Iemand hier ervaring mee? Ik lees veel over hoe je het weg kan halen, maar dat is meer op de hoofdhuid. Hoe zit dat met wenkbrauwen? Of gewoon laten zitten?
Hier biologische kokosolie gebruikt. Een tijdje laten inwerken en dan met een zacht borsteltje. Op de moeilijkere plekjes (bv wenkbrauwen) zachtjes met m'n nagels wegprullen, ging goed.
Hier ook gehad, nu zelfs nog een beetje bij zijn haargrens. Gebruik een zelfgemaakte creme van ossewit, cacoa boter en olijfolie. Maar cocosolie werkt ook, eigenlijk gewoon vet houden is de oplossing. Pas op met pulken; hoe verleidelijk ook sommige stukjes kunnen vast zitten en bij het wegkrabben beschadig je dan de huid. Borsteltje of kammetje is veiliger.
De kinderarts raadde aan om schilfers weg te kammen tijdens het baden na het weken met amandelolie. En dat helpt wel! We smeren ook in met la roche posay cicaplast (hele gezicht) dat helpt ook
Ja mijn meisje had het ook bij haar wenkbrauwen. Ik smeer haar gezichtje elke ochtend in met baby olie en naar een paar dagen was het weg. Maar als ik haar huisje niet meer insmeer komt het ook weer langzaam terug.
Ik zit er helemaal niet aan, smeer het alleen elke dag in met weleda baby gezichtscrème met calendula en tijdens het badderen voorzichtig een natte washand er overheen. Ik pulk nergens aan, gaat vanzelf wel weer weg!
Ik zou dit even laten nakijken door je huisarts, ik heb in de kinderopvang en het basisonderwijs gewerkt en dit ziet er verdacht veel uit als krentenbaard. Mocht het toch berg zijn, dat is een vorm van (onschuldige) eczeem, ons manneke zit er ONDER. Zijn hele hoofdhuid heb ik laatst ingevet, en het vervolgens met een luizenkammetje kon ik het zo wegkammen. Op zijn gezicht blijft het terug komen ook, daar gebruiken we nu bepanthen eczeem creme voor, en ik haal elke dag zo'n 2x een watje met baby olie over zijn snoet heen. Hij is niet schilferig meer en weer lekker zacht!
Hoop dat het onschuldige berg is. Hou het wel even in de gaten. Bij mijn oudste dachten wij (+cb) dat dat ook. Ook alle trucjes met olie, uitkammen etc geprobeerd. Uiteindelijk heeft hij het ook op zijn hoofd gekregen. En stinken dag het deed....
Afspraak bij de huisarts en bleek het eczeem te zijn. Zalfje van de ha erop en weg was het!
Het was berg! Ik had het hier met kokosolie ingesmeerd en daardoor werden de korstjes gelig. Daarna kon ik ze eraf vegen. Ze zijn niet meer teruggekomen. Ik moet wel goed blijven smeren want zij gezichtje wordt wel snel schraal.
De huisarts heeft ons deze crème aangeraden. Vettige oliën smeren of het weg boenen/kammen werd juist afgeraden. De talg productie werd volgens haar dan juist weer gestimuleerd.
Haartjes met Zwitsal shampoo wassen dat haalt de talg weg, en heb bij mijn kleine man ook zen wenkies gedaan met shampoo, daarna met een zacht borsteltje uitkammen en babyolie op smeren is t zo weg binnen 2 dagen