16 Reacties

2 jaar geleden

Oh wij doen ook gecontroleerd huilen maar op een andere manier. Eerst 3 min wachten, dan 5 minuten wachten, dan 7 minuten wachten,.... Telkens 2 minuten erbij. Maar als hij 2 min weent bijvoorbeeld en dan een halve minuut stil is beginnen we terug te tellen met 3 minuten. Ook als ik ga sussen dan neem ik hem niet meer uit bedje. En zeg ik steeds alles is oké mama is er. Meestal moet ik nooit gaan zien en als het toch is dan is het maar 1 keer.

2 jaar geleden

Slaapcursus van anja caers (osteopaat en zoveel meer) het verandert je kijk op letterlijk alles wat met opvoeding, huilen enz te maken heeft. Als je ze laat huilen maken ze cortisol aan. (Stresshormoon) hun gedrag kan wel veranderen, maar ze leren al van baby dat hun emoties niet belangrijk zijn en ze niet gehoord worden. Een snelle tip: laat hem huilen in je armen. En echt waar koop de cursus heb heel veel spijt dat ik hem niet van bij de geboorte had. Je kan haar vinden op instagram

2 jaar geleden

Werkte bij ons ook echt niet. We zaten met een overstuur kind die erg op zijn hoede leek te zijn. We doen nu shhhh pat. Werkt voor ons veel beter en veel liefdevoller. Je kan het beste met slaap training beginnen bij een avond slaap omdat dan de slaapdrang het hoogste is.

2 jaar geleden

Zo'n jonge baby laten huilen vind ik persoonlijk geen goed idee. Een baby huilt omdat er iets is en ze geen andere manier hebben om dat duidelijk te maken. Het is niet ongebruikelijk dat ze rond de 5 maanden slecht slapen. Ik weet natuurlijk niet hoe het eerder was, maar kan zomaar slaapregressie zijn. En ik weet ook hoe wanhopig je kunt worden van een baby die niet wil slapen. Slaapt hij nooit? Ook niet in de wandelwagen of draagdoek oid?

2 jaar geleden

Pfoeee pittig. Ik ben zelf helemaal niet van het laten huilen. Het voelt niet goed en ik denk zelf dat dat genoeg zegt. Ik heb wel makkelijker praten. Mijn dochter heeft tot 1,5 maand alle dutjes overdag bovenop mij gedaan en toen was ik het zo zat en ben ik gaan oefenen met wakker in bed leggen. Ik deed altijd een slaapritueel: kamer schemerig maken, slaapliedje zingen, kusje geven, bedje in en ruis aan. In het begin zetten ze het vaak op een brullen en dan probeerde ik haar 10 min te sussen (vroeg heel veel geduld, maar met een wekker ernaast beter te doen), als ze dan nog niet helemaal overstuur was hield ik langer vol maar als ze echt met hele uithalen huilde tilde ik haar eruit tot ze rustig was, daarna opnieuw proberen, als ze weer van streek was eruit en in mijn armen wiegen tot ze slaperig was maar nog niet sliep en dan terug in bed als ze dan weer ging huilen liet ik zd bij mij in slaap vallen. Dit heeft mij echt doorzettingsvermogen gekost, maar het voelde voor mij goed omdat ze zo niet alleen lag te huilen. Met 2 maanden sliep ze eigenlijk alle slaapjes zonder problemen in bed. Ze sliep bijna altijd binnen 10min. Met 4 maanden kregen we helaas weer te maken met moeilijke slaapjes, maar dit gaat ondertussen weer goed (enkel dat ze helaas de nachten niet meer doorslaapt). Ook toen bovenstaand schema aangehouden. Consequent zijn is wel echt de key.Volgens mij had ik dit schema uit het boek droomritme. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

2 jaar geleden

Je baby is pas 5 maanden oud. Die huilt niet omdat er niks aan de hand is. Ik vind het ook wel een heel erg slecht advies zeg! Probeer je kindje te volgen. Bij vermoeidheidsklachten beginnen met de slaaproutine. Slaapzakje aan, liedje zingen, lekker naast je nemen, in je armen nemen, aanleggen (mocht je borstvoeding geven). Juist nu heeft je kindje jou nodig en niet jouw afwezigheid. Als hij/zij wel slaapt in je armen, lekker in je armen laten slapen. Slaapt ie lekker in een draagzak, dan in de draagzak. Lekker wandelen. Kijk naar wat je kindje nodig heeft. Wat hij/zij zeker NIET nodig heeft is jouw afwezigheid. Sterkte mama!

