met tot twee uur elke drie kwartier moeten sussen en lopen. Daarna sliep ze even drie uur, denk omdat ze zo kapot was, en toen weer huilend wakker. Uiteindelijk wel tot zeven uur geslapen. En overdag volgen we een strak schema. 7.00 wakker 9.15-10.00 slapen 12.30-14.30 slapen 16.30-17.00 slapen We hielden wakkertijden van 90 min aan, dan was ze echt wel moe, maar nu bouwen we meer slaapschuld op voor de nacht. Ze moet wel heel erg wennen! Gisteravond waren we ruim twee uur bezig voordat ze sliep, nu sliep ze binnen een halfuur. Overdag doen we haar nog in de draagdoek anders wordt het teveel. Als de nachten goed gaan, gaan we door op de dutjes overdag. Ik deel het maar even, misschien heeft iemand van jullie er iets aan! Ze is afgelopen dinsdag vijf maanden geworden