7 Reacties

2 maanden geleden

mijn zoontje is hier net vanaf. hij zat een maand of twee in een periode dat hij bang was in het donker en voor monsters. durfde zijn slaapkamer niet in als het licht uit was. wij hebben uiteindelijk een nachtlampje uitgezocht voor in bed. Het gaf bij hem wat afleiding met naar bed gaan. het heeft even geduurd...

2 maanden geleden

Hier slapen ze al een hele tijd met deur op een kier en ganglicht aan. Die doe ik uit als ze slapen. Ik doe/deed dat ook altijd dus heb eigenlijk geen aandacht aan besteed. Je hebt ook hue/wiz lampen die je heel goed kan dimmen en met telefoon uit kan zetten. Of gewoon een nachtlampje met een timer er achter.

2 maanden geleden

ze heeft idd al een nachtlampje in haar bed, maar die gaat vanzelf uit na een kwartier ofzo en die vindt ze dus niet goed genoeg 🙈 deur op een kier en lamp op overloop aan kan ook wel idd. wil alleen snachts wel haar deur dicht, omdat ik bang ben dat ze anders wakker wordt van de baby

2 maanden geleden

Je hebt ook nachtlampjes die na half uur uit gaan en niet fel zijn. Wij hebben van little lovely company een klein nachtlampje in een wolk en een maan. 1 keer klikken blijft ie 30 min branden. Twee keer aan klikken blijft hij aan.

2 maanden geleden

Hier slaapt onze dochter met een nachtlampje in haar bed, grote Nijntje lamp aan en dan de deur wagenwijd open en dan ook nog de lamp op de gang aan 🙈 Als ik naar bed ga doe ik de lamp op de gang wel uit. De rest blijft aan(en de deur blijft open) als ik die uit doe dan gaat de heel hard gillen s’nachts. Met lampjes gaat het een stuk beter. Ze zegt ook dat ze het spannend vindt in het donker. 🥺

2 maanden geleden

Tip voor een nachtlampje: zorg voor warm oranje of roodgetint licht. Te wit of blauwachtig licht verstoort het slaaphormoon.

2 maanden geleden

Hier slapen ze al poos met lamp aan op de overloop en de deur moet op een kier, anders stress bij ene dochter 😂 die vind het prettig om nog wat licht te hebben en ons te horen rommelen. Als ik naar bed ga doe ik hem ietsjes verder dicht omdat ik merk dat ze dan wel beter doorslapen. Als ze bij mij in bed beland tegen 5.00/6.00 (yep aangeleerd dom van mij maar slapen is slapen 🤣) slaapt ze altijd lekker verder en dan vind ze het prima in het donker🥲