2 jaar geleden

Slaapcoach! Cb raadde gecontroleerd huilen al vanaf acht weken aan 🙄, maar sommige kindjes trekken dit echt slecht. De onze ook. Wordt helemaal overstuur en zodra je haar oppakt valt ze in slaap. Teken dat ze je nog nodig hebben. Slaapcoach is duur, maar na vijf maanden getob met slapen, ben ik blij dat ik vandaag een gesprek heb gehad. Zij maken een plan en dat gaan we volgen. Zonder huilen, want dat hoeft niet. De onze slaapt wel, maar dan alleen op ons. En snachts ook sinds een paar maand. Maar ik ben een beetje klaar met elke avond om 19u naar bed gaan dus het wordt tijd voor verandering 😅 Slaapt hij ook slecht bij jullie? Of slaapt hij dan wel?

2 jaar geleden

Soms werkt gecontroleerd huilen overigens wel, maar alleen als je kindje het nodig heeft om even prikkels van zich af te huilen. Ons dochtertje valt nooit huilend in slaap, dus daardoor weet ik ook dat dat niet de bedoeling is voor haar. Vanaf 6 maanden kunnen ze zichzelf troosten, daarvoor moet jij ze voor ze zijn om ze te helpen. Ook snappen ze echt nog niet dat jij weggaat en weer terug komt. Dat besef komt vaak later. Nu hebben ze nog totaal geen tijdsbesef en is het alleen maar een eeuwigheid voor die kleintjes als ze huilen en ze zich alleen voelen.

2 jaar geleden

Ik vind langer dan 10 min huilen niet meer gecontroleerd huilen. Dan ga ik er echt heen. Dan is er echt iets meer dan huilend in slaap willen vallen. En ja kan oververmoeidheid zijn tja dan volgende keer eerder naar bed.

2 jaar geleden

Nja bij ons werkt dit echt wel. Maar miss ben ik dan een slechte moeder als ik de reactie lees

2 jaar geleden

Reactie op Chitje

Zo'n jonge baby laten huilen vind ik persoonlijk geen goed idee. Een baby h ...
Hij sliep voorheen wel prima, nooit dutjes van 2 uur of snachts het klokje rond slapen maar het is enorm verslechterd de afgelopen twee weken vandaar dat ik aan de bel heb getrokken bij de CB. Hij slaapt soms wel in de wandelwagen maar niet langer dan 30 min

2 jaar geleden

Reactie op lisa jans

Hij sliep voorheen wel prima, nooit dutjes van 2 uur of snachts het klokje ...
Met 5 maanden kan dat ook een sprongetje zijn. Hier was dat vanaf 3.5 maand tot ongeveer 5, maar kan ook heel goed later beginnen. Herken het wel hoor. S nachts vaak komen en overdag niet of alleen korte dutjes. Na 5 maanden werd het hier een stuk beter. Tot m'n meisje een spreidbeugel kreeg, maar goed dat is iets anders. Overdag slaapt ze nog steeds probleemloos nu. Het wordt ooit beter. Zolang je het zelf nog trekt zou ik m'n baby zoveel mogelijk volgen als ik jou was. Heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Linde97

Slaapcoach! Cb raadde gecontroleerd huilen al vanaf acht weken aan 🙄, maar ...
Ik probeer eigenlijk altijd in zn bedje overdag en in de avond ook. Als hij echt niet in slaap valt dan plaats ik hem in zn babynestje en doe hem tussen ons in.

2 jaar geleden

Reactie op Chitje

Met 5 maanden kan dat ook een sprongetje zijn. Hier was dat vanaf 3.5 maand ...
Volgens de app zit hij precies in het midden van sprongetje 5 dus dat zou inderdaad ook mee kunnen spelen.

2 jaar geleden

Reactie op lisa jans

Volgens de app zit hij precies in het midden van sprongetje 5 dus dat zou i ...
Kan heel goed hoor. Zo klinkt het me wel een beetje in de oren. Deze kan best pittig zijn en wel een aantal weken duren. Volhouden, je doet het goed hoor 💪

2 jaar geleden

Ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor jullie advies! Het doet me echt goed om te lezen dat sommige baby’s niet goed reageren op het gecontroleerd huilen. De mijne iig niet. Ik heb het ook na de eerste keer niet meer geprobeerd omdat het echt verschrikkelijk was. Wat ik anders ga doen: - Zijn ritme meer volgen - Ik heb de nunki laken van fedde & Kees gekocht omdat we gestopt zijn met inbakeren en dit mss ook een rol speelt - sprongetje 5 afwachten. Mocht het niet opgelost zijn dan ga ik een osteopaat of slaapcoach inschakelen Nogmaals dankjewel voor jullie steun en advies, wat een fijne community dit❤️